DVD ROM'en öppnas inte

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2011

DVD ROM'en öppnas inte

Hej!
Idag tänkte jag sätta i en film i datorn men den öppnades inte! Skulle vilja ha hjälp med det här!

(Ledsen för halv taskig info, sitter i skolan och har inte den längsta rasten)

Tack för att ni har ett svar! (hoppas jag...)

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
skåne
Registrerad
Jul 2010

antar att det är i en laptop? lyser det något från cd läsaren? under dator kan man välja "mata ut" får du något meddelande?

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalsjöfors
Registrerad
Aug 2008

Öppna upp datorn och kolla så inte SATA-Ström kontakten har hoppat ur. Annars kan du ta ett gem och trycka in i det lilla hålet som finns på DVD-Front så kommer den poppa ut.

EDIT:
Eller det kanske var en laptop? Som tidigare inlägg sa.

Intel i7 8700k|Noctua NH-D15|EVGA GTX 1080 FTW|Asus Maximus X Hero|16GB Corsair DDR4 3600MHz|Seasonic Prime Titanium 750W|Samsung SSD 960 PRO 512GB|Phantek Enthoo Primo||Acer XB270HU IPS 144Hz Gsync|BenQ XL2410T 120Hz|Logitech G903|Qpad MK-90|Sennheiser Game Zero Black|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2011

Som sagt, ledsen för taskig info, det är en stationär

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Köpenhamn
Registrerad
Nov 2005

De svaren du har fått bör räcka. Kolla sladdarna, dyker den upp i windows?, testa att mata ut från "Den här datorn", använd nål-hållet (men det är ingen hållbar lösning). Och återkom med dina resultat!

En ny cdrom kostar 199 i värsta fall (http://www.inet.se/produkt/7100555/optiarc-ad-7280s-sata-oem-...)

^__^

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av Teh_MauseRz:

Som sagt, ledsen för taskig info, det är en stationär

Dåså, då finns det ett hål på framsidan som du kan trycka in ett gem i och således mata ut den manuellt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2011

Tack Allihopa för eran hjälp! det funkar som det ska nu! tack så jätte mycket!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011

Vad var felet? Vilken lösning löste problemet? Det kan hjälpa andra som hittar tråden vid en sökning.

Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av SteveK:

Vad var felet? Vilken lösning löste problemet? Det kan hjälpa andra som hittar tråden vid en sökning.

Typiskt- känns snöpligt

Feedback är bra!

men antagligen så var det bara en sladd som lossnat.

Asus P7H57D-V EVO...... 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA.....OCZ 4GB (2x2048MB) Obsidian XTC 1600MHz.....Intel Core i3 530, 2.93GHz.....Windows 7 Home Premium Svensk Retail...