Permalänk
Medlem

Problem med xbmc

Hej

Socket Timeout: Make sure XBMC webserver is enable and XBMC is running.

Det meddelandet får jag när jag ska köra xbmc remote på min htc sensation. Den funkar att använda men rutan kommer upp var tionde sekund så man måste trycka cancel för att sedan använda den igen. Har tittat genom massa trådar men hittar ingen lösning på detta. Någon som vet varför detta sker eller hur man får bort rutan för själva appen funkar ju egentligen.

Tack på förhand

Visa signatur

I5 9600K, RTX 2070, 16GB 2600mhz ram

Permalänk
Medlem

Just ja jag har ett annat problem också. Jag har adsl från bredbandsbolaget och får ny ip typ varje dag vilket gör ju att jag lär ställa in ett nytt varje gång jag ska använda appen, finns det någon lösning på detta?

Visa signatur

I5 9600K, RTX 2070, 16GB 2600mhz ram

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem, men det kommer och går.
Skulle tro att det är en bugg i xbmc/remoten då det händer med två olika htpc´s och två olika android-enheter för mig.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Jag har samma problem, men det kommer och går.
Skulle tro att det är en bugg i xbmc/remoten då det händer med två olika htpc´s och två olika android-enheter för mig.

jo det verkar väl som det tyvärr, får hoppas det kommer en uppdatering på appen då antar jag.

Visa signatur

I5 9600K, RTX 2070, 16GB 2600mhz ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av BearaR:

Just ja jag har ett annat problem också. Jag har adsl från bredbandsbolaget och får ny ip typ varje dag vilket gör ju att jag lär ställa in ett nytt varje gång jag ska använda appen, finns det någon lösning på detta?

Skaffa en router.
På så vis kan du ha fasta interna IP's samtidigt som din externa kan ändras utan att du egentligen märker nåt.