Permalänk

4st 120mm till 600t

Hej!
Tänkte fråga här om någon av er vet några riktiga tysta 120mm fläktar, tänkt att använda 4st till min sidopanel i 600t white?
Därefter har jag isf tänkt att köpa en fläkt kontroller till dessa, har ni några bra förslag?

Permalänk
Medlem

Noctuas 120 kommer inte ihåg va modellen heter dock.

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Medlem

Just där kan du ju välja mellan in-princip allt som finns på marknaden.

Dom flesta fläktar tycker jag är tysta, bara du väljer att styra ner dom med fläktregulator som du planerar, varför inte använda orginalet som sitter i 600T? Chassifläktar tar så lite W att du kan säkert köra alla 4 på en kontakt på regulatorn, åtminstone 2 på en.

Själv tycker jag Schythe slip stream är utmärkta chassifläktar. Gärna någon hyfsat lågvarvig.
Noctuan som Marwin tipsar om är ju säkert bättre men kostar 100kr mer per styck.

Styr du bara ner hastigheten kan du ta nästan vad du vill, det kommer garanterat inte vara dina chassifläktar som låter mest (förutsatt att du monterar dom ok). Varför inte gå på utseende? Vill du pimpa med dioder t.ex.?

Visa signatur

Intel I5 2500k @ 4.2ghz ~1.21v| Corsair H60 | Graphite 600T | Asus GTX580 Matrix | Asus P8Z68 Deluxe | Corsair Vengeance 8GB @ 1600mhz | 120Gb Corsair Force 3 | Corsair HX850 |

Permalänk

Tack så mycket, tror det blir scythe 120mm gentle typhoon.
Tänkt att köpa fläktkontroller för dessa till sidan, resten till mobo för originalet har gått sönder, orkar inte skicka in hela chassit pga en fläktkontroller

Permalänk
Medlem

Är det bara som chassifläkt så är Scytche Slip Stream överlägsna deras Gentle Typhoons.

800rpm Slip Stream är billigare och i princip ljudlösa på max blås, utan behov av fläktkontroller och blåser då mer luft än GT på 1150rpm.

Ska du däremot kunna gå upp i fart så kan GT 1450 eller 1850rpm bli bra ihop med en kontroller som sagt, men jag skulle nog kört på med fyra 800rpm SS, pga bäst flöde per rpm när det inte sitter något i vägen, samt mycket lägre pris (neråt hälften så mycket).

GT funkar bättre på kylare eftersom de håller högre statiskt tryck när de får motstånd.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk

Okej, tack så mycket. Har inte köpt än så de får bli de du sa