Kan inte låsa upp USB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Kan inte låsa upp USB

Som titeln lyder så kan jag inte öppna upp min USB sticka. Jag skulle flytta över lite skolarbete från min stationära dator till min bärbara och jag har lösenord på USB stickan. Funkade perfekt att låsa upp i min stationära, men när jag ska öppna den i den bärbara så fungerar det inte alls. Sätter in den, inget kommer upp. Går in på Dator och dubbelklickar på enheten. Ingenting händer. Högerklickar på den och trycker på "Lås upp". Ingenting händer.

Vad ska jag göra? Måste komma åt mitt skolarbete, så snabba svar skulle uppskattas enormt!

Tack på förhand!

Chassi: NZXT Phantom Special Edition | PSU: Chieftec Nitro Series BPS-950C 950W | MB: ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | CPU: Intel i5 2500k 3,3 GHz | GPU: ZOTAC GeForce GTX 570 SLI | RAM: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB | HDD: Seagate Barracuda 3TB | OS: Windows 7 Ultimate 64-bit |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Gottefar:

Som titeln lyder så kan jag inte öppna upp min USB sticka. Jag skulle flytta över lite skolarbete från min stationära dator till min bärbara och jag har lösenord på USB stickan. Funkade perfekt att låsa upp i min stationära, men när jag ska öppna den i den bärbara så fungerar det inte alls. Sätter in den, inget kommer upp. Går in på Dator och dubbelklickar på enheten. Ingenting händer. Högerklickar på den och trycker på "Lås upp". Ingenting händer.

Vad ska jag göra? Måste komma åt mitt skolarbete, så snabba svar skulle uppskattas enormt!

Tack på förhand!

För att snabbt lösa ditt problem så plugga in den trilskande pinnen i den stationära igen, flytta därifrån ditt skolarbete till den bärbaras hd via nätverk, mail elr plugga in ytterliggare en pinne utan lösenord, och flytta arbetet dit. Kolla sen om den bärbara "köper" detta minne innehållande skolarbetet ist.