Razer Deathadder RESPAWN eller Saitek Cyborg R.A.T. 5?

Permalänk
Medlem

Razer Deathadder RESPAWN eller Saitek Cyborg R.A.T. 5?

Sitter och funderar på en ny mus och väger mellan Razer Deathadder RESPAWN eller Saitek Cyborg R.A.T. 5, lutar lite mer åt Razer just nu men samtidigt ganska stora händer och då verkar Cyborg nice iom att man kan anpassa den och programmerbara knappar är ju trevligt, spelar inte jätte mycket FPS men vill ju kunna lira det utan problem.
Sedan frågan om kvalité m.m?

Någon som kan ge argument för ena eller andra? kollat runt här och Razer verkade ha problem i början men vara fixad nu men vissa har problem med scrollen? Saitek verkar som att det är lite random om man får en mus som måste skickas tbax eller inte men när de väl funkar så funkar de bra?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Sitter och funderar på en ny mus och väger mellan Razer Deathadder RESPAWN eller Saitek Cyborg R.A.T. 5, lutar lite mer åt Razer just nu men samtidigt ganska stora händer och då verkar Cyborg nice iom att man kan anpassa den och programmerbara knappar är ju trevligt, spelar inte jätte mycket FPS men vill ju kunna lira det utan problem.
Sedan frågan om kvalité m.m?

Någon som kan ge argument för ena eller andra? kollat runt här och Razer verkade ha problem i början men vara fixad nu men vissa har problem med scrollen? Saitek verkar som att det är lite random om man får en mus som måste skickas tbax eller inte men när de väl funkar så funkar de bra?

Om du ska köpa R.A.T köpe då någon av dom nya modellerna typ 7an. Det är massa buggar i dom gamla och sånt

Visa signatur

[B]Cooler Master HAF 912 Plus ● I5 Quad 2500k @ 4,8GHz ● Antec Kühler H2O 920 ● Asus P8Z68-V Pro ● Asus gtx 560 ti OC SLI ● 500GB Western Digital Caviar blue ● Seagate Barracuda 3TB ● Corsair 8GB CL9 1600Mhz XMS3 ● Fractal Design Newton R2 modular 800W [U]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prynne:

Om du ska köpa R.A.T köpe då någon av dom nya modellerna typ 7an. Det är massa buggar i dom gamla och sånt

Okej hade uppfattat det som att de släppts samtidigt men att 7 bara hade fler funktioner/knappar och lite högre DPI?

Någon annan mus i 4-600kr klassen som är värd en titt?
Krav;
Passa stora händer

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

qpad 5k är nog den bästa musen (min egen åsikt)

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=493969

Visa signatur

[Fractal R4] [Corsair RM750] [ASUS B550-F] [AM4 Ryzen 7 5800X3D]
[32GB@3600Mhz] [ASUS STRIX 1070] [120GB SSD Win11 OS] [960EVO M.2]
[Monitor: PG278Q"] [Key/Mouse/Sound: G810 + SVIVE GM006 + ODAC-ATH AD-900X]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Okej hade uppfattat det som att de släppts samtidigt men att 7 bara hade fler funktioner/knappar och lite högre DPI?

Någon annan mus i 4-600kr klassen som är värd en titt?
Krav;
Passa stora händer

Logitech G400 bästa musen ever och den kostar bara 300kr

Visa signatur

[B]Cooler Master HAF 912 Plus ● I5 Quad 2500k @ 4,8GHz ● Antec Kühler H2O 920 ● Asus P8Z68-V Pro ● Asus gtx 560 ti OC SLI ● 500GB Western Digital Caviar blue ● Seagate Barracuda 3TB ● Corsair 8GB CL9 1600Mhz XMS3 ● Fractal Design Newton R2 modular 800W [U]

Permalänk
Medlem
Skrivet av medichaaaz:

qpad 5k är nog den bästa musen (min egen åsikt)

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=493969

Mjo titta lite på den med, sedan såg jag detta

Ace Edge3200 - Silver 290:-

Ace Edge3200 - Black 479:-

Är det verkligen så att de tar nästan dubblapriset för en svart? o.O
Annars verkar denna vara ganska nice speciellt för det priset?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

du borde gå till en affär där du kan hålla i och testa mössen eftersom alla föredrar olika grepp, tex qpad 5k är väldigt bra om du föredrar "palm grip", men om du föredrar "claw" eller "fingertip grip" kan jag rekommendera logitech g9x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matte573:

du borde gå till en affär där du kan hålla i och testa mössen eftersom alla föredrar olika grepp, tex qpad 5k är väldigt bra om du föredrar "palm grip", men om du föredrar "claw" eller "fingertip grip" kan jag rekommendera logitech g9x

Mjo, btw kollade på skillnaden svart vs silver på Ace Edge3200 och silver verkar vara en T2 som är ännu bättre och kostar nada?
http://www.brutalcs.nu/arkiv/artiklar/67-recension-ace-edge-3...

Edit:
Blev en Ace Egde3200 T2 , ovan då jag haft en gammal MS mus av samma typ i hur många år som helst men riktigt nice so far

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Okej hade uppfattat det som att de släppts samtidigt men att 7 bara hade fler funktioner/knappar och lite högre DPI?

Någon annan mus i 4-600kr klassen som är värd en titt?
Krav;
Passa stora händer

Steelseries Sensei. Finns för 600-650 på vissa ställen. Bästa musen imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GylleneKvisten:

Steelseries Sensei. Finns för 600-650 på vissa ställen. Bästa musen imo.

Nee, den är inte bäst!

Visst är det givande att bara skriva skit utan motiveringar?

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Gå till närmaste Media Markt och testa annars skulle jag rekommendera Deathadder.

Visa signatur

Dator 1
2x 280x | AMD FX-8350 8core 4.0GHz | Corsair RM750W

Permalänk
Medlem

Deathaddern är bra på många sätt. Ligger bra i handen, bra känsla i musknapparna&scrollen (sidoknapparna kan vara lite "lösa"), och sensorn är riktigt bra. Det jag tycker talar emot deathaddern är vikten och liftdistance, musen är rätt tung och den har väldigt hög lift-distance.

Gick själv från Deathadder Respawn & Black edition (ja, jag har båda!) till Zowie AM GS, just pga vikten och att black utan lysdioder inte har glossy sidor. AM har också sina nackdelar: "konstiga" DPI-lägen, mouse 1&2 krockar om man har stora händer.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Skrivet av Breddas:

Nee, den är inte bäst!

Visst är det givande att bara skriva skit utan motiveringar?

In my opinion, skrev jag ju.. Jag förstår inte varför du gnäller på steelseries, men sensei har iallafall inga brister vad jag anser. Dessutom skriver jag inte skit.

Permalänk
Medlem

För att jag har personligt dåliga erfarenheter, plus att man hör om andra som har problem/fel.
Missade "imo", nog för att det inte hjälper mycket imo.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Tog en Ace Egde3200 T2 istället, 300kr + musmatta och hittills funkar den perfekt och passar min hand kanon, lite ovant med lillfinger vaggan men märker sjukt mycket skillnad mot min gamla och det som vissa tycker om att knapparna sitter lite fel stämmer inte för min hand

Väldigt nöjd iaf

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood