Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2006

Shift overrides Numlock. Razer Naga issue

Jag spelar mycket MMO spel och har problem med bindings till min nya mus. Just nu SWTOR.

Mitt problem handlar om att när jag håller ned shift och använder Razer Naga (numlock) knapparna på sidan.

I Razer Nagas alternativ har jag ändrat så att alla knappar (1-12) kan användas när NumLock är PÅ.

Exempel. När jag klickar på min musknapp NR1 (numlock 1) så kastar jag "Taunt". Och andra spells på andra siffror.

Mitt problem:
När jag håller ned Skift stängs tangentbordets Numlock AV tills jag släpper Shift.

Det betyder att jag inte kan använda mina (numlock) musknappar när jag håller ner Shift.

Jag har också andra spells som vanligt på SKIFT +1 etc. Så det här är ett stort problem för mig, att inte kunna spela som är tanken med min nya Razer Naga mus.

Det är som att Skift-tangenten stänger av NumLock. Samma med capslock.

exempel:
Shift + 1 = Trinket (ta bort alla stunns etc)
NumLock 1 = Defensiv Spell

När jag försöker använda båda dessa bindningarna samtidigt, på en mycket kort period. Då kan inte använda NumLock bindande knapparna eftersom jag måste släppa skift först.

Jag hoppas det finns ett sätt att ändra så att Shift inte "skriver över" NumLock. Jag har googlat i evigheter nu, men jag kan inte hitta något.
Allt jag hittat är att förändra något i registeret så att NumLock alltid är på vid start av datorn. Men det har inget att göra med att shift stänger av numlock.

Jag tänkte ändra alla Naga knappar så de blir bundna från F1-F12, men sedan insåg jag att det inte kommer lösa problemet, så fort jag trycker ned Shift så ändras musknapparna(numlock) till: 1(End), 2(Nedåtpil), 3(PgDown), 4(VänsterPil), 5(inget), 6(HögerPil), 7(Home), 8(Uppåtpil), 9(PgDown)

Problemet hade löst sig om shift INTE ändrade numlock till av/på beroende om man håller nere shift eller inte.

Vore väldigt tacksam om någon kan hjälpa mig. Har flera andra kompisar med samma problem när jag väl förklarat för dem varför knapparna låser sig ibland på Razer Naga.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2006

Har inte fått något svar och känns dumt att kopiera och klistra in en ny tråd. så Bumpar lite.

Någon som vet hur man "fixar" detta med shift och numlock?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2006

Antar att alla ha missat denna tråden