Hur mycket luftcirkulation kräver ett Dell SAS 5/iR (UCS-51)?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2002

Hur mycket luftcirkulation kräver ett Dell SAS 5/iR (UCS-51)?

Jag hittade en tråd om ett kort som ser i stort sett likadant ut (dock med cache och anslutning för ytterligare en break out -kabel) och där menar man att det kräver ganska rejält med luftflöde för att den ynkliga lilla kylflänsen ska räcka till. Låter inte helt otroligt med tanke på att jag tror att kortet kommer ifrån en 1U eller 2U -maskin. Det är ju inte exakt samma kort som i tråden ovan men LSI-chippet och flänsen sitter ju på samma ställen på korten så jag tänkte att det under flänsen kanske är identiskt.

Såhär ser det ut:

På kretsen under flänsen står följande:

QG6702PXH
SL8GH
5627A497

Tyvärr hittar jag inget om TDP för just den på nätet.

Jag provade att installera kortet och hittade medan burken startade upp forumtråden ovan, så jag kände på flänsen som bara kort efter start var tillräckligt varm för att man inte skulle vilja hålla kvar fingret... Tyvärr är det inte helt enkelt att få till ett fäste för en bättre fläns.

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS GeForce GTX 1070 Dual OC | Intel 520 480GB | WD Black 3TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design ARC | Be-Quiet Straight Power BQT E9 CM 680W | LG BH08LS20 | ASUS Xonar Essence STX

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västsverige
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Micke O:

Tyvärr är det inte helt enkelt att få till ett fäste för en bättre fläns.

det brukar alltid gå att lösa med buntband ..

ett alt. kan ju vara en fläkt precis berdvid flänsen? eller kanske tillverka några tunnlar som det körs friskt med i servrar (av typ papp eller plasticard) ...

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Jul 2002

Sätt på en liten 40 mm fläkt så räcker nog det... skruva den direkt i flänsen

.:Wks: Cooler Master Silencio 650|Core i5 3570 3.4 GHz|Asus P8Z77-V|8 GB| GT 465|1xDell U2311H, 2xAlienware AW2210 2xEizo 19|OCZ Revo 3 Drive 120 + Raptor 150:.
.:Server: Har ett gäng :) :.
-Learn the system, Play the system, Break the system-