Permalänk
Medlem

Musklick + tangentbord (problem)

Hej hej... Första post här. Hoppas ni kan hjälpa mig!

När jag lirar starcraft 2 blir det ofta att man trycker på musen och tangentbordet mer eller mindre samtidigt. Problemet är att efter varje musklick registreras inte tangenttryck. Det är som ett miminalt delay från musklicket tills tangenter börjar registreras igen. Har testat 2 olika möss och 2 olika tangentbord. Även testat usb och ps/2. Ingen skillnad, samma problem. Och jag använder inget trådlöst, så inget knas med batterier eller så. Allt funkar fint förutom just den lilla (men ändå stora) grejen. Att tillägga är att det är likadant i windows också. Så har inget med sc2 att göra.

Faktum är att jag aldrig lagt märke till det innan utan det är genom sc2. Är nästan bara när man klickar på en unit/building och 0.001 sek efter på ett tangentbordscommand och då märker av att inget händer liksom. Testat i wordpad osv, och det händer varje gång jag trycker för snabbt emellan musen och tangentbordet. Tex om jag klickar och ska trycka SD efter så hinner inte datorn registrera S:et utan det blir bara ett D.

Sökt arslet av mig på google utan resultat.

Är detta normalt?

Tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig råkat på detta problem, och jag gissar att ingen annan gjort det heller, med tanke på responsen?

Om problemet vore väldigt spritt, så borde väl nästan varje FPS bli ospelbart, då den inte alltid skulle registrera rörelser när man skjuter, eller tänker jag fel nu?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Ja, du har väl rätt. Tack för svaret!

Jag har spelat flera spel (fps, rpg osv) och ALDRIG lagt märke till det där heller. Det är i sc2 man lägger märke till det för man trycker ofta väldigt fort. Det handlar om hundradelar.

Nu när jag testar i rutan jag skriver i här är det INTE så. Hur kommer det sig? I tex wordpad och adressfältet i webläsaren registeras inte tangenterna alls när jag håller inne vänstra musknappen. Så då verkar det inte vara nåt med att jag trycker för fort. Utan det är nåt med att vänsta musklicken "låser sig" så man inte kan skriva.

Nån som har nån tanke på hur man kan lösa det? :]