Corsair Force GT 3 SSD (120GB)

Permalänk

Corsair Force GT 3 SSD (120GB)

Hejsan.

Har ett tag gått och funderat på Corsair Force GT 3 SSD då i de flesta testar är ohyggligt snabb. Men har väntat lite med att köpa den då jag hört att det varit mycket strul med Sandforce-kontrollerna, är detta fortfarande ett problem? När jag tittat på andra märken som t.ex Intel verkar det som deras ssd är markant långsammare men däremot mycket stabila.

Tack på förhand!

Visa signatur

i7 3770k| Titan X | 16 GB RAM 1333MHZ | P8Z77-V DELUXE | Antec miditower P183

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpiritHunter:

Hejsan.

Har ett tag gått och funderat på Corsair Force GT 3 SSD då i de flesta testar är ohyggligt snabb. Men har väntat lite med att köpa den då jag hört att det varit mycket strul med Sandforce-kontrollerna, är detta fortfarande ett problem? När jag tittat på andra märken som t.ex Intel verkar det som deras ssd är markant långsammare men däremot mycket stabila.

Tack på förhand!

Hej! Med firmware 1.3 och IRST 10.5 så är mina fyra Corsair Force GT 120Gb i RAID0 100% stabila. Se bara till att inte ha något kopplat till Marvell kontrollen samtidigt som du har SSD'n på INTEL och JMicron. Det brukar krångla då med Sandforce har jag upplevt. Koppla inget till Marvell. Följ länken för att se mina SSD'ns prestandan i RAID0 längst nere på sidan: http://www.sweclockers.com/forum/6-lagring/879008-hur-snabb-ar-din-ssd/index32.htm

MVH

Ph0bLif3

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk

Tack för svar!

Verkar som dessa problem inte är lika vanliga nu, vilket var positivt. Jag får dock googla lite på IRST, Marvell kontroll....för där hängde jag inte riktigt med

Visa signatur

i7 3770k| Titan X | 16 GB RAM 1333MHZ | P8Z77-V DELUXE | Antec miditower P183

Permalänk
Skrivet av SpiritHunter:

Tack för svar!

Verkar som dessa problem inte är lika vanliga nu, vilket var positivt. Jag får dock googla lite på IRST, Marvell kontroll....för där hängde jag inte riktigt med

jag har dock 60 gb modellen (anorlunda??)... efter flashning till senaste driversen går den lika stabilt som "doktor alban"

i manualen till moderkortet ska de stå vilken vilka port som är marvel styrda

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223471 = gillar :P

!OBS dyslektiker OBS!

Permalänk

Jag köpte min i julas. Min har inte haft ett ända problem. Allt har funkat hur bra som helst. Med senaste firmware så funkar allt ypperliggt

Permalänk
Skrivet av track_666:

jag har dock 60 gb modellen (anorlunda??)... efter flashning till senaste driversen går den lika stabilt som "doktor alban"

i manualen till moderkortet ska de stå vilken vilka port som är marvel styrda

Ok, blir att leta fram manualen och kika efter!

Skrivet av Deathdevil:

Jag köpte min i julas. Min har inte haft ett ända problem. Allt har funkat hur bra som helst. Med senaste firmware så funkar allt ypperliggt

Vet inte om man kan lita på om ssd:n har den nyaste firmware från butik. Men om den inte skulle ha det, är det nån svårighet att updatera själv?

Visa signatur

i7 3770k| Titan X | 16 GB RAM 1333MHZ | P8Z77-V DELUXE | Antec miditower P183

Permalänk
Skrivet av SpiritHunter:

Ok, blir att leta fram manualen och kika efter!

Vet inte om man kan lita på om ssd:n har den nyaste firmware från butik. Men om den inte skulle ha det, är det nån svårighet att updatera själv?

trodde att de var svårt från början ... men de var faktiskt dö-enkelt xD bara gå in på google och sök på
ssdn´s namn + drivers

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223471 = gillar :P

!OBS dyslektiker OBS!

Permalänk
Skrivet av track_666:

trodde att de var svårt från början ... men de var faktiskt dö-enkelt xD bara gå in på google och sök på
ssdn´s namn + drivers

Hehe....ja varför inte, kanske t.om hittar nåt!

Visa signatur

i7 3770k| Titan X | 16 GB RAM 1333MHZ | P8Z77-V DELUXE | Antec miditower P183

Permalänk
Skrivet av SpiritHunter:

Hehe....ja varför inte, kanske t.om hittar nåt!

ja vem vet xD men på corsair´s forum finns alla svar du kan tänkas behöva för ett sådant problem

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223471 = gillar :P

!OBS dyslektiker OBS!

Permalänk
Medlem

Köpte min innan jul med 1.3.3. Brorsan köpte en också.
Inga problem (på X79).

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max