Skyrim beta 1.4 släppt

Permalänk
Medlem

Skyrim beta 1.4 släppt

Det är en beta, så för att få ner den måste man välja det själv i menyn Steam->Settings->Beta participation->Change->Skyrim beta opt-in.

Tänk på att en ny version av Skyrim gör att minneshack som Skyboost, SKSE och liknande kommer sluta fungera och ska tas bort eller uppdateras.

Skyboost behövs kanske inte längre, då Bethesda själva implementerat många optimeringar i 1.4.

SKSE ny version för betan finns redan ute (för de som kör SkyUI och andra mods som kräver den):
http://skse.silverlock.org/

Permalänk
Medlem

Enormt fin prestandaökning för min del. Slår Skyrim v1.3 + Skyboost rejält på min burk. Återkommer med en graf när jag kört igenom med Fraps.

Edit: Testade introsekvensen med Fraps. Diagrammet jämför Skyrim 1.3 + Skyboost mot Skyrim beta 1.4. Observera att jag körde lite annorlunda mods, men inte färre mods med betan. Däremot tog jag bort en mod som krävde Scriptdragons som inte är uppdaterat för betan ännu. Ska testa detta med vanilj-Skyrim helt utan mods senare.

http://www.abload.de/img/skyrim_beta_1_4_ugridh9cxm.png

Permalänk

Bra att Bethesda är på hugget och har koll på vad mod-community:t gör och implementerar egna varianter. Och tack för prestandagrafen. Snyggt presenterad.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem

Har gjort ett mer korrekt test utan tweaks eller moddar.
http://h12.abload.de/img/skyrim_skyboost_test_zdu1w.png

Är i alla fall väldigt nöjd med v1.4 även om det finns buggar kvar att fixa. Hoppas de får ut Creation Kit snart.

Permalänk
Inaktiv

''Your game version is NOT supported, supported patches: 1.3.10.0us''
What to do?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxplosive:

''Your game version is NOT supported, supported patches: 1.3.10.0us''
What to do?

Skulle du köra in betan? Har du en tidigare 4GB-patch eller något?

Man kan alltid tvinga Steam att gå igenom filerna och ladda ner de korrekta genom att högerklicka på spelet och ta "Properties" gå in på fliken "Local files" och sen "Verify integrity of game cache". OBS! Detta återställer ini-filerna, så om du gjort tweaks, se till att kopiera dem först. Annars är det bara göra om inställningen när man startar Skyrim sen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Buio:

Skulle du köra in betan? Har du en tidigare 4GB-patch eller något?

Man kan alltid tvinga Steam att gå igenom filerna och ladda ner de korrekta genom att högerklicka på spelet och ta "Properties" gå in på fliken "Local files" och sen "Verify integrity of game cache". OBS! Detta återställer ini-filerna, så om du gjort tweaks, se till att kopiera dem först. Annars är det bara göra om inställningen när man startar Skyrim sen.

Har ingen 4gb patch men har en mod installerad, tror den heter Dark Rainbow. Jag laddade betan och försökte starta och då kom det upp

Permalänk
Medlem

Om du får problem kan du alltid backa genom att gå in på samma ställe och ta "Change" och sen "None - opt out", då återställer Steam filen för Skyrim v1.3.10.

Antar att det är denna mod;
http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=6176
Den kräver dock inget speciellt. Felet du får ser man nog med något tillägg (typ Skyboost, SKSE eller Scriptdragon). SKSE finns i version för nya betan, men inte Skyboost eller Scriptdragon. Man behöver i och för sig inte Skyboost längre, då Skyrim betan är snabbare än den.

Permalänk
Medlem

Laddade ner patchen, och jag låg lika stabilt i 60 fps ute i naturen som tidigare.
Däremot så kunde fpsen av någon anledning dippa ner till ~40-50 i Whiterun - nu låg den i 60 stabilt, både under dag och natt.
Trevligt!

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.