E-sim -Hyfsat nytt MMOG webläsar spel [Gratis]

Permalänk
Medlem
Skrivet av willaim:

Grabbar, norrland ser ut att bli övertagna av litauen :S

Vi behöver mer "Fresh-Blood" åt sveriges vägnar

Ah norrland verkar gå åt helvete, kämpade med mina unarm:ade slag utan att göra större skillnad ;/

Permalänk
Medlem
Skrivet av willaim:

Grabbar, norrland ser ut att bli övertagna av litauen :S

Vi behöver mer "Fresh-Blood" åt sveriges vägnar

Precis, vi behöver verkligen mer ungt kött
Jävligt glad över att se så många nya spelare i IRCen.
Men jobbigt nu att vi inte kommer ha några regioner kvar.. Så vi behöver nya spelare så snabbt som möjligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel565:

Ah norrland verkar gå åt helvete, kämpade med mina unarm:ade slag utan att göra större skillnad ;/

Går lite småsegt i början men det ökar slog typ 16 dmg när jag började (för 2 dagar sen) och nu gör jag 64 och det är fortfarande utan vapen

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av Argybarg:

Går lite småsegt i början men det ökar slog typ 16 dmg när jag började (för 2 dagar sen) och nu gör jag 64 och det är fortfarande utan vapen

precis, ni unga spelare går snabbre upp i Strength=mer damage. just därför behöver vi få in massa nya

Permalänk
Medlem

snart level 8 på bara 2 dagar är ju inte så dåligt ändå

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av Argybarg:

Går lite småsegt i början men det ökar slog typ 16 dmg när jag började (för 2 dagar sen) och nu gör jag 64 och det är fortfarande utan vapen

Ja precis, går ju snabbare för nybörjare att växa än för oss "gamlingar"..
Så därför är det bättre att ha 5 nya spelare än 1 gammal. Eftersom att de 5 nya ökar så mycket snabbare och kommer göra så mycket mer skillnad i framtiden.

Permalänk
Medlem

exakt, vi har ju fått in massa nya de senaste dagarna, hoppas bara att de fortsätter
om de fortsätter kommer sverige bli riktigt starka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alip:

exakt, vi har ju fått in massa nya de senaste dagarna, hoppas bara att de fortsätter
om de fortsätter kommer sverige bli riktigt starka

Precis, men är rädd att vi kommer tappa mycket.
Vi får hoppas att det joinar nya spelare dagligen, vår enda chans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Attax:

Precis, men är rädd att vi kommer tappa mycket.
Vi får hoppas att det joinar nya spelare dagligen, vår enda chans.

Tycker E-sim själva borde göra reklam för deras spel på lite hemsidor så mer folk runt hela världen börjar, jag menar bara 600 av 9 miljoner svenskar? kolla USA dem har typ 300 medlemmar... Nä skärpning dem bör sprida det mer!

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Medlem

Nä skäms lite när jag ser att Litauen är i Sverige...

Måste slåss för mitt land!

Har läst denna tråden något mer vet jag inte om detta intressanta spel.

Reggar mig nu men är för trött för att testa;

"Sweden's saviour is born"

Edit: Skapade en karaktär och började i Norrland. Tränade, bytte avatar och flyttade till Polen och jobbade hos en svensk och fick 5,71 PLN. Började jag rätt?

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskaaarn:

Nä skäms lite när jag ser att Litauen är i Sverige...

Måste slåss för mitt land!

Har läst denna tråden något mer vet jag inte om detta intressanta spel.

Reggar mig nu men är för trött för att testa;

"Sweden's saviour is born"

Om ett par timmar kommer med 80% säkerhet Litauen äga hela Sverige så ja vi behöver fler så vi kan ta till baka det som är vårt + lite till för att hämnas

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Hedersmedlem

har just börjat.... tycker det är långdraget? ska jag gå till "fight" redan?

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av To33e:

har just börjat.... tycker det är långdraget? ska jag gå till "fight" redan?

Spelet kan verka vara lite segt i början men tar max 2 dagar att komma in i det och ytterligare 2 dagar innan det blir riktigt kul. För att förstå hur allt går till är det viktigt att joina irc kanalen eftersom att en stor del av spelet utspelar sig där.
På irc är det vi diskuterar om hur Sverige ska agera, där vi organiserar krig och allmänt bara snackar skit. Det brukar vara en jävligt grym stämning.
Så in där och fråga alla frågor ni har så lovar jag att ni får svar på allt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Attax:

Spelet kan verka vara lite segt i början men tar max 2 dagar att komma in i det och ytterligare 2 dagar innan det blir riktigt kul. För att förstå hur allt går till är det viktigt att joina irc kanalen eftersom att en stor del av spelet utspelar sig där.
På irc är det vi diskuterar om hur Sverige ska agera, där vi organiserar krig och allmänt bara snackar skit. Det brukar vara en jävligt grym stämning.
Så in där och fråga alla frågor ni har så lovar jag att ni får svar på allt.

ok, någon speciell "military unit" jag ska joina också ? fixar nog irq med, men vet dock inte om jag orkar spela så mycket mer inatt. imorgon troligtvis

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk

Skrivit upp mig i kriget mot Litauen nu, de tar snart över Norrland. :/

Visa signatur

It is a medium of entertainment which permits millions of people to listen to the same joke at the same time, and yet remain lonesome. ~T.S. Eliot, about radio

Permalänk
Medlem
Skrivet av To33e:

ok, någon speciell "military unit" jag ska joina också ? fixar nog irq med, men vet dock inte om jag orkar spela så mycket mer inatt. imorgon troligtvis

Skulle rekommendera TSM som är Sveriges försvarsmakt, men kostar 5 guld att gå med så gör det senare när du har lite guld över

Skrivet av Pursche01:

Skrivit upp mig i kriget mot Litauen nu, de tar snart över Norrland. :/

Just nu åker vi på stor torsk, gäller att vi är organiserade och får in nya spelare, så gäller att vi sprider spelet så mycket som möjligt så att Sverige får fler spelare och sedan ska vi äga Litauen!

Permalänk
Medlem

Fan vad roligt spel, reggade igår och tycker ändå det är skitkul:)
heter Glacier Blue om ni vill adda

Visa signatur

Spelburk: Intel i5 750 @ ≈3,8ghz I 12GB Ram Radeon 7970 I SSD 120 gb Corsair Force GT I HX650W Corsair I P7P55 LX I Antec three hundred I Noctua NF-12 3x I Antec KÜLER H2O 620 P&P w/ Scythe Gentle Typhoon I Logitech mx518.

http://e-sim.org/lan.97056/

Permalänk
Medlem

Just nu är Sverige helt ockuperade av Litauen.
Så det gäller att alla nya flyttar utomlands och arbetar och om 1-2 veckor kommer vi organisera ett anfall för att ta tillbaka våra regioner.

Permalänk

Började inatt, så hela denna dagen kan jag inte göra något, är lvl 3 nu och 0hp för jag krigat.

Får 1.40kr för att jobba, var får man mer? hört om polen men vet ej vad det motsvarar, kostar ju att resa osv.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Började inatt, så hela denna dagen kan jag inte göra något, är lvl 3 nu och 0hp för jag krigat.

Får 1.40kr för att jobba, var får man mer? hört om polen men vet ej vad det motsvarar, kostar ju att resa osv.

Du bör flytta till Polen, jag är ledsen att du slavade för så usel lön första dagen. Vår stat är fattig men råd med en lågprisbiljett till Polen har den. Skriv till Sweden Org och be om hjälp.

Sweden org är statens "gubbe" i spelet. Som faktiskt fått hela fem barn på sin länk nu. Man kan säga att de fem är landets prinsar/pincessor

Det är bara å gneta på i början så släpper det ganska snart. Du kan om ngra dagar starta tidning, spara för å skaffa ett företag (esnkildfirma eller ett AB) eller för den delen hamstra varaor för att kunna slå hårt om ngra veckor

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Började inatt, så hela denna dagen kan jag inte göra något, är lvl 3 nu och 0hp för jag krigat.

Får 1.40kr för att jobba, var får man mer? hört om polen men vet ej vad det motsvarar, kostar ju att resa osv.

Sveriges jobbmarknad är helt förstörd på grund av att Litauen har tagit över alla våra regioner. Du kan flytta till Polen, du fick 2 Q5 biljetter när du började spelet, ju högre Q (stjärnor) desto bättre är varor.
Med Q5 biljett så slösar du inget hp när du reser. Så använd en sån och åk och hitta ett bättre jobb i Polen!

Permalänk
Medlem

inte helt hundra på hur allt funkar än men är iaf lvl 4 ^^

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Kan nån pma mig info om irc-kanalen etc. Kan man joina någon armé etc?

Tack på förhand.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

man blev lite besviken idag när man logga in och fick detta meddelande: "Unfortunately, your country has been completely conquered by your enemies."

Lägger upp en snabblänk till Irc-kanalen: http://cbe005.chat.mibbit.com/?channel=%23sim.SWE&server=rizo...

Annars är det #sim.SWE @ rizon

Permalänk
Medlem

läst lite i tråden låter som ett skoj spel ska prova reg mig se hur de verkar..
några små lätta tips i början man ska tänka på? mer än att dra till Polen å jobba?

Visa signatur

Fractal Design Define S | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7 7700k @ 4.8GHz | Noctua NH-D15 | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | OCZ SSD Vertex3 120GB | Intel 330 120GB | Seagate Desktop 3TB | EVGA Supernova G2 750W | Acer Predator XB271HUBMIPRZ | Optoma Uhd60 + Kingpin 90" | Denon Avr-X3600H | Dali Zensor 5 x2 | Dali Oberon on-wall x2 | Dali Zensor Vokal | Aragon Alto4wall x4| XTZ 99 W12.16 |

Permalänk
Skrivet av sokar:

läst lite i tråden låter som ett skoj spel ska prova reg mig se hur de verkar..
några små lätta tips i början man ska tänka på? mer än att dra till Polen å jobba?

Regga på forumet: http://swesim.tk/
Där finns guider för hur man tar sig igång på ett bra sätt
Skriv även upp dig i den här tråden: http://swesim.tk/viewtopic.php?f=3&t=149
Då får du 20 st Q1 matbitar!
Och in på Irc förståss men jag ser att du redan är där så

Permalänk
Medlem
Skrivet av landstrom:

Regga på forumet: http://swesim.tk/
Där finns guider för hur man tar sig igång på ett bra sätt
Skriv även upp dig i den här tråden: http://swesim.tk/viewtopic.php?f=3&t=149
Då får du 20 st Q1 matbitar!
Och in på Irc förståss men jag ser att du redan är där så

ok tackar för info
bra tidfördriv på jobbet på helgerna

Visa signatur

Fractal Design Define S | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7 7700k @ 4.8GHz | Noctua NH-D15 | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | OCZ SSD Vertex3 120GB | Intel 330 120GB | Seagate Desktop 3TB | EVGA Supernova G2 750W | Acer Predator XB271HUBMIPRZ | Optoma Uhd60 + Kingpin 90" | Denon Avr-X3600H | Dali Zensor 5 x2 | Dali Oberon on-wall x2 | Dali Zensor Vokal | Aragon Alto4wall x4| XTZ 99 W12.16 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskaaarn:

Edit: Skapade en karaktär och började i Norrland. Tränade, bytte avatar och flyttade till Polen och jobbade hos en svensk och fick 5,71 PLN. Började jag rätt?

Du började helt rätt.

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Skrivet av Alip:

exakt, vi har ju fått in massa nya de senaste dagarna, hoppas bara att de fortsätter
om de fortsätter kommer sverige bli riktigt starka

Skrivet av Attax:

Precis, men är rädd att vi kommer tappa mycket.
Vi får hoppas att det joinar nya spelare dagligen, vår enda chans.

För att minska risken att folk loggar in en gång och sedan skiter i det så måste man se till att dem går in på IRCn eller hemsidan och läser.
Hade jag bara skapat ett konto utan att ha läst på lite innan hade jag gett upp efter 10 minuter och skitit i det då ens handlingsutrymme i starten är minst sagt litet.

Permalänk
Medlem

Ja det är bra att så många nya joinat nu när Litauerna lyckades ta norrland inatt, trots heroiska insatser av letter och svenskar. Hämnden kommer bli desto ljuvare om några veckor då all nya kommit upp sig!

Om ni har några frågor om spelet är bara att pma mig här eller in-game. Heter Uldrer där också!

Visa signatur