Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Apr 2007

SteelSeries Kana frågor

Hej!

Tänkte fråga om någon här sitter med Kana? Jag har en sådan och undrar nu om det bara är jag som tycker att fötterna har dåligt glid och inte är teflon (står att de ska vara teflon på steelseries hemsida). Sedan undrar jag om ni tycker mouse1 och mouse2 är stela som fan. Hört att SS har släppt uppgraderad version utav Kana och jag sitter och funderar på om jag sitter med en gammal version utav musen..

[Chassi] Fractal Define XL svart [MB] Gigabyte GA-Z97X-UD5H Black Edition [CPU] Intel Core i7 4790K @4.4GHz [Kylare] Noctua NH-D15 [RAM] Corsair 16GB 1866MHz VENGEANCE LP [GFX] GeForce GTX 690 [PSU] Corsair RM 850W 80+ Gold [HDD] OCZ Vertex 460 240GB + Corsair Force Series GT 120GB [Ljudkort] Soundblaster Z

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Gammal version av Kana låter konstigt då den nyss släpptes.. Maila steelseries är mitt tips, så får du förhoppningsvis musen utbytt, om det är så att det är något fel på den.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

Finns ingen ny "batch" av final version kana.
Fötterna ljög ss om så ända inni helvete, dom är plast. Rent skräp och måste köpa corepad kinzu fötter.
Dom har släppt en ny firmware som tar bort pixeljump problemet som dom först vägrade erkänna.

Så nej du har ingen "gammal" version, uppdatera firmware.

Switcharna i kana är av ren budgetkvalite också, TTC switchar.

När iprincip ALLA möss använder omron switchar idag som är betydligt bättre, billigare möss som MX518, gammla explorer 3.0, intellimouse osv använder alla omron som är mycket bättre än TTC.

SS sket ner kana helt och hållet tyvär, med massa lögner rakt av (dom sa att dom bytat switchar och fötter) inget av det har dom gjort.

Bullshit Steelseries.
Synd dom sabbade det för formen är skön på musen, men dom valde en billig dålig sensor, billiga switchar, 100% värdelösa fötter.

Om man inte vet var man ska är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram. - Nalle Puh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Aug 2010

Även om det som ovanstående berättar så tycker jag då min Kana som jag haft i 2dagar är riktigt grym

Main: i7 4770K | Antec Kühler 1220 | GTX 780 (Ref) | 16Gb ram | Evga Hadron Hydro
Accesories: Benq Xl2420T | Steelseries Rival | Steelseries 6gv2 Red | Steelseries Qck+ | Qpad QH-90 |
Laptop: Msi ge 72 | i7 4720hq | GTX 970M | 16Gb Ram | 256 Gb SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

http://www.overclock.net/t/1183274/kinzu-v2-kinzu-v2-pro-and-... finns information om allt mygleri och problem med sensorn i denna tråden.

Se till att uppdatera firmware bara! sensorn är helt värdelös utan nya firmwaren.

Om man inte vet var man ska är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram. - Nalle Puh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mancave
Registrerad
Maj 2007
Skrivet av SVP:

Även om det som ovanstående berättar så tycker jag då min Kana som jag haft i 2dagar är riktigt grym

"Buyers remorse"
Gav bort min Xai bara här i veckan efter ha haft den liggandes och skräpandes i min skrotlåda. Riktigt besviken på den musen, ska mycket till innan jag vågar mig på en ny steelseries mus!

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av Breddas:

"Buyers remorse"
Gav bort min Xai bara här i veckan efter ha haft den liggandes och skräpandes i min skrotlåda. Riktigt besviken på den musen, ska mycket till innan jag vågar mig på en ny steelseries mus!

Hehe jo sant, men jag är inte så jäkla kräsen på att den ska ha en massa ny teknik ( så länge den fungerar, vilket den gör på min iaf ) sen så tycker jag om 1.1an så tänkte man kunde köpa kana

Main: i7 4770K | Antec Kühler 1220 | GTX 780 (Ref) | 16Gb ram | Evga Hadron Hydro
Accesories: Benq Xl2420T | Steelseries Rival | Steelseries 6gv2 Red | Steelseries Qck+ | Qpad QH-90 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mancave
Registrerad
Maj 2007

Du kommer nog att känna sedan att 1.1an var bättre

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av Breddas:

Du kommer nog att känna sedan att 1.1an var bättre

Berätta inte sanningen för mig!