Minecraft-server - Host

Permalänk
Medlem

Minecraft-server - Host

Hejsan min kamrater och soldater.

Jag skriver nu denna tråden för att jag söker en eller flera personer som kan hålla uppe en minecraft-server.

Jag själv är bosatt i västra götaland och bor här i en lägenhet med 8 mbit och ingen server dator.

Mitt mål med att hålla uppe en minecraft-server är att tjäna någon slant på det, då jag har "forskat" lite inom detta mera information om det kommer nedanför.

1. Startar upp en server.
2. Skapar en mycket avancerad spawn med diverse detaljer.
3. Reklamerar sin server här & där på aktiva minecraft forum.
4. Skapar grupper i permissions som heter t.ex VIP, eller SuperVIP.
5. Dessa VIP användare kommer ha tillgång till flera kommands och lite finesser som inte vanliga spelare kommer ha.
6. Betala för en summa utav ett item (t.ex diamond, iron, gold, wool osv).

Med detta kan man tjäna in lite stålar, inga stora summor direkt men alltid något som man i sin tur kan uppgradera sin serverdator med eller dylikt.

Så min fråga till världen där ute är om någon är på mitt projekt? Någon som känner sig sugen och är villig att gå med?

Jag söker alltså någon med en relativt stark server dator och bra internetuppkoppling som kan hosta denna servern for free men endå tjäna en slant då & då för eventuella donationer.

Minimum för server dator är givetvis:

4-6 GB i ram.
100/100 mbit (Hör inte till datorn men det är inom samma ämne)
Duglig processor
Står på dygnet runt

Tillgång till den över mstsc.exe eller teamviewer vilket som.

Så känner du dig taggad på att haka på detta grymma projektet så släng iväg ett PM vettja!

Domän till hemsida betalar jag, designer finns tillgänglig.

Ha det bra // JoakimO!

Diskussion: Minecraft eller spelet Terraria? Diskutera på mina kamrater!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JoakimO:

3. Reklamerar sin server här & där på aktiva minecraft forum.

Tillåt mig småle.

Permalänk
Medlem

Vad skulle du tillföra till ett sådant projekt bortsett från en hemsida?

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

tysonayt: Jag vet inte riktigt, mycket tid antar jag.

Permalänk

Jag skulle kunna fixa host m.m Kontakta mig gärna via skype... Samma namn som jag har på Sweclockers

Hälsningar
Johan

Visa signatur

Processor: Intel® Core i7-2600K Processor 3,4 ghz|ModerKort: Asus P8P67 |Grafikkort: MSI GeForce GTX 580 1536MB TWIN FROZR II |Hårdisk (SSD): Corsair force SSD 120 GB |Minne: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL10 |Nätagg: Corsair TX V2 750W PSU |Hårddisk: Western Digital Caviar® Green 2TB |Cassi: Cooler Master HAF X Big Tower Svart | VattenKylning: Corsair H70 CORE Hydro Series CPU Kylare

Permalänk

Jag hostar åt er, och det fyller alla era krav

Visa signatur

Processor: Intel® Core i7-2600K Processor 3,4 ghz|ModerKort: Asus P8P67 |Grafikkort: MSI GeForce GTX 580 1536MB TWIN FROZR II |Hårdisk (SSD): Corsair force SSD 120 GB |Minne: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL10 |Nätagg: Corsair TX V2 750W PSU |Hårddisk: Western Digital Caviar® Green 2TB |Cassi: Cooler Master HAF X Big Tower Svart | VattenKylning: Corsair H70 CORE Hydro Series CPU Kylare

Permalänk
Medlem

Är servern uppe för isåfall skulle jag väldigt gärna vilja veta IP:n?