[Diskussion] Samsung Galaxy S3 (Android 4.0)

Permalänk
Medlem

På fars S3 blir skärmen dimmad när man startar webläsaren, varför blir det så?

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

På fars S3 blir skärmen dimmad när man startar webläsaren, varför blir det så?

Webbläsaren har egen ljusstyrka, tryck på menyknappen när du är i webbläsaren och kolla "ljusstyrka och färger"

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Webbläsaren har egen ljusstyrka, tryck på menyknappen när du är i webbläsaren och kolla "ljusstyrka och färger"

Tack, det funkade utmärkt.
Tänk att vi missade den.

De bästa googleträffarna gav vid handen att det krävdes uppgradering av mjukvaran, men så var tydligen inte fallet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

Min telefon vägrar ladda, har testat byta laddare, startat om den och testat byta kontakt äre bara och lämna in den?

Obs: funkade att ladda igår

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

rootade just min SG3 och följde denna guide

http://www.jayceooi.com/2012/06/09/how-to-root-samsung-galaxy...
och
http://www.ibtimes.co.uk/articles/360908/20120709/samsung-gal...

kör den i 1.8 Ghz stabilt nu..Fick mer minne över med.
telefonen känns riktigt rapp nu.Inte för att den va seg innan men 400mhz mer kraft känns

Enda nackdelen hittills är att den blir lite varmare när man spelar spel

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

rootade just min SG3 och följde denna guide

http://www.jayceooi.com/2012/06/09/how-to-root-samsung-galaxy...
och
http://www.ibtimes.co.uk/articles/360908/20120709/samsung-gal...

kör den i 1.8 Ghz stabilt nu..Fick mer minne över med.
telefonen känns riktigt rapp nu.Inte för att den va seg innan men 400mhz mer kraft känns

Enda nackdelen hittills är att den blir lite varmare när man spelar spel

Drar telefonen märkbart mer ström i 1.8ghz, eller är det ens nån skillnad eftersom kerneln samtidigt ska förbättra batteritiden?

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk
Skrivet av fermia:

rootade just min SG3 och följde denna guide

http://www.jayceooi.com/2012/06/09/how-to-root-samsung-galaxy...
och
http://www.ibtimes.co.uk/articles/360908/20120709/samsung-gal...

kör den i 1.8 Ghz stabilt nu..Fick mer minne över med.
telefonen känns riktigt rapp nu.Inte för att den va seg innan men 400mhz mer kraft känns

Enda nackdelen hittills är att den blir lite varmare när man spelar spel

Släng in en annan rom än stock dessutom, så går den ännu fortare

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av PangarN:

Min telefon vägrar ladda, har testat byta laddare, startat om den och testat byta kontakt äre bara och lämna in den?

Obs: funkade att ladda igår

Skickades från m.sweclockers.com

Ungefär samma problem som mig, min vill inte ansluta till datorn men ladda går bra. Funderar på att lämna in min tyvär om jag inte får ordning på den.. Otroligt synd att en lur för 6 brakare ska krångla några veckor efter inköp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrali95:

Drar telefonen märkbart mer ström i 1.8ghz, eller är det ens nån skillnad eftersom kerneln samtidigt ska förbättra batteritiden?

Hittills tycker jag att det är bättre batteritid..Men har inte haft den rootad så länge.

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Ungefär samma problem som mig, min vill inte ansluta till datorn men ladda går bra. Funderar på att lämna in min tyvär om jag inte får ordning på den.. Otroligt synd att en lur för 6 brakare ska krångla några veckor efter inköp.

Vad bra att jag inte är den första, ibland går
det att ladda jag gör det nu, antagligen får jag väl lämna in den. För att få den att ladda måste man hålla på sätta in den och sedan ta ut,
så måste man hålla på jobbigt:(

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Den här laddcykeln tycker jag att min batteritid är riktigt bra. Efter 37 timmar har jag 49 % kvar! (1,5 timmes skärmtid, WiFi alltid på, sync alltid på.)

