Spela WOW i Ultra-settings?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pirrefication:

Tjena SC.

Tänkte bara kolla varför min dator inte verkar klara av WOW i Ultra settings?
Fps:en ligger mellan 30-40, ibland skjuter den upp mot 95fps :/

Spec:

OS: Windows 7 64-bit
CPU: Intel Core i7 2600K @ 3.40GHz - 8 MB
RAM: 8.0GB DDR3 @ 665MHz
Hårddisk: 2000 GB, 7200 RPM, SATA
GPU: AMD/ATi Radeon HD 6670 - 1GB

Tycker att det är skumt eftersom att Skyrim, Assassins Creed Revalations m.m flyter på som fan, men inte wow...
Något som vet vad som spökar?

Wow är helt enkelt ett oerhört dåligt optimerat spel. Är inte ens säker på om spelet klarar av att använda sig av 2 kärnor ordentligt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirrefication:

Tjena SC.

Tänkte bara kolla varför min dator inte verkar klara av WOW i Ultra settings?
Fps:en ligger mellan 30-40, ibland skjuter den upp mot 95fps :/

Spec:

OS: Windows 7 64-bit
CPU: Intel Core i7 2600K @ 3.40GHz - 8 MB
RAM: 8.0GB DDR3 @ 665MHz
Hårddisk: 2000 GB, 7200 RPM, SATA
GPU: AMD/ATi Radeon HD 6670 - 1GB

Tycker att det är skumt eftersom att Skyrim, Assassins Creed Revalations m.m flyter på som fan, men inte wow...
Något som vet vad som spökar?

minsta krav för att klara wow på ultra i 1920 x 1080 med 60 fps är GTX 560 eller 6870.. kan dippa lite med de här grafikkorten med du borde ta dig upp emot minst GTX 560 ti 448/GTX 570 eller 6950/6970

datorn i sign är byggd för enbart WoW spelande och jag kör allt på ultra i 1920 x 1080 utan att droppa under 60 fps utom extrema fall såklart (överfulla städer och droppar till 45-50 fps på vissa 25 manna raids dock är man så focuserad på att dpsa/tanka/heala så det är inget man stör sig på )

och till alla som säger att det är dåligt optimerat.. ni vet att wow har fått en rejäl uppgradering när det gäller grafik i cataclysm va? det kanske inte ser väldigt mycket snyggare ut men ultra är gjort för folk med enthusiast datorer och det har blizzard själva gått ut och sagt i en blue post, WoW har kunnat använda 4 kärnor sen WOTLK btw

http://www.tomshardware.com/reviews/world-of-warcraft-catacly...

här är ett test där dom går på djupet med förändringarna och vad som krävs, rätt utdaterad nu dock

sen vill jag veta vilka MMORPG spel som stödjer DX11 som flyter på så förbannat bra och är 100% optimerade, vilka är det? finns nog inga.. kolla bara hur RiFT och Aion får high end system och svettas och dom kör bara DX10? sen har LOTRO som nyss släppte DX11 stöd va? går inte så bra och få det och flyta utan lagg heller om man inte har top of the line kort

Iaf så är WoW bättre optimerad för nvidia kort så det är det du borde satsa på, GTX 560 Ti eller bättre

Sist men inte minst.. alla dom spelen du nämnde är konsolportar som kör i DX9? och är anpassade får hårdvara från år 2004/2005 är är SINGLE PLAYER! ett single player spel kan aldrig mäta sig med ett multiplayer spel, kolla bara hur krävande bf3 är i multiplayer jämfört med singleplayer

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Ehm, WoW _ÄR_ ett jävligt krävande spel.

WoW kan vara hur krävande som helst och hur lättdrivet som helst.

Att säga att WoW är JÄVLIGT KRÄVANDE är som att säga att Minecraft är det. Testa springa runt lite och gräva, lätt eller hur? Sedan spawnar du mobs tills minecraft kraschar till ett bildspel. Är Minecraft krävande, jag, enligt den logiken är Minecraft faktiskt det.

OnT:

Dra ner grafiken, förbered dig för lag i städer och försök hitta en sweet spot.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ntos:

WoW kan vara hur krävande som helst och hur lättdrivet som helst.

Att säga att WoW är JÄVLIGT KRÄVANDE är som att säga att Minecraft är det. Testa springa runt lite och gräva, lätt eller hur? Sedan spawnar du mobs tills minecraft kraschar till ett bildspel. Är Minecraft krävande, jag, enligt den logiken är Minecraft faktiskt det.

OnT:

Dra ner grafiken, förbered dig för lag i städer och försök hitta en sweet spot.

Det är som att säga.. spawnar du 1 miljard minor i MS röj så är det krävande, med andra ord lär du ha en dator som klarar krävande spel för att spela ms röj?

I allmänhet _ÄR_ WoW jävligt krävande.. inget snack om saken, det är ett MMORPG, det går i princip ut på att ha många personer samtidigt på skärmen.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Det är som att säga.. spawnar du 1 miljard minor i MS röj så är det krävande, med andra ord lär du ha en dator som klarar krävande spel för att spela ms röj?

I allmänhet _ÄR_ WoW jävligt krävande.. inget snack om saken, det är ett MMORPG, det går i princip ut på att ha många personer samtidigt på skärmen.

Du missade min poäng. Om något tar enormt mycket kraft hela tiden, är det krävande. Men att det ser ut som en sinuskurva betyder inte att spelet är krävande hela tiden. Faktiskt så har jag hört att det skiljer sig en hel del med tanke på hur mycket olika saker man kan göra i WoW, och många andra spel. Frågan är vad man ska göra, en personlig preferens.

" /.../ det är ett MMORPG, det går i princip ut på att ha många personer samtidigt på skärmen."[/QUOTE]

Och inte att man spelar i en värld där andra människor finns? Kör rollspel med en tusentals spelare? FPS har många "personer" på skärmen, det måste också vara ett MMORPG!!

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

wow är bara så sjukt dåligt optimerat, flyter mer i age of conan som ser ca 10 gånger bättre ut. blizzard har en gammal motor till spelet som inte kan nyttja dagens hårdvara

Visa signatur

-PC- HAF932 - i7 920d0 oc 3.8ghz - P6TDELUXE v2 - Asus 7950 3GB TOP - Samsung 830 128gb - 2xWD 1TB Black - Asus Xonar Essence STX - Logitech G400 - Sennheiser pc360G4me - Logitech Z5500 - S27a950d 120hz - 2233RZ 120hz
GAME | Dota2 | Age of Conan
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ntos:

Om något tar enormt mycket kraft hela tiden, är det krävande.

Vilket spel tar _ENORMT MYCKET KRAFT HELA TIDEN_ ???

Crysis 2 tar inte mycket kraft alls inomhus eller i en kloak.. därav är spelet INTE KRÄVANDE alls enligt dig..

Skrivet av m1ntos:

Faktiskt så har jag hört att det skiljer sig en hel del med tanke på hur mycket olika saker man kan göra i WoW, och många andra spel. Frågan är vad man ska göra, en personlig preferens.

WoW är ett end-game spel "typ", allt handlar "typ" om att Raida med 25 Pers, köra BG's med 20-80 Pers och stå i Städer med 100 Pers+, köra Tol'Barad/Wintergrasp med +80 Pers

Majoriteten av ditt WoW spelande så _ÄR_ det jävligt krävande.. fattar inte varför du inte vill förstå.. visst jag har 1300FPS när jag är i Deeprun Tram med alla inställningar på lägsta, bara för det så kräver spelet ingenting eller vadå?

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Pirrefication:

Ja, shadows are real fps killers

Hur kommer det sig att grafikkortet är så "out of sync" med resten av datorn ?

Jag menar det där är inget spelkort ens, men ändå sitter du på en 2600K ?
Inte särskilt prisvärt kort heller.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrTall:

Wow är ett av det bäst optimerade spel jag sätt. Helt sjukt att det ibland ens går att köra. När jag började med WoW i vanilla så spela jag på en P4 i 3ghz och 2gig ram och något sketet graffe kort och det rullade på.
Vet ej dock vad det var för inställningar men det flöt. Klart att det äter av systemet när man springer runt i tät befolkade områden osv. Men dock så är ditt grafik kort inget att hänga i granen som andra säger med tanke på dina andra delar i datorn

True shit, när jag köpte wow. 2006 tror jag det var, körde jag på en P4 2.2Ghz, ett Geforce4 ti 4200 o typ 1gb minne.
Och hade då inget lagg överhuvudtaget, men körde väll inte allt på max direkt. men gick fint!

Visa signatur

Fractal Designs R4 Black | Intel 3570K @ 4Ghz | Asrock Extreme 4 | Corsair Vengeance LP 2x4Gb
2x Asus GTX 660 DC II TOP | Phanteks PH-TC14PE Svart | Corsair TX750M | Samsung 128Gb SSD | Seagate Barracuda 2Tb
> Datorn i Galleriet <

Permalänk
Medlem
Skrivet av seskima:

Wow är EXTREMT cpu krävande när man är bland mycket folk och spells osv.
överklocka din CPU för antar att det är den som flaskar, iaf i raids och i stor städer.
Min från stock till 4,7 gjorde mer än 10 fps i orgrimmar.

Har inte läst längre och du har säkert fått skit för detta, en i7a är inte det som flaskar när det sitter ett 6670 i samma burk.

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Vilket spel tar _ENORMT MYCKET KRAFT HELA TIDEN_ ???

Crysis 2 tar inte mycket kraft alls inomhus eller i en kloak.. därav är spelet INTE KRÄVANDE alls enligt dig..

WoW är ett end-game spel "typ", allt handlar "typ" om att Raida med 25 Pers, köra BG's med 20-80 Pers och stå i Städer med 100 Pers+, köra Tol'Barad/Wintergrasp med +80 Pers

Majoriteten av ditt WoW spelande så _ÄR_ det jävligt krävande.. fattar inte varför du inte vill förstå.. visst jag har 1300FPS när jag är i Deeprun Tram med alla inställningar på lägsta, bara för det så kräver spelet ingenting eller vadå?

Du verkar inte förstå vad jag säger alls... Det är som du försöker diktera din åsikt utan att ens försöka reflektera vad fan jag skriver. Därför tänker jag vara tydlig.

WoW är krävande (nu låter det så här i ditt huvud "JAG VANN! LOL!").

Vad jag menade var att ALLT kan vara krävande. Därför måste man väga in när FPS betyder något. Realistiskt exempel; ULTRA på mid-end maskin. WoW. 21:00 en lördag. SW, AH. FPS: 20. --> Raid. 25 man. Boss fight. 60 FPS.

Orkar inte svara med så DO NOT BOTHER (eller som du skulle gjort _DO_NOT_BOTHER_, ville bara vara tydlig)

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

De som säger WoW är bra optimerat, ni vet att en enda gubbe i age of conan har lika många verticles föm som ca 100 gubbar i wow^^ så nej det är inte bra optimerat

Visa signatur

-PC- HAF932 - i7 920d0 oc 3.8ghz - P6TDELUXE v2 - Asus 7950 3GB TOP - Samsung 830 128gb - 2xWD 1TB Black - Asus Xonar Essence STX - Logitech G400 - Sennheiser pc360G4me - Logitech Z5500 - S27a950d 120hz - 2233RZ 120hz
GAME | Dota2 | Age of Conan
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Medlem

Varför lägga 2.5k på prollen och sen 700 spänn på grafikkortet?

Permalänk

Wow är kravande på lite speciellt sätt då det arbetar mycket med minne och CPU istället för grafikkort.

det som iaf i litch krävde mest i hela spelet var skuggor för de var 100% cpu renderade och kunde få alla datorer att gå på knäna om det hände mycket samtidigt.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Entusiast

Gällande World of Warcraft, finns det två saker att tänka på:
Total texturstorlek och visuella specialeffekter.

Texturminnet
World of Warcraft tillhör en skara spel som har en stor variation när det kommer till texturer, antalet texturer och storleken på texturerna. När man befinner sig i folktäta orter, där massor av spelare unika kläder/rustningar och vapen , så kommer detta att kräva en duktig mängd texturminne på grafikkortet, många gånger räcker inte ens 512 megabyte videominne, i sällsynta fall kan även 1024 megabyteskorten gå på knäna och börja växla med datorns RAM-minne, vilket resulterar i en enorm prestandaförlust.
Det är oftast orsaken till varför många, med högpresterande grafikkort, märker av prestandaförluster när dem befinner sig i dem stora städerna såsom Stormwind eller Ironforge. Många spelare = många texturer = törst efter grafikminne.
Åtgärd: Skaffa grafikkort med åtminstone 1024 megabyte minne (Jag själv har klarat mig bra med 512 megabyte, men kan stundom köra slut på testurminne i speciella, men sällsynta situationer)

Specialeffekter
Dem som har tillräckligt med grafikminne, även för folktäta situationer, kan däremot märka av prestandaförluster under matcher och/eller instanser. Detta i synnerhet under större raids eller på annat håll där många spelare använder magier och annat som resulterar i stora flashiga specialeffekter. Detta kan bero på att grafikkortet inte orkar med att trycka på så speciellt många ljuseffekter samtidigt.
Jag själv är tvungen att dra ner ganska duktigt på "Spells effects" när jag befinner mig i raids, men för övrigt klarar mig bra med "ultra". Jag har däremot lärt mig, om jag väljer att placera mig på ett sätt så att jag bara har ett fåtal medspelare synliga på min skärm, så fungerar det rätt bra.

Kontentan:
Jag kör allt på max med ett lite äldre nVidia GeForce 9600 GT (Överklockad) och har en varierande FPS på omkring 30-60. Sällsynt att det går under 20 dock, men det händer i stora raids och/eller där många specialeffekter är synliga samtidigt.
Du kan lungt välja ett grafikkort med 1024 megabyte minne, även från mellansegmentet, och kunna köra wow på max/ultra utan större bekymmer.
Däremot får du räkna med vissa dippar i fps'en i sällsynta, men extrema situationer, där inget grafikkort idag eller imorgon kan klara av.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk

Tycker det låter ganska normalt ja datorn verkar fin fin förutom just grafiken så där har du problemet.

Vill du komma undan billigt så är det väll 6870 eller 560 utan ti.

Lite dyrare 6950 eller 560ti sedan finns även 560ti 448 med som är mellan 560ti och gtx570.

klarar du av och vänta så släpper ju snart nvidia sina nya kort och då kan man ju jämföra priser mellan amd och nvidias nya kort och se ifall något passarf int där med

mvh
martin.

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem

snabb gpu/cpu i all ära men hur som helst kommer man ha långa loadingscreens, fpsdrops när man just bytt zon, samt när man rör sig på mount i städer det löses endast av the power of SSD. Skaffade en 60gb och la OS och WoW på.

sen precis som många pekat på tidigare i tråden så kan 6670 flaska på ultra i den mån att du hamnar under 60fps. med 560ti (lite överklockat) så ligger jag på 50-60% load när jag flyger runt i tex SW (vsync 60fps).

Skrivet av SysGhost:

Kontentan:
Jag kör allt på max med ett lite äldre nVidia GeForce 9600 GT (Överklockad) och har en varierande FPS på omkring 30-60. Sällsynt att det går under 20 dock, men det händer i stora raids och/eller där många specialeffekter är synliga samtidigt.
Du kan lungt välja ett grafikkort med 1024 megabyte minne, även från mellansegmentet, och kunna köra wow på max/ultra utan större bekymmer.
Däremot får du räkna med vissa dippar i fps'en i sällsynta, men extrema situationer, där inget grafikkort idag eller imorgon kan klara av.

Bra poäng, har aldrig riktigt funderat kring grafikminnet när det kommer till wow.

Visa signatur

Topkek

Permalänk
Medlem

jag har märkt att under vissa omständigheter så droppar fpsen även fast inget flaskar.
Jag sänkte shadows från ultra till high o det löste problemen.
t.ex vissa bossfighter med mycket 'effekter' och städer gick fpsen ner till 20fps, även fast varken gpu eller cpu hade mer än 60-75%ish load.
men som sagt löste sig nu med att sänka shadows ett steg, ser ändå ingen skillnad.
kanske är det så att det blir skuggor från 'effekterna' som slöar ner allt ihop?

testa 64bit klienten kan också vara värt o se fall det bli bättre

Visa signatur

Fractal design R2 | Asus p5q deluxe | Intel Core 2 Quad 9650 @ 4ghz | 4x 2gb Corsair 1066mhz ddr2 | Gigabyte gtx 560ti SoC | raid0 - 2x Intel X-25 M G2 80gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av necry:

De som säger WoW är bra optimerat, ni vet att en enda gubbe i age of conan har lika många verticles föm som ca 100 gubbar i wow^^ så nej det är inte bra optimerat

wow är bara så sjukt dåligt optimerat, flyter mer i age of conan som ser ca 10 gånger bättre ut. blizzard har en gammal motor till spelet som inte kan nyttja dagens hårdvara

Vad WoW än är så är INTE AoC bättre på något sätt. Det har fortfarande inget riktigt stöd för Multi GPU, DX10 versionen är knappt spelbar, DX9 versionen är ok men man har låg fps i starter city (vad den nu hette igen) samt att spelet tar flera år att starta upp.

Skrivet av cccm:

testa 64bit klienten kan också vara värt o se fall det bli bättre

Jag märkte inte mycket skillnad faktiskt förutom eventuellt något jämnare FPS (mindre dips). Addons ser ut att ta mer minne men det har väl med klientens annorlunda minneshantering att göra eller något sådant och är inte direkt ett problem.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

oh fyfan nej! det klarar knappt wow på low

Jag spelade med GF7800GTX 256mb och en Amd 4000+ (singelcore) fram till förra våren, alltså en bra bit in i Cata.

Raidade aktivt både 10 och 25m och det gick helt ok. Förlorade en hel del dps i 25manna pga låg fps men det gick.
(Fury warrior = kräver bra flyt för att hålla dps)

Spelade jag casual gick det fin fint. 5 manna var inga problem.

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blesk:

Jag spelade med GF7800GTX 256mb och en Amd 4000+ (singelcore) fram till förra våren, alltså en bra bit in i Cata.

Raidade aktivt både 10 och 25m och det gick helt ok. Förlorade en hel del dps i 25manna pga låg fps men det gick.
(Fury warrior = kräver bra flyt för att hålla dps)

Spelade jag casual gick det fin fint. 5 manna var inga problem.

Loll när det är så illa att du tappar dps på grund av fpsen då är det dags att lägga ner eller byta upp sig. Vad kan du ha haft i 5 manna som du kallar fin fint? max 15fps?

Snacka om lågt tröskelvärde för vad fin fint är...

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Entusiast
Skrivet av blagi:

Loll när det är så illa att du tappar dps på grund av fpsen då är det dags att lägga ner eller byta upp sig. Vad kan du ha haft i 5 manna som du kallar fin fint? max 15fps?

Snacka om lågt tröskelvärde för vad fin fint är...

7800 är nog kraftfullare än du tror.
Själv har jag kört wow med sämre än det, och det flöt omkring 25-50 fps med medel detaljnivå.
Alla behöver inte köra med max ultra på rubbet. låg/medel fungerar bra det med.
Hans fps-dippar beror på mängden minne, där 25 man snabbt fyllte upp texturminnet.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blesk:

Jag spelade med GF7800GTX 256mb och en Amd 4000+ (singelcore) fram till förra våren, alltså en bra bit in i Cata.

Raidade aktivt både 10 och 25m och det gick helt ok. Förlorade en hel del dps i 25manna pga låg fps men det gick.
(Fury warrior = kräver bra flyt för att hålla dps)

Spelade jag casual gick det fin fint. 5 manna var inga problem.

7800GTX är ju riktigt bra, om jag inte minns fel är det en av de bästa DX9 korten? processorn var det som flaskade dig rejält där iaf min e8500 slutade flaska mitt gtx 460 som jag hade i förra burken när jag skrämde upp den till nästan 3.8ghz, i den jag har nu så slutar prollen flaska mitt gtx 570 vid 4.4ghz fast jag kör med lite marginal grafikkortet brukar inte spela någon roll men denna killen vill lira ultra och då klarar han sig inte på ett 6670, det presterar sämre än ett 5770!

wow är för fan spelbart på min C2D T8200 från 2007 med integrerad grafik

8400 GS är ju en jävla nergradering jämfört med ditt 7800 GTX med det är som att jämföra GTX 480/570 med ett GTS 450/550 Ti

har själv en gammal amd burk som är en ftp server som kör ett 8600 gts från gigabyte med fabrik OC och en amd athlon x2 4200+ och den burken klarar fortfarande WoW på good settings utan några större problem i 1440 x 900 tror jag det var jag hade på min 21.5 tummare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Mycket möjligt, men det hör inte riktigt till saken.
Du får jämföra två likvärdiga kort (samma prisklass).

radeon 7970 mot nvidia gtx 580 då.

Och där vinner radeon långväga i prestanda i wow och alla andra spel också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arraman:

radeon 7970 mot nvidia gtx 580 då.

Och där vinner radeon långväga i prestanda i wow och alla andra spel också.

Kostar de lika mycket har du rätt.
Rent spontant hade jag tänkt mig 680 eller vad som nu blir nvidias nästa toppmodell, men jag vet inte hur 580 kontro 7970 kostar.
Men det är väldigt få som köper kort i den prisklassen, så att nvidia generellt är bättre för WoW stämmer fortfarande.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd

Wow kräver upp emot 1.5GB vRAM maxat i 1080p. Genom att ditt kort är ett lägre segment utav budget, samt har 1GB så är det inte så konstigt att det inte fungerar. Mina delar får pisk på Outland vid prime hours. (Full/locked server). Roliga är ju dock att min usage är typ 30% på både GPU och CPU, samt ger mig typ 20fps. Irriterande, minst sagt.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

WoW är ruskigt bra optimerat. Att kunna köra det på såpass dålig dator som det går endå är ett under.

Folk inser inte att MMO spel käkar CPU på ett sådant sätt som andra spel inte kan ens komma inärheten av.

Jag kan inte göra annat än att hålla med!

"Nördarna" i skolan har laddat över wow till skoldatorerna och lirar på 30-40 FPS på ganska OK grafik.

Visa signatur

Corsair 500R // ASRock Z68 Extreme3 GEN 3 // GTX 580 3gb SLi // i5 2500k // 120gb SSD // 8gb 1600 mhz VENGEANCE // Corsair H60 // XFX Core Edition 850W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem
Skrivet av arraman:

radeon 7970 mot nvidia gtx 580 då.

Och där vinner radeon långväga i prestanda i wow och alla andra spel också.

Körde först 6950 2gb som var upplåst till 6970 i början av cataclysm med samma dator i sign men var inte alls nöjd med prestandan + att det var strul med drivrutinerna (ovanligt med amd kort ) sen innan fanboys attackerar mig kan jag påpeka att jag absolut inte var ensam i min wow guild om att ha problem med just amd 6900 serien vid det tillfället, hade en stackare som fick bluescreens 5-6 ggr per raid med sitt 6990 han hade betalat 6,5k för , fungerar säkert bättre nu men blev så jävla glad när jag skaffade GTX 570 30 mer i FPS nästan överallt och drivrutinerna har inte kraschat en enda gång och fyfan vad det var lätt och överklocka GTX 570 utan referenskylare.. mitt upplåsta 6970 låg runt 70 grader oklockat och mitt gtx 570 håller 55'c med 29.78 % högre OC än stock..

sen presterar nog GTX 580 ungefär 300x bättre i WoW än 7970 eftersom det är återigen problem med drivrutiner som krånglar och kraschar för 7970

Permalänk
Inaktiv

Jag spelar WoW på Ultra men det är inte alltid som ens FPS kan ligga stadigt.
Baserat på vilken server du spelar på och hur många som är i din omgivning så kan det lagga lite.
WoW kräver atm mest CPU och RAM kraft.

Om du vill testa din dator för det ultimata testet i WoW så gör en Horde karaktär på servern Al'Akir och gå till Orgrimmar och sätt allt på Ultra. Klarar den det så är det lugnt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparkzzy:

"Nördarna" i skolan har laddat över wow till skoldatorerna och lirar på 30-40 FPS på ganska OK grafik.

Sant, folk glömmer oftast upplösningens påverkan när man pratar low-medium-ultra (utöver om det gäller för raid/bg eller questande).

Jag kör WoW till och från på min macbook, c2d 2.4GHz och geforce 320m med 256Mb snott från ramminnet.
Det fungerar ypperligt med high för questande, skärmen har ju bara 1280x800.
Raid(25)/större bgs blir lite väl låg fps på high dock.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."