Gammal hårdisk i ny dator.

Permalänk

Gammal hårdisk i ny dator.

Hejsan

jag har en relativt ny dator, inköpt i sommras. Min lillebrors gamla hp dator ska slängas och han har en 1,5tb western digital hårddisk.
Ifall jag skulle ta o använda den så har den redan windows och allting på sig. Kan man koppla in det och ta bort dom filerna inutifrån windows på min nya dator eller hur gör man för att liksom tömma den helt.

Permalänk
Medlem

Bara koppla in hårddisken och formatera den, om du vill ta bort ALLT dvs

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Jo, jag vill tömma HELA hårdisken. Men kommer den automatiskt hittas eller måste man göra någonting? ledsen för alla dumma frågor. men vill bara vara säker.

Ifall du undrar har jag ASrock z68 extreme4 som moderkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plastslev:

Jo, jag vill tömma HELA hårdisken. Men kommer den automatiskt hittas eller måste man göra någonting? ledsen för alla dumma frågor. men vill bara vara säker.

Ifall du undrar har jag ASrock z68 extreme4 som moderkort.

Den kommer med 99% säkerhet hittas utan att du behöver göra något

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

okej, tack för alla svar. blir att fixa det snart då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plastslev:

Jo, jag vill tömma HELA hårdisken. Men kommer den automatiskt hittas eller måste man göra någonting? ledsen för alla dumma frågor. men vill bara vara säker.

Ifall du undrar har jag ASrock z68 extreme4 som moderkort.

Stoppa in hårddisken och starta datorn
gör backup på allt du viil spara på hårddisken
formatera hårddisken och skapa sedan en ny partition av det du just formaterade
klart

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Du kan starta med en XP skiva om du har och formatera på det sättet. Eller koppla in hårddisken i den nya datorn och använd hårddisken som sekundär (om du startar på den kan du inte formatera) och sedan formatera den genom att högerklicka på den i den här datorn och välja formatera eller genom CMD om du föredrar.