Ny musmatta köpråd! QcK vs QPAD ct small

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bjärred
Registrerad
Okt 2009

Ny musmatta köpråd! QcK vs QPAD ct small

Hej!
Jag behöver köpa en ny musmatta men jag är osäker på vilken jag ska välja. Qck musmattan från steelseries ligger 1:a på prisjakt och har ett bra pris så jag funderar starkt på den. Men sweclockers har släppt en matta av modellen QPAD ct small men den kostar betydligt mer och inklusive frakt går den på 214 kr vilket är ett ganska högt pris för en musmatta.

Vad är skillnaden mellan dessa två musmattor? Vilken är bättre? Jag kan tillägga att jag är en high sens spelare så en musmattan storlek spelar mindre roll. Det viktigaste är funktionen och priset. Skriv gärna om ni har något annat förslag på musmatta:).

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2009

Är de tinte uppenbart?Go swecmatta!!

Den faktiska skillnaden är jag inte säker på, men jag sitter själv med någon gamal musmatta som följde med en billig trust mus för 5-6år sedan, den råkar även ha samma mått som Swec Large musmattan, så det kan inte vara en nergradering där ;D

[ i7 8700k | MSI Z370 Krait | 16GB Corsair | Palit 1070 Dual | Netwon R3 600W | Luna Swive 700 ]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Jag har 2 stycken ( vunna ) http://cdon.se/hemelektronik/mionix_mousepad_sargas_460-15564... använder ju dock bara en pga dess gigantiska storlek
Den funkar jäkligt bra tillsammans med min Razer Naga och ger nu dig detta tips.

I7 8700K @4.5, Asus GTX 1080TI och annat smått o gott.

Acer Predator XB270HU 1440p 144hz G-sync + Qnix 2710

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finspång
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av Anders127:

Hej!
Jag behöver köpa en ny musmatta men jag är osäker på vilken jag ska välja. Qck musmattan från steelseries ligger 1:a på prisjakt och har ett bra pris så jag funderar starkt på den. Men sweclockers har släppt en matta av modellen QPAD ct small men den kostar betydligt mer och inklusive frakt går den på 214 kr vilket är ett ganska högt pris för en musmatta.

Vad är skillnaden mellan dessa två musmattor? Vilken är bättre? Jag kan tillägga att jag är en high sens spelare så en musmattan storlek spelar mindre roll. Det viktigaste är funktionen och priset. Skriv gärna om ni har något annat förslag på musmatta:).

Ja har alltid kört på QPAD i vått å torrt (provat i princip samtliga modeller). För närvarande kör jag med OCK. Skillnaden är väl inte sådär jätte stor mellan dom. Mer än att QPAD har lite mer glid. Men för priset som en OCK kostar är de helt klart värt den.

En musmatta är ju inte direkt nån rymdteknologi, köper hellre en lite billigare som kan bytas ut frekvent än en dyr som blir kass efter en tids användande.

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club