Brooklyn Gamepad funkar inte i Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Brooklyn Gamepad funkar inte i Win 7 64-bit

Har en Brooklyn Gamepad som jag har använt i Win XP tidigare. När jag sen provade den i Win 7 så hittar inte windows den alls ("okänd enhet"). Antar att det har att göra med inkompatibilitet med 64 bitars system. Jag har försökt googla efter nån slags metod att kringgå det men har inte hittat något konkret.

Det finns inga egna drivrutiner till kontrollen, så den använder väl antagligen nån slags generell rutin i windows. Finns det nån annan drivrutin man kan installera som ersätter den, och gör det möjligt att använda även lite äldre kontroller?

Tacksam för upplysning om huruvida jag bara ska ditcha kontrollen och köpa en ny eller om det går att fixa.

/Björn

Permalänk
Medlem

64bits win har ett "lås" som gör att det endast går att använda drivrutiner som är verifierade av ms (läs som de har betalat en slant till ms för att få). Så det är nog bara o köpa något nytt tyvärr.

Finns sätt att kringå win driver signing, men jag tror inte att det är något företag skulle syssla med.

Permalänk
Medlem

Ok. Tack för svaret!

Det märkliga är att ibland funkar den. Men helt plötsligt så "släpper"windows den och låtsas som att den aldrig har vetat vad det varit för något. Dessutom märkte jag att styrkorset bara funkade om man hade "mode"-knappen intryckt, och det hade väl varit ok ifall "mode"-knappen hade hållt sig aktiverad hela tiden. Men det gör den inte utan stängs helt plötsligt av, varpå styrkorset slutar svara. Och det är ju inte optimalt när man sitter och spelar.

Det får mig att tänka på två tänkbara sjukdomar:
1. Det som du skrev, Boss - Rätt drivisar saknas
2. Kontrollen är trasig. Nåt glapp eller så, vore inte otänkbart om man ser till hur kvalitén i övrigt har varit på kontrollen.

In either case...

Det är nog bara att titta efter en ny...