Trovärdig sida samt bra HDD (Samsung 3,5", 1,5TB) för pirset?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyresö
Registrerad
Okt 2011

Trovärdig sida samt bra HDD (Samsung 3,5", 1,5TB) för pirset?

Hej!

Jag undrar om denna sida som jag tänker köpsa en eller två hårdiskar ifrån är trovärdig samt om hårddisken jag vill köpa är prisvärd.
Samsung 1,5TB, 3,5"
Ska använda den för lagring.

MvH
//UnknownJS

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västsverige
Registrerad
Mar 2011

tja, vad ska man säga om conrad? det är lite som pixmania tror jag ...

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Luleå
Registrerad
Mar 2004

Annars finns det några 2TB diskar till 0,5kr/GB från större leverantörer
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s82748577&cols=104,1198...

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lidköping
Registrerad
Feb 2011

Conrad är ju som tysklands Clas Ohlson, de är stora nog att ha ordentlig svensk avdelning såvitt jag vet, så där lär det inte vara några problem att beställa, det är en jättestor och känd firma i Europa (vi handlade en del elektronikkretsar där på mitt förra jobb)

Skulle nog tagit Seagate eller WD 2TB för ca 1090kr på t.ex. Inet dock om jag beställde själv, men Conrad är definitivt en jättefirma som sagt.

Shadows never sleep...
* Pegasos, 1GHz G4, Radeon 9200SE, MorphOS (Amiga compatible)
* PC1 - Spel: i5-4590, ASUS H81I-Plus, 16GB DDR3, Bitfenix Phenom, Sapphire HD7870XT
*PC2 - Film: Intel NUC i3, allt som behövs för Netflix, HBO och Hearthstone =)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyresö
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Fluf:

Annars finns det några 2TB diskar till 0,5kr/GB från större leverantörer
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s82748577&cols=104,1198...

Tyvärr är Prisjakt vilseledande för att hårddiskarna finns inte hos butikerna men har funnits och är därmed kvar på Prisjakt.

Skrivet av blackeagle:

Conrad är ju som tysklands Clas Ohlson, de är stora nog att ha ordentlig svensk avdelning såvitt jag vet, så där lär det inte vara några problem att beställa, det är en jättestor och känd firma i Europa (vi handlade en del elektronikkretsar där på mitt förra jobb)

Skulle nog tagit Seagate eller WD 2TB för ca 1090kr på t.ex. Inet dock om jag beställde själv, men Conrad är definitivt en jättefirma som sagt.

Okey. Kanske blir någon sådan hos en närmare butik.

Tack för svaren!

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Luleå
Registrerad
Mar 2004
Skrivet av UnknownJS:

Tyvärr är Prisjakt vilseledande för att hårddiskarna finns inte hos butikerna men har funnits och är därmed kvar på Prisjakt.

Tack för svaren!

Oki två exempel där det finns diskar då
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=763489
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=864268

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyresö
Registrerad
Okt 2011

Räknade fel.. *heh*.. Tack för svaret

Blir nog en WD 2TB Green Edition från Webhallen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lidköping
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av UnknownJS:

Räknade fel.. *heh*.. Tack för svaret

Blir nog en WD 2TB Green Edition från Webhallen.

WDn har lite lägre söktid, medan Seagate har lite högre maxhastighet, pga 5900rpm, men det är ju hugget som stucket på en lagringsdisk

Jag kör själv en WD 1,5 TB Green, funkar kanon. Hade jag fått välja själv hade jag nog köpt en Seagate dock, för jag hatar att ha något som heter "Caviar" i min stackars dator, men det var en julklapp förra året så vad gör man X) Den funkar ju kanonbra liksom.

Shadows never sleep...
* Pegasos, 1GHz G4, Radeon 9200SE, MorphOS (Amiga compatible)
* PC1 - Spel: i5-4590, ASUS H81I-Plus, 16GB DDR3, Bitfenix Phenom, Sapphire HD7870XT
*PC2 - Film: Intel NUC i3, allt som behövs för Netflix, HBO och Hearthstone =)