Överklockning - stabilitetstestning i Furmark

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2011

Överklockning - stabilitetstestning i Furmark

körde en runda fur mark för att jag skulle överklocka gpun och när jag kommer upp till typ 1200mhz så funkar det inte men jag höjer bara 10mhz åt gången och jag har hört att om man köra för hög core clock och för lite spänning så ska det bli steecka och saker som inte ska vara i bi´lden men det blev det inte så jag fortsatte men om det ska lösa sig är det bara att höja volten då eller för att jag ska kunna köra så hör core clock. och om någon vet kan nån säga vad som är den ultimata core memmory och spännings över klocken.

CHASSI: Fractal Design R5 : CPU: 7820x: GPU: Msi 970: SSD: samsung evo 850/960 : RAM: Crucial Ballistic Sport DDR4 16gb 2400mhz: PSU: corsair AX 750W: MODERKORT: Asus x299 : CPU KYLARE: Fractal Design Kelvin s36

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Registrerad
Maj 2006

*Tråd flyttad och rubrik redigerad*

Tråden hör bättre hemma här, dock har du inte skrivit vilket grafikkort tråden gäller. PM:a mig om du vill få tråden flyttad till AMDs/Nvidias subforum! Se gärna över din första mening, den hade behövt lite skiljetecken.

“Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.”
- Arthur C. Clarke

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
regnvm Helsingia regio
Registrerad
Dec 2009

Furmark är inte längre något vidare bra alternativ för testning då amd och nvidia på senare tid lagt in begränsningar i drivrutinen för detta.

Laptop: ASUS-G751JY

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Registrerad
Maj 2006
Skrivet av Zeuxlarsson:

Furmark är inte längre något vidare bra alternativ för testning då amd och nvidia på senare tid lagt in begränsningar i drivrutinen för detta.

Det stämmer. Unigine Heaven är i min erfarenhet ett bra alternativ - gratis, tungkört och bra inställningar.

“Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.”
- Arthur C. Clarke

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Dec 2007

OCCT har precis kommit ut med en ny version 4.1.0. Där kan du testa olika kategorier av last.
http://www.ocbase.com/perestroika_en/index.php?2012/01/31/44-...
(Svenskt språkval i Inställningar.)

Windows 10 Pro x64 | Zalman HD160XT Plus | Fractal Design 800W | AMD Ryzen 7 1800x | Asus Crosshair VI Hero | Corsair Vengeance LPX 3200MHz 16GB | ASUS Radeon R9 290 4.5GHz | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | Philips Brilliance 40" BDM4065