Permalänk

Tuning av dator

Hej alla glada datornördar!

Tänkte ta tag i min dator nu då jag tror att jag inte utnyttjar delarnas fulla potential.
Undrar därför om det finns intresse här så att någon/några kan hjälpa mig att få den i trim.
Egentligen tror jag att den flyter på ganska bra. Men när man sett att andra med samma/likvärda delar
har fått ut mer prestanda blir man alltid lite betänksam.
Om intresse finns, skriv då i tråden!

Permalänk
Medlem

Kan ju vara en fördel om du skriver vad du har för komponenter... Istället för att göra det till en frågeställning om vilka som är intresserade och vilka som inte är.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk

BRA! vi har en intresserad! LETS Go!

Specs:

CPU: AMD 965BE Phenom 2 X4 klockad till 3,6
GPU: Radeon HD 6950 2gb kylare HIS iceQ klockad via Catalyst Control Center http://www.hisdigital.com/un/product2-608.shtml
Minnen: 4 gig Corsair ms3
Motherboard: Gigabyte 880GM-UD2H http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3415#o...
SYSDISK: vanlig 5400rpm 375gb disk noname
Nätagg: Corsair 750W Bronze
OS: Win7 64bit

har testat att göra lite överklockning innan. Då med programmet AMD Overdrive.
Villl också lägga till att den har lite problem med tillex uppstart från viloläge.
kommer snart med lite bilder på olika klocks....

Permalänk
Permalänk

har fler bilder om önskas

Permalänk

ingen som är intresserad?

Permalänk
Medlem

varför läser du inte bara nån av guiderna?

Visa signatur

Dator1: SB 2600k | Corsair H40 | Asus P8Z68-V GEN3 | 8gb Vengeance | EVGA GeForce GTX 670 2048MB FTW | Corsair SSD Force GT 120GB
Dator2: C2D E6750 @ 3760Mhz | Scythe Infinity |Gigabyte EP45-DS3 | Crucial DDR2 BallistiX PC8500 4gb | Gigabyte 8600GT 265mb |

Permalänk
Hedersmedlem

Vad är det som går långsamt egentligen? Varför är den inte i trim?

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk

det är egentligen ingenting som går långsamt. drar tillbaka det om jag sagt något sånt, men har inte orkat läsa allt i guiden. ska göra det först!