PROBLEM - SSD OCZ Agility 3 - Refererar till en plats...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

PROBLEM - SSD OCZ Agility 3 - Refererar till en plats...

Hej. Har sökt nu en bra stund sen jag kom hem med min SSD.
Har en OCZ Agility 3 120gb.

Sitter på en laptop Asus G73SW.

Körde en OCZ Agility 3 60gb men fick tyvärr byta för det blev för lite plats, den funkade felfritt och var snabb som attan.

PROBLEMET:
När jag kör in disken i samma port som innan, allt funkar fint, den platsar och lyser upp det dystra mörket. Kör uppstarten från min mekaniska disk fortfarande (eftersom disken är köpt för typ 3 timmar sedan), så under uppstarten så hör jag precis innan jag får möjlighet att logga in, ett systemljud som indikerar fel.
Felmeddelandet lyder:

D\: refererar till en plats som inte är tillgänglig. Det kan vara en hårddisk på den här datorn eller ett nätverk. Kontrollera att disken är korrekt ansluten och att datorn är ansluten till Internet eller nätverket. Försök sedan på nytt. Om platsen fortfarande inte kan hittas kan det bero på att informationen har flyttats till en anna plats.

Har startat om och liknande. Har inte lagt ner tid på att söka efter SATA drivrutiner, eftersom detta är en exakt likadan disk som innan, med större kapacitet. Finns det någon som har några tips att dela med?

Jag har inte tryckt in SSDn i processorn eller i en ram-minne plats, så vad är problemet?

Vänliga hälsningar, Kmadh!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011

Funkar det att starta om du inte har din SSD inkopplad? Känns som att du har någon tjänst eller liknande som vill starta från D: men eftersom denna enhet inte längre finns så kommer den inte förbi det momentet.
Går det att starta i felsäkert läge?

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av TiasE:

Funkar det att starta om du inte har din SSD inkopplad? Känns som att du har någon tjänst eller liknande som vill starta från D: men eftersom denna enhet inte längre finns så kommer den inte förbi det momentet.
Går det att starta i felsäkert läge?

Tack för att du svarade. Jag bytte plats på diskarna sammanlagt 7 gånger, sen funkade det kalas. >.<

Nu har jag dock ett annat problem. Körde Windows egna verktyg för att göra en Bootable USB för ominstallation av windows. Jag bootar från USB:n, läser in allt men ändå uppstår ett fel. Jag kan heller inte komma åt min Ghostpartition, alltså den där själva backupen ligger.
Det blir fel med en "kernel".

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av kmadh:

Tack för att du svarade. Jag bytte plats på diskarna sammanlagt 7 gånger, sen funkade det kalas. >.<

Nu har jag dock ett annat problem. Körde Windows egna verktyg för att göra en Bootable USB för ominstallation av windows. Jag bootar från USB:n, läser in allt men ändå uppstår ett fel. Jag kan heller inte komma åt min Ghostpartition, alltså den där själva backupen ligger.
Det blir fel med en "kernel".

Exakt vad får du för fel?
Kernel fel kan vara vad som helst om du inte får en felkod

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.