Asus GTX 560 TI top vatten kylnings block.

Permalänk
Medlem

Asus GTX 560 TI top vatten kylnings block.

Tja. Fick iden om att fräsa ett vatten block i koppar till mitt GTX 560 TI och sätta kylflänsar på alla minnen och mosfeter.
Jag har redan vatten kylning till min CPU http://www.webhallen.com/hardvara/128629-antec_kuhler_h2o_620...
Då år frågan ska jag koppla ihop CPU kylaren med GPU kylaren? eller ska jag skaffa ett till sånt där av kylning element eller vad det nu heter. till min GPU?

Permalänk
Medlem

det känns som du ska läsa på lite innan du sätter tänderna i dethär, bara min personliga åsikt dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av -GufuX-:

det känns som du ska läsa på lite innan du sätter tänderna i dethär, bara min personliga åsikt dock

Ja det är därför jag skriver här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannne11:

Ja det är därför jag skriver här

Varför? det finns ju trådar som går igenom detta från början. Denna länken bör ge dig all info som du behöver, krävs att du läser på rätt mycket om du skall göra ett eget vattenblock som kan prestera tillräckligt bra för att det skall vara värt det. Kul idé dock men du bör nog skrota idén att koppla in det i ditt nuvarande "vattenkylningssystem"

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bread_:

Varför? det finns ju trådar som går igenom detta från början. Denna länken bör ge dig all info som du behöver, krävs att du läser på rätt mycket om du skall göra ett eget vattenblock som kan prestera tillräckligt bra för att det skall vara värt det. Kul idé dock men du bör nog skrota idén att koppla in det i ditt nuvarande "vattenkylningssystem"

Okej men tror du något som liknar den här http://martinsliquidlab.org/2012/01/21/i7-2600k-danger-den-m6... skulle funka bra?

Permalänk
Medlem

Fan vad smart! kanske ska testa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannne11:

Okej men tror du något som liknar den här http://martinsliquidlab.org/2012/01/21/i7-2600k-danger-den-m6... skulle funka bra?

Om du nu har kunskap och tillgång till maskiner för metallbearbetning på den nivå som krävs så förtår jag inte varför du inte tar dig tiden och gör ett fullcover block?

Skrivet av Dannne11:

Fan vad smart! kanske ska testa

skulle du inte fräsa ett eget block? är du ute efter enklare lösningar så köp ett riktigt vattenkylingssystem istället som både presterar bättre och ser bättre ut+ du slipper ha 2 pumpar som låter i chassit

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bread_:

Om du nu har kunskap och tillgång till maskiner för metallbearbetning på den nivå som krävs så förtår jag inte varför du inte tar dig tiden och gör ett fullcover block?

skulle du inte fräsa ett eget block? är du ute efter enklare lösningar så köp ett riktigt vattenkylingssystem istället som både presterar bättre och ser bättre ut+ du slipper ha 2 pumpar som låter i chassit

Ja farsan har en del maskiner på jobbet. Kanske kan hitta någon "ritning" på nätet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannne11:

Ja farsan har en del maskiner på jobbet. Kanske kan hitta någon "ritning" på nätet?

Varför vill du göra ett eget block? Det är dyrt och omständligt men det är alltid kul att göra saker själv så ja absolut det är ju värt om man vill ha sin egen design. Dock att göra ett block efter en ritning känns ju rätt värdelöst det är ju bara massa extrajobb och endå får du ju någonting någon annan designat? Då kan du ju lika gärna köpa ett vrålsnyggt EK fullcover finns fina block till ditt kort.

Detta är dock min åsikt kanske testa att vattenkyla vanligt först? det är rätt omständligt sålde mitt system för ett tag sedan men kommer nog att köpa nytt till nästa burk då jag gillar en utmaning och när det är snyggt!

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bread_:

Varför vill du göra ett eget block? Det är dyrt och omständligt men det är alltid kul att göra saker själv så ja absolut det är ju värt om man vill ha sin egen design. Dock att göra ett block efter en ritning känns ju rätt värdelöst det är ju bara massa extrajobb och endå får du ju någonting någon annan designat? Då kan du ju lika gärna köpa ett vrålsnyggt EK fullcover finns fina block till ditt kort.

Detta är dock min åsikt kanske testa att vattenkyla vanligt först? det är rätt omständligt sålde mitt system för ett tag sedan men kommer nog att köpa nytt till nästa burk då jag gillar en utmaning och när det är snyggt!

Jag vill göra eget enbart för att det är billigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannne11:

Jag vill göra eget enbart för att det är billigt.

billigt blir alltid dyrt i slutändan. när du stekt/dränkt ett grafikkort så ångrar du att du inte köpte ett beg. vattenblock på ebay för 100 spänn och tillverkade ett eget fäste ...

jag kan garantera att det sämsta blocket du hittar beg. är 10 gånger bättre än de du kan tillverka med metoder som är tillgängliga för "vanligt folk" ...

här har du lite uppmuntrande läsning om vad som händer när det går snett ..

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannne11:

Jag vill göra eget enbart för att det är billigt.

Hur billigt räknar du med att du kan göra ett block?
och hur mycket planerar du att lägga totalt?

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bread_:

Hur billigt räknar du med att du kan göra ett block?
och hur mycket planerar du att lägga totalt?

Alltså farsan "tar" bara lite material från jobbet dom bryr sig inte. Men jag har tänkt mig runt 500-1000kr för pump slang mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

billigt blir alltid dyrt i slutändan. när du stekt/dränkt ett grafikkort så ångrar du att du inte köpte ett beg. vattenblock på ebay för 100 spänn och tillverkade ett eget fäste ...

jag kan garantera att det sämsta blocket du hittar beg. är 10 gånger bättre än de du kan tillverka med metoder som är tillgängliga för "vanligt folk" ...

här har du lite uppmuntrande läsning om vad som händer när det går snett ..

What he said!

Skrivet av Dannne11:

Alltså farsan "tar" bara lite material från jobbet dom bryr sig inte. Men jag har tänkt mig runt 500-1000kr för pump slang mm

Ja ja lycka till själv hade jag kollat på beg marknaden och sett om du inte kunde hitta typ ett paket med swiftech MCW-60 och någon 240 rad + allt annat det borde du kunna få för 1k och det borde prestera bättre än ditt egna block bli billigare, enklare samt inkludera CPU i samma loop. Köpte själv mitt system för runda slängar den summan så det borde inte vara helt omöjligt, Räkna dock inte med att du får några jätte imponerande resultat om du snålar, Mitt blev marginellt bättre än med luft. Dock var det värt det för att det var förjävla roligt att bygga

Slutsats min åsikt av egen erfarenhet är att om man skall vattenkyla så är det "go big or go home" som gäller eftersom du inte får någon jätte prestanda vinst med de billigare grejerna. Dock om man som jag vill testa och vattenkyla och gör det för att de är förjävla roligt att bygga och modda ja då kan det vara värt det. Man skall bara inte bli besviken när din CPU inte ligger på 21c i load

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS