Installera OCZ Agility 3 och varför syns den inte ???

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Sep 2007

Installera OCZ Agility 3 och varför syns den inte ???

Har idag köpt denna ssd disk och har valt att sätta in den som sido disk och min mekaniska som primary på 1 plats
på intels 6 gb/s & OCZ SSD på plats 2 på intels 6 gb/s.

Hade SSD disken först på primary på channel 0 och nu skiftat till channel 1 för att kunna uppdatera till firmware 2.15 och detta gick bra.

Visst har ja tänkt rätt på den biten att channel 0 är primary ??

Kan man låta den mekaniska vara för att kunna spara dom program och spel man har eller kommer dom 2 st Win 7 installationerna att krocka då för är tråkigt att behöva formatera denna också och börja om från början.

Är de något mer ja ska tänka på ??

Chassi: Dan Cases A4 SFX(S) , Moderkort: Asrock Fatal1ty Z270 Gaming-ITX/ac, Processor:Intel i7 7700, Cpu kylare: Cooltek LP53Minnen 16 Gb ddr4 3000 mhz,Startdisk:SSD Samsung 850 Pro 1 TB , Grafikkort:Asus Strix 1080 PSU: Corsair SF600 Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Razer Diamondback Chroma & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av Jonas79:

Har idag köpt denna ssd disk och har valt att sätta in den som sido disk och min mekaniska som primary på 1 plats
på intels 6 gb/s & OCZ SSD på plats 2 på intels 6 gb/s.

Hade SSD disken först på primary på channel 0 och nu skiftat till channel 1 för att kunna uppdatera till firmware 2.15 och detta gick bra.

Visst har ja tänkt rätt på den biten att channel 0 är primary ??

Kan man låta den mekaniska vara för att kunna spara dom program och spel man har eller kommer dom 2 st Win 7 installationerna att krocka då för är tråkigt att behöva formatera denna också och börja om från början.

Är de något mer ja ska tänka på ??

Gå in i datorhanteringen och högerklicka på rätt disk och gör en "ny enkel volym" det funkade de för mig

CPU - Intel i7 2700k @ 4,4ghz Kyl - Corsair H60 med 2st Corsair SP120 QE Moder - Asus P8Z68-V PRO GEN3 Ram - Corsair 16gb 1866Mhz VENGEANCE HDD - Corsair SSD Force Series 120GB, OCZ Agility 3 SSD 120GB + 4Tb lagring Grafik - Gigabyte Windforce 3X GTX 670 2GB SLI PSU - Corsair HX 750W Chassi - Corsair 650D Skärmar Asus MG248Q