Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Medlem

Har inte hunnit kolla så noga ännu, har precis fått kretskortet så jag tänkte sätta mig ner och plocka ihop lite komponenter till helgen men verkar som folk använder 48v nätadapter.
Ingen super förstärkare men det är ju en budgetlösning eller bra bygge om man vill ha något att göra eller aldrig har byggt något tidigare, folk verkar ju prata gott om den iallafall.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av pecill:

Det har varit bra sedan början av augusti då jag byggde den, så det känns mer troligt att någon komponent gått sönder "på insidan".

Eller fått sig en "knuff" när du bytte gain, har du inte manövrerat strömbrytaren innan så kanske den lossat/glappar, en lampa med förstoringsglas är väldigt bra när man ska granska lödningar och komponeneter på kretskort, jag köpte min för 25kr på second hand och den är idag en trogen vän när man löder och granskar, men de finns nya också: http://www.pricerunner.se/sp/f%C3%B6rstoringslampa.html
Det kan även funka skapligt bra med ett par läsglasögon även om du inte har synfel, bara för att få förstoringen för att kunna granska allt och se ev småsprickor, men eftersom det går åt mycket och bländfritt ljus så är en förstoringslampa väldigt praktisk att ha.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Funderar på om jag skulle sälja mina Pro 900. Vad tror ni skulle vara ett skäligt pris att ta för dem här i Sverige?

Vill försöka undvika head-fi's annonsmarknad, då jag bara haft tråkiga erfarenheter av att sälja begagnat utomlands.

Permalänk
SpelClockers

Vad säger expertisen om Beyerdynamic DT880 PRO?
Har även tittat på en Topping D2 USB Dac.

Det jag använder mina nurvarande lurar (400kr Sony) till är att lyssna på musik, spela och filmtittande.

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk
Medlem

DT880 ska väl vara mest neutrala av DT770/880/990 familjen. Har nån viss diskantpeak runt ca 10khz så kan ev bli lite vassa, men ger helt OK ljudbild.
Lite fattigmans Beyer T1 liksom.

Beror på vad man gillar i slutändan.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Cambridge Audio 851D
Är en kombinerad försteg med digital DAC. Är vidareutvecklad från 851C. 2X Analog Devices
http://www.hifiklubben.se/Products/cambridge-851d-forforstark...
http://www.soundstageglobal.com/index.php/shows-events/cedia-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Basicnewb:

Tack vilka är mest robusta/passar bra för DJ användning skulle du tycka?

Som andra nämnt, Sennheiser HD25 har en uppsjö med reservdelar och det finns gott om sidor för att tweaka med egna sladdar och sådant kul.

Men båda är föredömligt bygda - största skillnaden är nog att Sennhesiern är lättare, mindre och har en delad bygel. AudioTEchnica lurarna är mer gedigna och over ear medans Sennheisern är on-ear.

Sennheisern har även en led för att kunna vrida vänster kåpa så att den kan vila mot huvudet för "klassisk DJ pose" med en lur på örat och den andra mot golvet

Foolwolf

Permalänk
Medlem
Skrivet av V.V.S.:

Funderar på om jag skulle sälja mina Pro 900. Vad tror ni skulle vara ett skäligt pris att ta för dem här i Sverige?

Vill försöka undvika head-fi's annonsmarknad, då jag bara haft tråkiga erfarenheter av att sälja begagnat utomlands.

Mellan 1500 och 2500, beroende på kondition, garanti osv.

Visa signatur

Ljud                        Till salu
Sound Blaster ZxR → Philips Fidelio X1 / Sennheiser IE 80

Permalänk
Medlem

nuforce har släppt en uppdaterad version av den klassiske uDac.

https://www.nuforce.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=...

http://www.head-fi.org/products/nuforce-icon-udac-3-high-reso...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2280070

Något som är spännande denna gång är att man nu kan volymkontrollera RCA-utgångarna så man kan ju köra en kombo med t.ex. aktiva studiomonitorer, likt audinst mx och audioengine d1.

>Hi, I'm wondering if the RCA-out is fixed or controlled by the volume-knob, think active studiomonitors. Regards,

2013/11/12 Support Nuforce <support@nuforce.com> Dear Simon, Yes, the volume knob controls the volume output for the udac. Best Regards, Jeremiah Smith Nuforce Support

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Estatus:

Mellan 1500 och 2500, beroende på kondition, garanti osv.

Ja, det låter vettigt. Konditionen är ju ändå rätt bra minus några repor, alla tillbehör finns kvar, och garantin har nog gått ut vid det här laget. Tror jag försöker sikta mot 2000.

Permalänk
Medlem

Har äntligen fått hem ett par icke defekta K712 så nu är det kalas på hörlursfronten. Fortfarande inget fan av orange tema men ljudet verkar lovande.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Wh1sp:

Har äntligen fått hem ett par icke defekta K712 så nu är det kalas på hörlursfronten. Fortfarande inget fan av orange tema men ljudet verkar lovande.

http://img30.imageshack.us/img30/8436/vk6y.jpg

Sweet! Blir kul att höra vad du tycker. Ser ut som en G109, lirar den bra med HifiMan?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av simonw:

nuforce har släppt en uppdaterad version av den klassiske uDac.

https://www.nuforce.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=...

http://www.head-fi.org/products/nuforce-icon-udac-3-high-reso...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2280070

Något som är spännande denna gång är att man nu kan volymkontrollera RCA-utgångarna så man kan ju köra en kombo med t.ex. aktiva studiomonitorer, likt audinst mx och audioengine d1.

>Hi, I'm wondering if the RCA-out is fixed or controlled by the volume-knob, think active studiomonitors. Regards,

2013/11/12 Support Nuforce <support@nuforce.com> Dear Simon, Yes, the volume knob controls the volume output for the udac. Best Regards, Jeremiah Smith Nuforce Support

Jahaja, undrar om de fixat problemen med att den digitalklipper och den stora spridningen de haft mellan olika exemplar avseende kanalobalans.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jahaja, undrar om de fixat problemen med att den digitalklipper och den stora spridningen de haft mellan olika exemplar avseende kanalobalans.

Yep, ska bli spännande om de har tagit sig i kragen nu.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Sweet! Blir kul att höra vad du tycker. Ser ut som en G109, lirar den bra med HifiMan?

Skickades från m.sweclockers.com

Japp den är transparent och har effekt så det räcker och blir över.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Wh1sp:

Japp den är transparent och har effekt så det räcker och blir över.

Intressant. Letar efter lite nytt uppgraderat pulver. Ska driva HE400/HE500 mfl.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1sp:

Japp den är transparent och har effekt så det räcker och blir över.

Hur låter 702 är den värd pengarna. Funderar eftersom dem såg sjukt snygga ut jämfört mot mina vita Q701. Har tänkt köpa nya i slutet av nästa månad. Samt sedan kanske en rega dac och ge tv min dm+. Får väl beställa utan lyssning för annars hittar jag knappt några alls så därför undrar man om det är värt ett par 702 eller skall jag köpa hd650.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Vad köpte du dem för?

2390:- eller något sådant.

Skrivet av buddaz:

Para ihop den med något bättre än Asus kortet som du har i sign. Så får du se vad den går för.

Jaså? Vad tycker du man ska ha? Har läst massor om att ljudkortet jag har är bra för just dessa.

Visa signatur

| FD ARC - med FD Noise absorber kit | Corsair 850w TX | Asus P8P67 PRO | i5 2500k @5,006ghz | Corsair H100 | Corsair Vengeance 16gb 1600mhz | Asus Nvidia GTX580 DCII | Asus Xonar Essence STX + AKG Q701 | Corsair Force GT 120 gb | Kingston SSDNow v300 120GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insigma:

2390:- eller något sådant.

Jaså? Vad tycker du man ska ha? Har läst massor om att ljudkortet jag har är bra för just dessa.