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Hulle:

Den här laddcykeln tycker jag att min batteritid är riktigt bra. Efter 37 timmar har jag 49 % kvar! (1,5 timmes skärmtid, WiFi alltid på, sync alltid på.)

/hulle.

Jag fick ut 39% med några timmar skärmtid, wifi på och synk av, hade 15% kvar efter..
Hur har du 49% kvar efter?

Permalänk

Vad använder ni för att avsluta appar?
Ska man köra på Advanced task killer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bennystreetracer:

Vad använder ni för att avsluta appar?
Ska man köra på Advanced task killer?

Håll in hemknappen så får du fram alla appar som är igång, där kan du sedan välja om du vill avsluta alla program eller avsluta dom en och en genom att dra dom till höger eller vänster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Håll in hemknappen så får du fram alla appar som är igång, där kan du sedan välja om du vill avsluta alla program eller avsluta dom en och en genom att dra dom till höger eller vänster.

Avslutar det apparna "helt"? Drog ner någon app för att se, och kunna stänga ner, bakomliggande processer och vissa ligger kvar där trots att jag stängt av apparna enligt din beskrivning.

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anwest:

Avslutar det apparna "helt"? Drog ner någon app för att se, och kunna stänga ner, bakomliggande processer och vissa ligger kvar där trots att jag stängt av apparna enligt din beskrivning.

Det har jag faktiskt inte så stor koll på tyvärr, Android fungerar ju som så att det stänger av program när ramminne och processorkraft behövs. Dvs man behöver inte sköta det manuellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anwest:

Avslutar det apparna "helt"? Drog ner någon app för att se, och kunna stänga ner, bakomliggande processer och vissa ligger kvar där trots att jag stängt av apparna enligt din beskrivning.

Appar som ligger i bakgrunden använder ingen processorkraft alls och när systemet behöver minne så rensar Android självt bort appar som inte är aktiva.

Tjänster kan dock dra processorkraft och batteri även när de ligger i bakgrunden, t.ex. Spotify och liknande. Men det är oftast uppenbart vilka som är aktiva i bakgrunden och vilka som inte är det.

Skrivet av tcntad:

Jag fick ut 39 med några timmar skärmtid, wifi på och synk av, hade 15% kvar efter..
Hur har du 49% kvar efter?

Det är skärmen som drar mest. Jag har inte använt telefonen jättemycket de senaste dagarna då jag har pulat med min Transformer istället.

45 timmar nu, skärmen tänd 2 timmar, 34 % kvar.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

Om man laddar ner program eller saker via 4shared, vart hamnar dessa filer om man inte installerar dom direkt?
Har inget sd kort utan kör på telefonens minne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bennystreetracer:

Om man laddar ner program eller saker via 4shared, vart hamnar dessa filer om man inte installerar dom direkt?
Har inget sd kort utan kör på telefonens minne.

gå till filhanteraren eller mina filer/sd card/download där ska dom iaf hamna. Även om du inte har ngt sd kort så heter mappen fortfarande sd card (ext sd card heter det om du skulle stoppa i ett eget sd kort)

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

rootade just min SG3 och följde denna guide

http://www.jayceooi.com/2012/06/09/how-to-root-samsung-galaxy...
och
http://www.ibtimes.co.uk/articles/360908/20120709/samsung-gal...

kör den i 1.8 Ghz stabilt nu..Fick mer minne över med.
telefonen känns riktigt rapp nu.Inte för att den va seg innan men 400mhz mer kraft känns

Enda nackdelen hittills är att den blir lite varmare när man spelar spel

Jag klarar inte att hålla mig längre nu ska jag roota min telefon och klocka den till 1.8ghz också

EDIT: program och sånt försvinner inte när man rootar? Det va ett tag sen sist nu

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mrali95:

Jag klarar inte att hålla mig längre nu ska jag roota min telefon och klocka den till 1.8ghz också

