Transformer Prime eller Laptop?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Transformer Prime eller Laptop?

Hej hallå!

Kom på att jag lämnat över min gamla laptop till min kära mor och nu det här året kommer det bli en hel del resande. Så jag behöver nån ny portabel sak.

Såg nu att Asus Transformer Prime kommer för dryga 6000kr och det är en okej prislapp i mina ögon och det var det jag tänkte lägga på en laptop, frågan nu då är om den kan uppfylla de eventuella behov som kan uppstå?

Användning:
Mycket flyg och tåg= en mängd film tittande!! (så skärm och bildkvalite är viktigt!)
Svara på emails hit å dit
Enklare office dokument
lättare programering (går det på en platta?)
lite småspelande
ebooks om det går
surfning
Sen en sak som jag nästan är säker på att Prime inte har möjlighet till - Photoshop blir en del hemside "sketcher" mm som då skulle vara bra (men går utan) att kunna göra på resande fot

Så jag behöver ert råd, vad ska man välja, en Prime för 6k eller en laptop för motsvarande peng(i så fall vilken)?
Sen att den väger lite och är smidig är ett bra plus!
Tack!

Chassi: Silverstone FT02 Moderkort: MSI X79A-GD65 8D CPU: i7-3930K CPU kylare: Corsair Hydro H80 RAM: Corsair Vengeance 4x4GB GPU: Gigabyte G1 GTX 980 SSD: ADATA Premier Pro SP900 256GB HDD: WD Green 3TB PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Jul 2011

Skulle lagt lite mer pengar och skaffat en ultrabook, tex Asus zenbook då den kan göra allt du skriver vilket en transformer inte kan.

Skickades från m.sweclockers.com

Citera så hittar jag tillbax :D

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005

Se till att den har 3G om du är på resandet fot vill säga.
Ska du programmera och photoshoppa är en laptop bättre imo.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Blev en Prime tillslut, skulle jag köpa en laptop hade jag lagt ner mer pengar vilket inte var idealt.

Har mobilen som jag kan få internet igenom så det är ingen fara.
Programmera och photoshop klarar jag mig utan har jag räknat ut, sen om jag kmr på någon fin syntax lina så går ju den att skriva ner vart som helst

Tack ändå!

Chassi: Silverstone FT02 Moderkort: MSI X79A-GD65 8D CPU: i7-3930K CPU kylare: Corsair Hydro H80 RAM: Corsair Vengeance 4x4GB GPU: Gigabyte G1 GTX 980 SSD: ADATA Premier Pro SP900 256GB HDD: WD Green 3TB PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold