Permalänk
Medlem

får inte h80 att passa på 775

Hej jag har just införskaffat en corsair h80 och allting har gått bra förutom nu när jag ska sätta på kylaren. Jag får den inte att passa jag får en bracket skruv att passa men då passar inte resten Har en 775 processor så den borde väl passa?

Permalänk
Medlem

nu har jag fått den att passa i två skruvar men de andra två får jag inte alls den att passa i

Permalänk
Medlem

du måste vända plastgrejerna åt rätt håll och använda dom med rätt färg. kolla manualen...

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5600X | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk
Medlem

så var det iaf på min h50 och h20

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5600X | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk
Medlem

det är inga plastgrejer på h80 bara fyra pinnar som man ska få i fyra avlånga hål :S

Permalänk
Medlem

är de farligt om bracket skruvarna är lite lösta? För då får jag den att passa.

Permalänk
Skrivet av Zaltrip:

är de farligt om bracket skruvarna är lite lösta? För då får jag den att passa.

den ska passa.. du är säker på att de har fått de rätt ??

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223471 = gillar :P

!OBS dyslektiker OBS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av track_666:

den ska passa.. du är säker på att de har fått de rätt ??

Hur ska man inte få det rätt? Jag får två stycken att passa sen är det typ 1 mm ifrån att de andra två skruvarna ska passa.

Permalänk
Medlem

Okej med lite vilja och lite lösa skruvar så fick jag den att sitta.