någon som vet vad detta kort gör?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

någon som vet vad detta kort gör?

hej, jag har en kompis som fick en skrot dator av sin pappa. han ska så klart upp gradera den efter hand pengarna rullar in.

problemet är att vi inte kan hitta något grafik kort i windows 7. det står bara VGA bildskrämskort i enhetshanteraren.

så här ser det ut

http://imageshack.us/photo/my-images/16/img028mu.jpg/

vi kan inte hitta någon info på självaste kortet.

vad är det för något där sitter?
är det *intel r pentium r 4 cpu 3.20ghz* som håller i grafiken?
och kortet i ut gångarna? där sitter ändå en fläk i den

tack för hjälpen i förhand

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kryptan/Lund
Registrerad
Nov 2004

Ta ut det och ta fler bilder på det.

"är det *intel r pentium r 4 cpu 3.20ghz* som håller i grafiken?"
Nej, det är datorns cpu.

CPU: I7 2600k @ 4.4ghz med Noctua NH-D14 @2 cf-v12hp hydro dynamic. GPU: GTX 1070 med Accelero Xtreme III @skitsnabbt. MODERKORT: Gigabyte GA-Z77X-UD3H. RAM: 16GB DDR3 PC19200/2400MHz@2133MHz. HÅRDDISK: Samsung 850 EVO 250GB SSD, Intel SSD 320 Series 160GB , 4 Mekaniska. MONITOR:1 Samsung S27A950D 3D" MONITOR:2 Samsung 2693HM 25,5" MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011

Vad är det för dator? Är det ett hemmabygge eller är det en Dell/HP/Annat? Om det är det andra så kan du ju kolla upp vad just den modellen hade för grafikkort. Det kan vara utbytt, men värt ett försök ändå.

Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2008

Ladda hem gpu-z eller likvärdigt program för att se vad det är för GFK som sitter i nu, väldigt svårt att se på bilden.

<> Intel i5 2500K <> Asus P8Z68-V Pro <> Gigabyte GTX 580 SOC <> 8GB Corsair Vengeance <> Corsair Force GT 120GB <> Win 7 64-bit <> Cougar CM 700w <>
http://www.ruthless.se - Svenskt spelcommunity /Northbane
>>Citera för svar!<<

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
vem vet?
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av SteveK:

Vad är det för dator? Är det ett hemmabygge eller är det en Dell/HP/Annat? Om det är det andra så kan du ju kolla upp vad just den modellen hade för grafikkort. Det kan vara utbytt, men värt ett försök ändå.

Tycker det ser ut som en gammal Compaq, och som du säger så googla på modell beteckningen så borde du kunna hitta lite spec's för den iaf.
Och någon fler bild på enheten ute ur lådan, borde stå nått på kortet som kan ge en hint på vad det är.

[CPU] Intel i7 8700K [Mobo] ASUS ROG Strix Z370-I
[Ram] 2x8GB G.Skill Trident Z RGB [GPU] ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti OC
[Kamera] Nikon D7100 [Objektiv] Tokina 11-16/2.8, Tamron 17-50/2.8, Tamron 90/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Scania-Earth-Milky way
Registrerad
Nov 2001

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av EvilPuppy:

Ladda hem gpu-z eller likvärdigt program för att se vad det är för GFK som sitter i nu, väldigt svårt att se på bilden.

Funkar det utan drivrutin för kortet? Om det gör det så är det absolut det bästa sättet, prova det först av allt.

Nja...32-bits drivrutiner från vista brukar funka, men enligt vad jag har fått höra så är det mycket värre med 64-bit versioner. Jag har dock inte testat själv.

Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Scania-Earth-Milky way
Registrerad
Nov 2001
Skrivet av SteveK:

Nja...32-bits drivrutiner från vista brukar funka, men enligt vad jag har fått höra så är det mycket värre med 64-bit versioner. Jag har dock inte testat själv.

nVidia har släppt supporten för FX-serien för flera år sedan. Vad jag länkar till är sista versionerna av drivrutiner. Har inte själv någon större erfarenhet av vistadrivers i Win7. Var väl att man körde någon precis vid win7-lanseringen.
Funkar det så funkar det, i annat fall är det nytt grafikkort eller att byta tillbaka till gamla XP. Finns inte direkt något större utbud av AGP grafikkort så XP är väl billigaste lösningen.

Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Hardware guy:

nVidia har släppt supporten för FX-serien för flera år sedan. Vad jag länkar till är sista versionerna av drivrutiner. Har inte själv någon större erfarenhet av vistadrivers i Win7. Var väl att man körde någon precis vid win7-lanseringen.
Funkar det så funkar det, i annat fall är det nytt grafikkort eller att byta tillbaka till gamla XP. Finns inte direkt något större utbud av AGP grafikkort så XP är väl billigaste lösningen.

Jo absolut, jag menar bara att det inte är säkert att det kommer att funka.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

tack för hjälpen!!!! allihopa!! nu funkar det! tack!

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Det är en compaq med ett gammalt gforce kort, svårt att se modellen uppifrån däremot, har själv en sån antikvitet stående
Har du tur har den rambusminnen också så då kan du ta en titt på hur de ser ut jämfört med normala minnen
Den låter som fan ? och är slöare än en miniräknare idag? och drar 200W i tomgång ?

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Scania-Earth-Milky way
Registrerad
Nov 2001

Moderkort P4S... Högst sannilikt SiS Chipset, och jag skymtar minnen utan heatspreader, definitivt inte rambus.

Roligt att det fungerar.