Vilken "padda" ska jag köpa?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Nov 2001

Vilken "padda" ska jag köpa?

Hej!
Fyller år snart och har tänkt köpa mig en "padda"... Samsung Galaxy Tab 10.1, Ipad 2 eller vänta nån vecka och köpa en Ipad 3. Nu till frågan. Vilken ska jag köpa?

Det jag ska ha den till är:
Se film via Voddler, TV4 Play, SVT Play, TV3 m.fl m.fl... alltså streama ska fungera klockrent!
Spela spel
Surfa på internet
Ladda ner appar (full version) via torrents som jag sedan överför och installerar på paddan. Det vill säga... gratis.
Vore bra om jag kan koppla in min 2,5 tums HD så jag kan se film från den.

I huvudsak så är det detta som jag ska ha den till. Vore verkligen tacksam om du kunde ge mig bra tips!

Tack på förhand!

Jesus Finns Fast Han Inte Syns...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Långtbortistan
Registrerad
Mar 2007

Med de två sista kraven kan du glömma allt vad Ipad heter (men jag vet inte om någon av de andra paddorna klarar det heller).

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Westrobothnia
Registrerad
Okt 2008

Som sagt, vill du ha frihet att göra som du vill så ska du INTE köpa en Ipad. Du kommer bara bli frustrerad.

1800X, 2080 Ti, 4K

Trädvy Permalänk
Entusiast
Registrerad
Sep 2011

Nu vill jag inte vara tråkig och så men vi är lite i gränslandet här va?
http://www.sweclockers.com/forum/regler#7

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av Blargmode:

Nu vill jag inte vara tråkig och så men vi är lite i gränslandet här va?
http://www.sweclockers.com/forum/regler#7

Edit: Hm jo litegrann^^

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2001
Skrivet av zarkov:

Med de två sista kraven kan du glömma allt vad Ipad heter (men jag vet inte om någon av de andra paddorna klarar det heller).

Skrivet av backfeed:

Som sagt, vill du ha frihet att göra som du vill så ska du INTE köpa en Ipad. Du kommer bara bli frustrerad.

Jailbreak.

W10 Pro - Fractal - Define S - 5xNoctua NF-A15 PWM, 5xNF-P14s PWM
Asus PRIME Z370-A - Samsung 960 + 860 Evo 250GB - intel 910 400GB
CPU: 8600K@5.4GHz - NH-D15 - HyperX Fury 32GB 2400C15-2T @ 3066C15-1T

Delidtool finns -
Asus GTX 1070 08G / Core@2100MHz+ / Memory@8.8GHz
Corsair RM750x 80+ GOLD - Logitech G903 - G Pro TKL - G533

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2011

skippa paddan, köp en billigare PC istället.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Vänta till slutet av februari eller sök runt typ på Media Markt efter en ASUS Eee Pad Transformer Prime! Den har jag mitt sikte inställt på. Ej att förväxla med ASUS Eee Pad Transformer.

|Case| NZXT Tempest EVO |Mobo| ASUS P8P67 LE B3 |CPU| Intel i5-2500K |RAM| 8Gb Corsair XMS3 Vengeance 1866 MHz |GPU| Gigabyte GTX 970 |HDD| SSD |PSU| Antec High Current Gamer 900W | EQ |Display| Triple-monitor setup |Keyboard| Razer BlackWidow |Mouse| Razer DeathAdder |Headset| Astro Gaming A50

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Sitter själv på en Transformer Prime (svenskköpt) och är extremt nöd:)

Kan inget annat än att rekomendera:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Feb 2002

Kommer inte Sony med en Tegra 3 baserad S1 snart? Det skulle jag vilja ha...
Annars håller jag med thexps; köp en billig bärbar istället...

Hackintosh late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | Celeron G530 | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 64 GB |  OSX Lion 10.7.2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jul 2010

Måste rekomondera asus eee pd transformer prime, har en sådan nu och r väldigt nöjd.

Dator: Mobo: Gigabyte Z77-UD3H Cpu: Intel Core i5 3570K @ 4,6Ghz OC --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Sapphire Radeon R9 280X Toxic PSU: Corsair RM 650W RAM: 8Gb(2gbX4) @ 1333Mhz.
Telefon: Samsung Galaxy S8 Plus

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Nov 2001

Apple iPad Camera Connection Kit?

