Problem med SSD Dator startar om sig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tranås
Registrerad
Maj 2011

Problem med SSD Dator startar om sig

Hej jag har precis installerat min nya SSD. jag kopplade bort mina gamla HDD innan installationen. så som man ska göra, vad jag har förstått. Jag har även installerat nya ram minnen. (exakt samma som de gamla)
Men nu varje gång jag startar datorn så startar den om minst 3 gr innan Windows startar. den kommer bara till Detecting RAM sen startar den om sig.
Har det med mitt problem att med att min dator bara säger att jag kan använda 8gb av min 12 gb ram?
det står still i min skalle. detta är min första ssd och det är en CORSAIR Force GT 120gb
Ramen är CORSAIR cms3 6x2GB DDR3 1333mhz
Mitt moderkort är ett GIGABYTE GA-X58-USB3

Har jag gjort något fel när jag installerade W7 eller är det SSD som spökar?

Mvh://HaD3s

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Dec 2007

Till att börja med så hanteras en SSD på samma sätt som en HDD (hårddisk).
Eftersom du gör flera förändringar samtidigt så vet du inte vilken som orsakade dig problemet.

Kontrollera att dina minnen sitter i ordentligt eller om något är felaktigt.
Omstarterna indikerar att minnena inte känns igen och alltså inte klockas rätt.

Windows 10 Pro x64 | Zalman HD160XT Plus | Fractal Design 800W | AMD Ryzen 7 1800x | Asus Crosshair VI Hero | Corsair Vengeance LPX 3200MHz 16GB | ASUS Radeon R9 290 4.5GHz | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | Philips Brilliance 40" BDM4065

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tranås
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av Waxinator:

Till att börja med så hanteras en SSD på samma sätt som en HDD (hårddisk).
Eftersom du gör flera förändringar samtidigt så vet du inte vilken som orsakade dig problemet.

Kontrollera att dina minnen sitter i ordentligt eller om något är felaktigt.
Omstarterna indikerar att minnena inte känns igen och alltså inte klockas rätt.

Tack vare ditt inlägg så löste jag problemet.
Det var Mina minnen som spökade. Jag var tvungen att ta bort de nya ramen o sedan ändra clock frekvensen till original o sedan sätta tebax de nya igen. o nu funkar datorn som den ska igen.
Tack så mycket
Mvh :// HaD3s