Permalänk
Medlem

K90 wasd-->G1-G6

Hej, jag har nyligen skaffat ett vengeance K90,
jag har tidigare haft logitech G 15 (gamla)
och hade gnapparna g1-g6 som wasd (och q,e)
Man gick tillväga på precis samma sätt för att "spela in"

MEN! Med k90 så verkar det endast gå att spela upp macros,
du kan alltså inte få dessa knappar att fungera som en vanlig knapp
På det sättet att den registrerar tills du släpper, svaret från corsairs tech support var "you are not able to remap the keys"

Hur i helv.... Kan dom missa det?? Man kan alltså enbart spela upp macros eller knapptryck som innehåller ett slut, om varenda gamepad och ett g15 från 2005? Klarar av det tycker jag att
Ett tbord från sent 2011 för 1200:- borde ha den egenskapen

Jag kanske har helt fel här men jag har iaf inte lyckats, sitter du på en lösning säg till

/end rant

Visa signatur

Fractal design Arc<>Asus p6x58d-e<>i7 950<>3x2gb Dominator 1600<>Xonar Essence STX<>Asus GTX 470<>Corsair HX 750<>EK-watercooling

Permalänk
Medlem

Använd AutoHotkey.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Autohotkey kan få Punkbuster att flagga dig, beror på vilket spel dock.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

efter att ha letat runt ett bra tag på corsairs forum så har jag upptäckt att jag är inte ensam om detta,
dock hittar jag inte myycket om just K90 men däremot mössen k60/90, folk klagar på att det helt enkelt inte går att simulera keypress (alltså att en tangent hålls nere och registrerar tills den släpps)

och corsair svarar då med att säga typ, "keypress is not a feature built into the software"-ish, helt makalöst alltså, hur man kan missa det på något som kallas MMO mus/keyboard, det borde liksom vara default att göra simpla keybindings, sen ha macros i nån slags "advanced" del, konkurrenterna har ju faktiskt detta.

nått att tänka på innan man köper K60/90 eller M60/90, det går alltså INTE att få G/mus knappar att simulera en nertryckt tangent

Visa signatur

Fractal design Arc<>Asus p6x58d-e<>i7 950<>3x2gb Dominator 1600<>Xonar Essence STX<>Asus GTX 470<>Corsair HX 750<>EK-watercooling

Permalänk

Det bästa enligt mig vore om de faktiskt fick riktiga dedikerade tangenter, och inte bara makron. Dvs är du inne i ett spel så kan du direkt göra en bind till tangentknappen G1 istället för att behöva hitta en keybind till någon obskyr tangent och spela in ett macro för den. Vore toppen att använda G-knapparna till att styra t. ex. musikprogram, men då måste man även hitta en tangent som inte används i alla andra program. Till slut blir det något variant av CTRL + ALT + SHIFT + å. Kanske inte lika lätt att programmera, men vore jävligt skönt ärligt talat. Speciellt för musen.