Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Blev as förbannad när jag såg att man måste använda deras mobila plånbok för SL biljetter. Sen när man väl ska sätta in pengar så behöver man en bankdosa. Vem fan har en bankdosa i fickan på stan!! Ohh, så sur. Kommer dock iofs ha Telia ändå, bäst nät iaf Deras säljare är en annan femma, likadant överallt.

Fast nu har dom skjutit fram det hela till någon gång i sommar, så går fortfarande att köpa via sms ett tag till å så kommer det på räkningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Fast nu har dom skjutit fram det hela till någon gång i sommar, så går fortfarande att köpa via sms ett tag till å så kommer det på räkningen.

Stämmer ej! Försökte gång på gång, fick tillbaka ett sms som lyder "Saldot på kontantkortet är för lågt. Vänligen ladda kontantkortet för att köpa en biljett". Märkliga är att jag har student max 25 abonnemang. Blev lite paff..

Har alltid fungerat föut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Telefon supporten är ju som den är nästan på alla företag! Det jag syftade på är om man får hjälp och de som kommer, och är faktiskt kunniga.

Önskar själv efter fiber men kostar 30 000 att dra in till villan, eller något sånt

Ja, i villa blir investeringskostnaden lite väl hög om man inte kan dela den med grannar eller liknande. Har själv inte riktigt tagit mig till "villa fasen" av mitt liv ännu, så det är lite lättare

Permalänk
Skrivet av RepZi:

Stämmer ej! Försökte gång på gång, fick tillbaka ett sms som lyder "Saldot på kontantkortet är för lågt. Vänligen ladda kontantkortet för att köpa en biljett". Märkliga är att jag har student max 25 abonnemang. Blev lite paff..

Har alltid fungerat föut!

Det är inte något ytterligare fenomen hos Telia som tar ansvar för abinnenten. Typ som jag fick veta hos Telia för några år sedan att om jag tog över mitt mobilabonnemang i mitt namn skulle jag inte kunna ringa till eller från utlandet och inte kunna bli uppringd i utlandet. Det är ju bra när man bor nära Helsingborg och mobilen gärna går över på Danska nätet på vissa ställen där.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Det är inte något ytterligare fenomen hos Telia som tar ansvar för abinnenten. Typ som jag fick veta hos Telia för några år sedan att om jag tog över mitt mobilabonnemang i mitt namn skulle jag inte kunna ringa till eller från utlandet och inte kunna bli uppringd i utlandet. Det är ju bra när man bor nära Helsingborg och mobilen gärna går över på Danska nätet på vissa ställen där.

Kollade på Telias hemsida och hittade detta.

Citat:

Förlängd övergångsperiod för övriga kunder

För att ge övriga kunder mer tid att registrera sig och komma igång med den mobila plånboken skjuts det tidigare övergångsdatumet 31 mars 2012 fram tills vidare. Det innebär att kunder som då inte hunnit komma igång med den mobila plånboken, fortsatt köper till exempel bussbiljetter i mobilen och betalar som tidigare på mobilfakturan. Nya kontantkortskunder behöver dock fortsatt registrera sig och använda den mobila plånboken för att kunna köpa och betala mobila betaltjänster (undantaget sms-röstning och nummerupplysning via sms). Kunder som redan använder den mobila plånboken fortsätter använda plånboken för att fylla på med pengar och sedan som vanligt köpa tjänster direkt i mobilen.

I nästa steg kommer Telia Mobil plånbok vidareutvecklas i det operatörsgemensamma bolaget som nyligen initierats av Telia, Tele2, Telenor och 3. Ett nytt övergångsdatum kommer tas fram i samband med lanseringen av de första operatörsgemensamma tjänsterna som planeras till sommaren 2012. Mer information kommer i samband med denna lansering.

Telia Mobil plånbok

Märkligt att jag blev tvungen att göra det. Nåväl blir ju tvingad för eller senare!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Fidel Castro:

Tack...har arbetat många år som försäljare...tycker inte att jag ljugit en enda gång...och jag var bra;)

hehe visst finns det undantag självklart. Du får väl vara ett undantag då;)