EDIT: program och sånt försvinner inte när man rootar? Det va ett tag sen sist nu

Nä det skall de inte göra. Har dock aldrig rootat en S3'a. Gör det det så kommer det att stå med STORA bokstäver!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av mrali95:

Jag klarar inte att hålla mig längre nu ska jag roota min telefon och klocka den till 1.8ghz också

EDIT: program och sånt försvinner inte när man rootar? Det va ett tag sen sist nu

Skrivet av anon81912:

Nä det skall de inte göra. Har dock aldrig rootat en S3'a. Gör det det så kommer det att stå med STORA bokstäver!

Nej självklart inte. Att roota tar ca 30 sekunder och är pissenkelt.

Varför klocka till 1.8Ghz? Bättre att bara göra sig av med skitappar som kommer med luren. Den fungerar ju dock utmärkt ändå..

Permalänk
Skrivet av mrali95:

Jag klarar inte att hålla mig längre nu ska jag roota min telefon och klocka den till 1.8ghz också

EDIT: program och sånt försvinner inte när man rootar? Det va ett tag sen sist nu

Filerna hamnar inte där :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bennystreetracer:

Filerna hamnar inte där :/

Skickades från m.sweclockers.com

laddar själv ner en hel del från 4shared, mina filer hamnar i download mappen. Finns kanske någon inställning som ändrar vars dom hamnar.

EDIT:

Skrivet av tcntad:

Nej självklart inte. Att roota tar ca 30 sekunder och är pissenkelt.

Varför klocka till 1.8Ghz? Bättre att bara göra sig av med skitappar som kommer med luren. Den fungerar ju dock utmärkt ändå..

Tycker telefonen beter sig ganska långsam ibland och sen så är det ju ingen större nackdel heller. Programvaran vill jag behålla i nuläget, orkar inte byta. Väntar på Jelly bean.

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk

Någon som har någon aning vårt dom kan ta vägen? Typ som .apk filer

Permalänk
Medlem

Hur byter man ut genvägarna som finns i låsskärmen?

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Skrivet av NiV3Rt:

Hur byter man ut genvägarna som finns i låsskärmen?

Inne på säkerhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiV3Rt:

Hur byter man ut genvägarna som finns i låsskärmen?

inställningar/säkerhet/alt för låsskärmen/genvägar

EDIT:

Skrivet av fermia:

rootade just min SG3 och följde denna guide

http://www.jayceooi.com/2012/06/09/how-to-root-samsung-galaxy...
och
http://www.ibtimes.co.uk/articles/360908/20120709/samsung-gal...

kör den i 1.8 Ghz stabilt nu..Fick mer minne över med.
telefonen känns riktigt rapp nu.Inte för att den va seg innan men 400mhz mer kraft känns

Enda nackdelen hittills är att den blir lite varmare när man spelar spel

Rootningen går inget vidare för mig, så fort jag ska välja PDA fil i Odin så säger den bara "wrong image type" men väljer sen ändå filen. När jag ska starta sen så säger den bara "check image file" sen händer det inget mer. Vad är fel, det ska iaf vara rätt fil?

EDIT:

hahah inte konstigt att det inte funkar, använde ju odin multi downloader istället för odin3 Nu är den rootad.

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk
Medlem

Jag har ett lustigt problem jag undrar om nån annan har och om de finns nån lösning på.
När mobilen är låst (alltså i viloläge eller vad man kallar det då skärmen är svart) så sätter den på sig själv om och om igen non stop.
Som att jag med 10 sekunders mellanrum trycker på låsknappen. Startat om den m.m men inget hjälper.

Inget är påverkat när den är upplåst och man gör något med den, bara när man låser knapplåset, skärmen blir svart sen "trycker den automatiskt" på låsknappen. Vad fan är felet?

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Nån annan som testat S-voice ordentligt? Den löste några svåra ekvationer...
Mer avancerad än jag trodde, även om den inte är perfekt än...

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär