Vad lyssnar du på när jorden går under?

Permalänk

Vad lyssnar du på när jorden går under?

Ok, vi vet alla att jorden går under i december i år. Vi har sett bevisen (fåglar faller ner från himlen, fisk dör, Justin Bieber blir känd), NASA har erkänt det (har tappat bort länken, skulle visat er det annars, lovar) osv.

Det jag undrar då, vad kommer DU att spela i stereon dina sista minuter här på jorden (vi antar att vi vet exakt när det händer och att det går snabbt, så du kan börja spela din låt i precis rätt stund).

Motivera gärna. Är det kanske ett minne, är det den djupa texten, är det en maffig låt helt enkelt (typ Star Wars Imperial March?).

Permalänk
Medlem

Hmm, jag börjar väl då, och säger inte helt oväntat "Led Zeppelin - Stairway to Heaven". Det bästa botemedlet som fiins mot stress och ångest!

En bubblare skulle annars vara "Deep Blue Something - Breakfast at Tiffany's". Av enda anledning av att den äger!

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Nån podcast med Stephen Fry <3

Visa signatur

mjau

Permalänk
Musikälskare

Girls` Generation(소녀시대) - Gee

Gee Gee Gee Baby Baby Baby

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Hedersmedlem

Year Zero med Regina Lund.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Girls` Generation(소녀시대) - Gee

Gee Gee Gee Baby Baby Baby

http://www.youtube.com/watch?v=U7mPqycQ0tQ

Haha, inte mycket att lyssna på direkt, men väldigt fina flickor att titta på i alla fall! ^^

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk

Hoppas även på en Zombieapokalyps, så jag kan sitta och panga zombie med hagelbrakaren

Permalänk
Medlem

Dang vilken svår fråga.. Blir nog en hel lista, kanske borde fixa en genom Spotify just-in-case dagen kommer..

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Chobi:

Haha, inte mycket att lyssna på direkt, men väldigt fina flickor att titta på i alla fall! ^^

Ska man dö så kan man lika bra göra det med "kvasten" i högsta hugg

Permalänk
Medlem

Bra fråga...
Men det skulle troligtvis bli någon av följande:

What A Wonderful World - Joey Ramone
Can You Feel The Love Tonight - Elton John
Time To Say Goodbye - Andrea Bocelli, Sarah Brightman

Visa signatur

- Look into your hard drive and open your mercy file.
- File not found.

Permalänk

Ett mycket bra val! Samma typ av musik blir det för min del också och då spela högt så att det skakar hos grannarna. (som också vet om vilken dag det är)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Permalänk
Medlem

Denna utan att tveka. En av världens absolut bästa låtar i mina ögon. Att den sen är med i Fallout 2 gör den inte sämre. "Because war, war never changes"

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Entusiast

Självklart! Eller ja, letade egentligen efter Equilibriums "Mana" i hyfsad kvalite, men men, close enough? xD

Jag menar, om jorden ändå ska gå under så kan man väll vara glad samtidigt

Permalänk
Medlem

Well played...

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

The End med The doors

http://www.youtube.com/watch?v=GGXeXm0uMDo

och för er som röstar på alliansen, så kommer detta vara eran theme song

http://www.youtube.com/watch?v=1EBw_da7BZk

/Daniel

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Ska man dö får det vara något EPISKT och dramatiskt! Kan bara bli en låt som uppfyller vartenda litet krav:

Two Steps from Hell - Heart of Courage

HELT ENKELT!

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem

AC/DC - Highway to hell kanske ?

Permalänk

Dock så tror jag inte på att jorden kommer att gå under 2012 men om den verkligen skulle göra det så skulle det troligtvis bli denna låt.

Både för att det var en av de mest rörande från ens barndom och även att den säger verkligen något viktigt.

Allting tar slut någon gång, in the Circle of Life

Permalänk

Jag ska vara lite klyschig och bränna av en riktigt fin melodi

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Medlem

Jag har ingen aning faktiskt. Kanske ingen musik alls, kanske umgås med någon. Frågan är bara vem man ska umgås med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaptendum:

http://www.youtube.com/watch?v=QNczeP33Yk0

Hoppas även på en Zombieapokalyps, så jag kan sitta och panga zombie med hagelbrakaren

Fick många goa skratt åt ditt inlägg idag!

För övrigt är det en enormt underhållande tråd.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Dessa kanske.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Visa signatur

Fractal define XL R2, Asus maximus VII hero, core i7 4790K, Corsair Dominator Platinum 16GB, Asus 680 DC2T