USB minne hjälp - Mediaspelare

Permalänk

USB minne hjälp - Mediaspelare

Jag har skaffat en mediaspelare som jag kollar på filmer på tvn med. Mediaspelaren är en av de billigaste på marknaden och inköpt på Teknikmagasinet, den matas med media ifrån antingen sd kort, usb minnen eller en extern hårddisk. Så nu till saken, jag har ett 8Gb usb minne ifrån Siba som heter Sandisk cruizer och som fungerar klockrent ihop med media spelaren och det gör även min externa usb hårddisk av märket WD.
Iallafall min kompis gick och köpte samma mediaspelare och han köpte även 2 st usb minnen ifrån Teknikmagasinet av märket Zap slider det ena på 4 och det andra på 8Gb inget av dem fungerar i mediaspelaren. De fungerar i datorn men mediaspelaren hittar inte minnena. Han köpte även ett nytt 4Gb minne på Netto av märket Maxell tror jag det var. Inte heller det minnet fungerade i Mediaspelaren men dock i datorn.

Vart ligger felet, finns det någon som kan hjälpa mig eller förklara varför vissa minnen fungerar medan andra inte fungerar?

MvH Banditen

Visa signatur

No Easy Way To Heaven Unless You Use The Shortcut Through Hell

Permalänk
Medlem

Kolla vilket filsystem som används.

Permalänk

har formaterat minnena till både fat32 och ntfs men samma sak mediaspelaren får ingen kontakt med minnena.

Visa signatur

No Easy Way To Heaven Unless You Use The Shortcut Through Hell

Permalänk

Kan ju vara något fel med USB porten på media-spelaren, någon kabel som losssnat inuti eller så.
Kanske dags o reklamera och få spelaren utbytt..

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk

2st mediaspelare som uppför sig exakt likadant,, varför fungerar vissa minnen men andra inte?

Visa signatur

No Easy Way To Heaven Unless You Use The Shortcut Through Hell

Permalänk
Hedersmedlem

Dubbelkolla vilka filsystem som mediaspelaren stödjer. Testa även med FAT för att vara på den säkra sidan. Har du filer på USB-minnena som du vet att mediaspelaren klarar?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk

åkte till Siba och köpte ett 8Gb sandisc minne och det fungerar med det

Visa signatur

No Easy Way To Heaven Unless You Use The Shortcut Through Hell