Mount&blade warband

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Mar 2008

Mount&blade warband

Letat på google men hittar inga svar... När man kör cavalry och spjut, måste man göra en thrustattack för att göra dmg? eller räcker det att hålla in knappen och "sikta"?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rövarsund
Registrerad
Apr 2004
Skrivet av Elffors:

Letat på google men hittar inga svar... När man kör cavalry och spjut, måste man göra en thrustattack för att göra dmg? eller räcker det att hålla in knappen och "sikta"?

Nu var det längesen jag spelade Warband, men jag vill minnas att jag red hästjäveln mot en fiende helt vanligt och tryckte på "X" (kan ha vart Z, eller C också, du får kolla i options) och då la han ner sin mäktiga lans några sekunder, och det var då man kunde "rida in" i någon stackare, sen blir det en cooldown har jag för mig.

Nej, man trycker inte på någon knapp i ögonblicket man vill kötta iallafall, utan du fäller ner lansen innan.

Hej!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2010

Du får använda antingen en thrust attack eller en "couched lance" (det som pull nämnde där du trycker på "X"). Träffa någon med en couched lance resulterar oftast i insta-kill men det får du öva på.Thrust attack är vanligare i Warband då den kräver inte lika mycket utrymme som en "couched lance".

Asus P7P55D Deluxe | Intel Core i5 760 @ 2,8GHz | 8GiB DDR3-1600 | EVGA GTX 460 SC EE 1GB | Fractal Design Define R2 | Corsair TX 750W PSU | Windows 7 Pro 64-bit | 24" @ 1920*1200

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Mar 2008

Hittade couched lance grejjen Funkar riktigt bra när möter cav headon! Tack!