Grafikproblem, konstiga sträck över skärmen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2008

Grafikproblem, konstiga sträck över skärmen

Hallå sweclockers!

Det är så att jag bytte nyligen grafikkort i min dator... Jag gick ifrån ett XFX Radeon HD5770 till ett XFX Radeon HD5850.

De problem som uppstår är att det då&då blinkar till lite konstiga blåa sträck över skärmen, sträcken är väldigt smala men de syns rätt tydligt.

Så det jag undrar är:

- Kan det vara fel på kortet i sig? (det funkar ju bra, förutom de där förbannade sträcken )
- Kan det ha o göra med hur jag kopplat strömmen som går till kortet, 5770 gick på 1x6pin kabel, och 5850 går på två. På 5850 kör jag ena ingången med en standard 6pin, sen andra med en 2x4pin->1x6pin förgrenare.

Jag kör W7, nätagget är på 450W och jag har de senaste drivrutinerna till kortet.

Hoppas jag varit tydlig nog!

BTW, HD5850 kortet är min polares gamla, så det är inte helt tiptop nytt precis.

HELP NEEDED

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Dec 2011

har du installerat drivers?

Edit: Såg nu att du hade det.

Dator: Någon random Dell Dator för tillfället
Konsol: PS4 Pro
Mobiltelefon: Samsung S7 Edge

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Det kan vara strömtorka ja så testa gärna med ett nätagg som har två riktiga kontakter innan du ger upp på kortet.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2008

*BUMP*

Ingen som har någon lösning?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alingsås
Registrerad
Jun 2009
Skrivet av jockman:

*BUMP*

Vad är det för 450 w agg du har?

CPU: Intel Sandy bridge 2600k @ 4,5 GHz|Kylare: H80 |Mobo: Asus P8Z68 Deluxe |RAM: Corsair Dominator Dhx+ CL 7 1600MHz 8 GB |Grafik: EVGA GTX 580 Classified 3072 MB |OS: Windows 7 Ultimate 64 bit|Chassi: Obsidian 800D|Hårddisk: Corsair Force GT SSD 120 gb system, Samsung spinpoint F3 7200 rpm 1TB| Nättagg: Corsair HX750 rödsvart sleeve

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av jockman:

*BUMP*

Du har testat det jag skrev?

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2008

Jepp, testade jalle, samma sak... fick reda nu på att polaren hade samma problem, så är troligtvis kortet det e fel på -_-'

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av jockman:

Jepp, testade jalle, samma sak... fick reda nu på att polaren hade samma problem, så är troligtvis kortet det e fel på -_-'

Tråkigt!

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud