Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jul 2011

Datorhögtalare

Hej! jag har precis tagit sönder mitt Z-5500 och sedan köpte jag ett Logitech Z-906 och efter crika 3 veckor så gick den skiten sönder också. så jag undrar om det finns något surround system som är bättre än Z-5500 med mer bas, kvalitet osv.. Några köpråd? och vad kan ni rekommendera?

Svar Uppskattas!

Mvh Adam

| Intel Core i7 7820X | Asus ROG StriX X299-E | Asus StriX GTX 1080Ti SLi | Corsair AX1200i | G.SKILL Trident-Z RGB 3600Mhz CL16 | In-Win 805C | Samsung 960 EVO 250 GB Raid 0 | Asus RoG Swift PG279Q 165Hz | Corsair K95 RGB | Logitech Chaos Spectrum G900 | Astro A50 |

CS:GO: El Chapo

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Är du helt hundra på att du behöver ett surroundsystem? Ofta blir placeringen av högtalarna halvdan och surroundkänslan uteblir. Du får helt klart mer för pengarna om du köper en stereoanläggning (2.0, 2.1) samtidigt som högtalarna mycket lättare kan justeras så att lyssnaren hamnar i sweet spot. Detta alternativ rekommenderar jag verkligen om du lyssnar på mycket musik, då 5.1-ljud enligt mig lämpar sig bäst till spel och film.
Om du ändå känner att du måste ha ett surroundsystem skulle jag ha kikat bortom märken som Logitech osv. Köper du ett surroundsystem och förstärkare av lite högre kvalité kan du räkna med att de håller väldigt länge och lite till, du verkar ha en tendens att ha sönder dina ljudanläggningar.
www.fynda.se kan vara en bra sida att börja kolla efter högtalare, vare sig det är stereo eller surround.