Programmera chip som används till att chippa bilar

Permalänk
Skrivet av Ohlert90:

Hej Det där var min polares bil innan han kraschade på Sturup Raceway men men,
Det är så att IC kyler luften som kommer ut från turbon Och turbon får luft från både avgaser och insugsluften Ta t.ex en gammal 740 TIC som vars aggregat bara kan trycka ur max 1.5 Bars laddtryck allt efter det är i princip bara varmluft från avgaserna,

Du har rätt i att man måste ta vara på vevstakar,kolvar, topplock, ventiler och allt va det nu innebär, dock är det hur mycket kraft / vridmoment dem klarar av och ett större avgassystem speciellt Downpipe och katalysator måste ju bytas ut för att få maximal effekt men fortfarande ha ett bra motstånd så du inte har en lång spool-up tid på turbon

Men jag var nog lite oklar med avgasstempen, iaf den är alltid bra att hålla koll när man mappar en bil. och lite gratis hästar skadar ju aldrig en laddtrycksdemon

Nej jag har inte min bil på garaget.

Ok hoppas jag inte rörde upp känslor angående din kompis där, gjorde en snabb koll på garaget på r33or och hittade bara den i din hemtrakt, lite nyfiken så bara är kopparpasta på garaget
Är väl ändå så att turbon drivs av avgaserna, där avgashuset dras runt av avgaserna och sen i sin tur matar kompressordelen i turbon där luften kommer från laddluftkylaren (ic) och pressas in i cylindrarna och förbränns med bränslet, finns nog bättre förklaringar haha smått onykter överlåter trim till autotech men man är ändå intresserad

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Medlem

absolut du har helt korrekt att avgaserna driver runt impellrarna som trycker in insugsluft men en liten del rymmer av avgaserna rymmer in i systemet, men iaf så är kontentan av att ha EGT är att hålla koll på förbränningstemperaturen i motorn, vilket är bra för att ju kallar det är desto bättre

Men jag har varit lite oklar i min beskrivning men du har rätt.

Nädå han skrattade och bara sa "Ja, jag köpte ju bilen för att köra med den och sånt här händer"

Visa signatur

Gammal men bra.