Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Apr 2011

tandställning o träning

Har ingen aning om vart jag skulle lägga denna tråden, så det fick bli här. Tänkte höra med er som vet, att jag ska sätta i tandställning(räls) imon, och tänkte höra om man får träna samma dag ? Eller ska man helst ta det lugnt ?

Tacksam för svar!

Sambadi dad aj juice two no

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Origin
Registrerad
Aug 2003

Ser inte hur det skulle vara något problem. Det kan vara ömt när tänderna nuddar varandra (över och under käke).

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005

Skämtar du eller? Vad tränar du för något egentligen?

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av Eptk:

Skämtar du eller? Vad tränar du för något egentligen?

För det första, så hade jag ingen aning om hur själva skiten går till när man sätter in tandställningen, om man måste bedöva osv. För jag fick inte träna när jag bedövade och drog ut tänder. Sen så styrketränar jag och löper, o då kan det hända att man biter ihop lite när man tar i gällande styrketräning, vilket du kanske inte har vetskap om eller? Pajas...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av Orici:

Ser inte hur det skulle vara något problem. Det kan vara ömt när tänderna nuddar varandra (över och under käke).

De va som du sa, ömmar lite när man biter ihop ^^ Tack för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2003

Då är det väl bara fråga tandläkaren? Eller kanske skriver vad man tränar osv i tråden? Även jag tyckte detta såg ut som en trolltråd, men jag har ingen aning.. Så som sagt, fråga läkaren istället? Även om någon här säkert vet är det väl lättare för att slippa alla kommentarer som skrivs utav "pajasar"

i5 8600k @5GHz, MSI Z370-A PRO, Noctua nh-d15, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, EVGA 1070 TI SC, Corsair RM1000, Fractal Design Define S, ASUS VG248, Windows 10pro x64, Sony xz1 Compact, SAAB 9-5 2.3t, Xbox One.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005
Skrivet av KAJJ4N:

För det första, så hade jag ingen aning om hur själva skiten går till när man sätter in tandställningen, om man måste bedöva osv. För jag fick inte träna när jag bedövade och drog ut tänder. Sen så styrketränar jag och löper, o då kan det hända att man biter ihop lite när man tar i gällande styrketräning, vilket du kanske inte har vetskap om eller? Pajas...

Sätt en planka i munnen då så löser det sig nog. Hade själv inga som helst problem med detta när jag satte in min. Och ja, jag har vetskap om det. Pajas.

» Bytt namn ifrån "cyme"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av Eptk:

Sätt en planka i munnen då så löser det sig nog. Hade själv inga som helst problem med detta när jag satte in min. Och ja, jag har vetskap om det. Pajas.

Vetskap om hur det är att sätta en planka i käften? Jag skippar nog det, men tack för tipset.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av MyRus:

Då är det väl bara fråga tandläkaren? Eller kanske skriver vad man tränar osv i tråden? Även jag tyckte detta såg ut som en trolltråd, men jag har ingen aning.. Så som sagt, fråga läkaren istället? Även om någon här säkert vet är det väl lättare för att slippa alla kommentarer som skrivs utav "pajasar"

Skrev denna tråden dagen innan jag skulle sätta i tandställningen, andra punkten har du rätt på dock, jag kunde skrivit vad jag skulle träna. Förstår dock inte vf jag inte skulle kunna göra en sånhär tråd dock, är väl erat val om ni vill läsa eller inte, jag bad dom dom hade vetskap om hjälp.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005
Skrivet av KAJJ4N:

Vetskap om hur det är att sätta en planka i käften? Jag skippar nog det, men tack för tipset.

Att träna även när man satt in tandställningen. Och det förstod du också, sluta försöka göra dig lustig.

» Bytt namn ifrån "cyme"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2003
Skrivet av KAJJ4N:

Skrev denna tråden dagen innan jag skulle sätta i tandställningen, andra punkten har du rätt på dock, jag kunde skrivit vad jag skulle träna. Förstår dock inte vf jag inte skulle kunna göra en sånhär tråd dock, är väl erat val om ni vill läsa eller inte, jag bad dom dom hade vetskap om hjälp.

Klart som tusan man ska kunna ställa frågor i ett forum, annars är väl forumet inte till någon nytta^^ Menar dock bara att du kunde ju frågat tandläkaren samma dag som du sätter i tandställningen. Skrev inte inlägget för att vara dryg eller jävlas, men du förstod vart jag ville komma.

i5 8600k @5GHz, MSI Z370-A PRO, Noctua nh-d15, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, EVGA 1070 TI SC, Corsair RM1000, Fractal Design Define S, ASUS VG248, Windows 10pro x64, Sony xz1 Compact, SAAB 9-5 2.3t, Xbox One.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SueCia
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av KAJJ4N:

Anledningen att du inte fick träna efter du drog ut en tand är för att det finns en påtaglig blödningsrisk. Det lär inte vara någon fara när du bara sätter i en tandställning.