radering av hårddiskar hjälp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Dec 2011

radering av hårddiskar hjälp!

Hej jag skulle vilja radera allt som jag har på några hårddiskar har en massa gamla hårddiskar både molex och sata och det är os program på vissa går det att ta bort de med från hårddiskarna? och hur gör man eller bär man sig åt att ta bort allt från hårddiskarna tänkte använda dom i stället för att dom ska ligga och skräpa. tacksam för alla svar. Mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åled
Registrerad
Feb 2003

Koppla in dem i din dator och formatera dem.

-==- Intel Core i7 3770K -==- AsRock Z77-e ITX -==- 8GB Kingston HyperX Predator 2400Mhz -==- Gigabyte 7970 3GB -==- OCZ Agility 120GB -==- Corsair P3 128GB -==- Intel 80GB SSD -==- Antec Kuhler H2O 620 -==- Chieftec A80 650W -==- Fractal Design Node 304 -==-

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005

Som uppochnedvända gangsten skriver, koppla in i datorn och formatera dem, svårt?
Windows, killdisk, dban är 3 alternativ varav det förstnämnda är klart enklast.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av mr msi:

Hej jag skulle vilja radera allt som jag har på några hårddiskar har en massa gamla hårddiskar både molex och sata och det är os program på vissa går det att ta bort de med från hårddiskarna? och hur gör man eller bär man sig åt att ta bort allt från hårddiskarna tänkte använda dom i stället för att dom ska ligga och skräpa. tacksam för alla svar. Mvh

Ladda ner Ultimate Boot CD. Den har både DBAN och KillDisk som tcntad nämnde. Installera det på en CD eller en USB-enhet, sen boota den från BIOS och kör något av DBAN eller KillDisk. Det är väldigt simpla program.

"Is man merely a mistake of God's? Or God merely a mistake of man's?" ~Friedrich Nietzsche

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2004

dd if=/dev/zero of=/dev/[enhet] är enkelt och säkert.

Jag tänkte skriva något klyftigt här