Permalänk
Medlem

Knäckt Ace 3200 edge, ny mus?

Jag köpte i somras en edge 3200 T2 på Ullared men efter c.a en månad så kom det ett problem med att höger och venster musknapp blev extremt lätta att trycka ned. Det gjorde då att jag drog upp båda musknapparna vilket gjorde att jag tyckte att det kändes lite bättre meeen... tillslut drog jag för hårt och knäckte musen, den går fortfarande men nu är knapparna extremt tröga istället.. Har nu börjat kolla på nya möss och sneglar mest på Logitech G500, Steelseries IKARI (optisk) och Mionix 3200 (både naos och saiph). Fyller snart 15 och har små händer, hjälp någon? Spelar nästan bara fps spel också

Permalänk
Medlem

Skit i G500, kolla hellre på G400. Microsoft Intellimouse 1.1, Zowie AM och EC-2 är också bra och små möss.

Det som är roligt med möss är att dyrast inte är bäst och idag verkar optiska möss fortfarande bättre än laser. En kompis till mig gick igenom de bästa spelarnas på playnations utrustning, de flesta spelade med MX518, Intellimouse 3.0 och Zowie EC-1. Inga dyra lasermöss med skyhög DPI här inte!

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Nej jag kollar inte så mycket på dpi eller laser/optisk utan på de som verkar ha skön passform. Har inte så mycket erfarenhet om möss men tycker att något lite halv ergonomiskt verkar va skönast. Det är därför jag kollar på G500 itället för G400, den ser skönare ut. Vill dock gärna ha 2 knappar utöver scrollen på musen till yawspeed (mw2)