AMD - växla mellan HZ problemfritt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2004

AMD - växla mellan HZ problemfritt?

Kan man ändra hz:en enkelt med AMD fusion/Radeon. Jag har testat en bärbar ett par gånger med radeon i 4000-serien om jag inte minns helt fel och det var en plåga. Har aldirg gillat deras drivrutiner men det kanske är bättre nu?

XBMC är inget jag vill ha utan det ska köras Windows 7. Kan ni enkelt ändra hz:en melllan 24,50 och 60hz samtidigt som bilden förblir bra i samma upplösning, tex full HD. Det är inget jag lyckats med förutom med Nvidia fast jag är nu sugen på en AMD fusion.

Q6600

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hojen lr burken..
Registrerad
Sep 2003

Japp....men kör xbmc så slipper du palta med det öht, xbmc sköter det helt strulfritt åt dig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2004

Ok, men jag kör helst utan xbmc om det nu inte är jättesmidigt. Ville inte ha några extra moment som att kategorisera, namnge och sortera filmen i xbmc men jag kanske ska ge det en chans. Är inget fan av filmbibliotek

Q6600

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hojen lr burken..
Registrerad
Sep 2003

Det är inget problem, sköt ditt bibliotek så är det strulfritt med minimalt med input från din sida, har du ingen ordning, se till att få det, det är värt det senare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2010

XBMC tar ett tag att ställa in, importera alla filmer etc, men när du väl har kommit igång så finns det nog inget smidigare, snyggare och bättre program.

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
localhost
Registrerad
Jun 2004

Man måste ju inte köra biblioteksläge i XBMC heller, filesläget fungerar fint.

Hejdu

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2004
Skrivet av KulanZ:

Man måste ju inte köra biblioteksläge i XBMC heller, filesläget fungerar fint.

Ok, det låter bra. Tack för alla svar!

Q6600