Fungerar det att koppla en extern 2,5" hårddisk till en Ipad 2 via "Apple iPad Camera Connection Kit" för att se film och titta på bilder? Någon som testat? I kitet så är det 2st enheter. 1 för att ansluta ett SD-kort och 1 för att ansluta USB. Kan man spela upp material direkt från SD-kortet/USB eller måste man först föra över bilder/film till Ipaden och sedan spela upp det?
Tack på förhand för seriösa svar!
Mvh / Anders

Jesus Finns Fast Han Inte Syns...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vasa
Registrerad
Okt 2001

Camera connection kit är till för att tömma digitalkameror. iOS har inget åtkomligt filsystem och du kan heller inte komma åt en extern disk på det viset. Har du använt en iphone så vet du hur det funkar, det är precis samma grej på iPad nämligen.

USB-adaptern kan dock även användas för att ansluta usb-baserade musikinstrument och usb-tangentbord även om det inte är "officiellt".

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2001

Tror du borde känna på ett Galaxy Tab och en iPad 2 för att bilda en egen uppfattning, först när du har bestämt dig för iOS eller Android. Speciellt Android får du kika på vilken storlek som är optimal för din del. För min egen del så har jag en iPad 2 och den är jag nöjd med.

FD Define R3 Vit | Asus P8P67 EVO | i7 2700K @ 4,4GHz | Corsair 16GB 9-9-9-24 4x4GB Vengeance | Dark Rock 3 | Zalman HP850 | Gigabyte GTX 770 Windforce 3x 4GB | Samsung 860 Evo 1TB | Belinea 2485 S1W & LG L2010T & AOC 27"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2001
Skrivet av superlinken:

Fungerar det att koppla en extern 2,5" hårddisk till en Ipad 2 via "Apple iPad Camera Connection Kit" för att se film och titta på bilder? Någon som testat? I kitet så är det 2st enheter. 1 för att ansluta ett SD-kort och 1 för att ansluta USB. Kan man spela upp material direkt från SD-kortet/USB eller måste man först föra över bilder/film till Ipaden och sedan spela upp det?
Tack på förhand för seriösa svar!
Mvh / Anders

Med jailbreak så vet jag att det funnits folk som kan göra detta från extern disk, men inte läst mycket om det... Från SD-kort är det däremot möjligt via jailbreak, att läsa direkt från kortet givetvis..

W10 Pro - Fractal - Define S - 5xNoctua NF-A15 PWM, 5xNF-P14s PWM
Asus PRIME Z370-A - Samsung 960 + 860 Evo 250GB - intel 910 400GB
CPU: 8600K@5.4GHz - NH-D15 - HyperX Fury 32GB 2400C15-2T @ 3066C15-1T

Delidtool finns -
Asus GTX 1070 08G / Core@2100MHz+ / Memory@8.8GHz
Corsair RM750x 80+ GOLD - Logitech G903 - G Pro TKL - G533

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
STOCKHOLM
Registrerad
Nov 2007

Troligen får du inte tag på en iPad 3 i Sverige förrän i April men om du tänkt surfa/läsa på plattan så tror jag den är värd att vänta på.

Gällande extern hårddisk, varför med kabel och inte WiFi?

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005
Skrivet av superlinken:

Hej!
Fyller år snart och har tänkt köpa mig en "padda"... Samsung Galaxy Tab 10.1, Ipad 2 eller vänta nån vecka och köpa en Ipad 3. Nu till frågan. Vilken ska jag köpa?

Det jag ska ha den till är:
Se film via Voddler, TV4 Play, SVT Play, TV3 m.fl m.fl... alltså streama ska fungera klockrent!
Spela spel
Surfa på internet
Ladda ner appar (full version) via torrents som jag sedan överför och installerar på paddan. Det vill säga... gratis.
Vore bra om jag kan koppla in min 2,5 tums HD så jag kan se film från den.

I huvudsak så är det detta som jag ska ha den till. Vore verkligen tacksam om du kunde ge mig bra tips!

Tack på förhand!

Lite sent, men

§ 7

Piratkopiering

Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

*Tråd låst*

Synpunkter på min moderering? Hör av dig via PM eller mail.

W7, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P20 Pro
* Stolt paragrafryttare *