Vad menar du. Är inte med på vad du citerar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Yxskaftet:

Någon här som har införskaffat en Aune T1 och vet ett bra ställe att beställa ifrån?
Rörförsärkare för lurar med inbyggd DAC och mycket överkomligt pris.
Har fått många varma rekommendationer, bland annat här: head-fi

Aune T1 finns hos Audiophonics i Frankrike. Kanske inte bästa priset men om du vill beställa inom EU. De har Schiit, Hifiman och en massa annat också.

http://www.audiophonics.fr/headphone-amppreamp-desktop-amplif...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Hur låter 702 är den värd pengarna. Funderar eftersom dem såg sjukt snygga ut jämfört mot mina vita Q701. Har tänkt köpa nya i slutet av nästa månad. Samt sedan kanske en rega dac och ge tv min dm+. Får väl beställa utan lyssning för annars hittar jag knappt några alls så därför undrar man om det är värt ett par 702 eller skall jag köpa hd650.

Skickades från m.sweclockers.com

du har missat att alla k/q701/2 från akg är i princip samma lurar eller? bortkastade pengar att köpa fler modeller av samma lur mao.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Hur låter 702 är den värd pengarna. Funderar eftersom dem såg sjukt snygga ut jämfört mot mina vita Q701. Har tänkt köpa nya i slutet av nästa månad. Samt sedan kanske en rega dac och ge tv min dm+. Får väl beställa utan lyssning för annars hittar jag knappt några alls så därför undrar man om det är värt ett par 702 eller skall jag köpa hd650.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag själv kommer spara ihop och köpa något dyrare nästa gång istället för att köpa fler mid-fi lurar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kozmos:

Jag själv kommer spara ihop och köpa något dyrare nästa gång istället för att köpa fler mid-fi lurar.

Jag har inte bestämt mig än.

Har sneglat på HD700 som kan vara rimlig prisklass för nästa prisklass över det mot K812/HD800 så blir det allt för dyrt och då är jag mer sugen på en Rega elicit-r med ett par bra stativhögtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Hur låter 702 är den värd pengarna. Funderar eftersom dem såg sjukt snygga ut jämfört mot mina vita Q701. Har tänkt köpa nya i slutet av nästa månad. Samt sedan kanske en rega dac och ge tv min dm+. Får väl beställa utan lyssning för annars hittar jag knappt några alls så därför undrar man om det är värt ett par 702 eller skall jag köpa hd650.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är K712 jag har, inte K702. K712 är den nyaste modellen i K7** serien, släpptes väl nångång i April-Maj 2013.

Hur stor skillnad det är mellan de gamla K701/K702/Q701 och dessa har jag svårt att uttala mig om eftersom det är längesedan jag hört någon av dem. Går man efter vad folk på Head-fi säger som jämfört så har K712 ett överlag varmare och "fylligare" ljud med naturligare presentation i mellanregistret, utöver den mera framträdande basen, speciellt riktigt låg bas lär presenteras mycket bättre på K712. Samtidigt har de lite mindre ljudbild.
Vissa säger att elementen är nya i K712, andra säger att det är samma och att förändringarna uppnåtts med kuddarna och konstruktionen kring elementen. Åtminstone har elementen för K712 en annan part number än de gamla modellerna.
Sen skall man givetvis sålla en stor del av dyngan som skrivs på Head-fi, men åsikterna kring dessa skillnader har varit ganska enhälliga från vad jag har sett.

K712 låter iallafall riktigt bra. Efter några dagars användning har jag inte kunnat peka ut något dåligt med ljudet. De förlorar mot HE-400 i några saker men som helhet presterar de bättre. K712's styrka enligt mig är att ljudet trots sin neutralitet inte blir för analytiskt. Dåliga inspelningar kommer man inte undan med, men det mesta låter riktigt trevligt. Jag tycker mängden bas är precis där det skall vara, det är inga problem med att skruva upp elektronisk musik, man får en trevlig "baskänsla", och de hanterar riktigt låga frekvenser galant.
Rock är nog ändå kanske musiken som tar fram det bästa ur dem. Balansen mellan alla instrument och vokalisten är väldigt bra, och tillsammans med ljudbilden kommer man faktiskt ganska nära högtalarupplevelse. Sibilanters framhävning beror helt på inspelningen, men K712 framhäver dem inte som t.ex. DT-990 och många Ultrasone's gör. Gillar man musik med fokus på sång som t.ex. Celine Dion så tror jag inte man blir besviken.

Jämfört med HE-400 är K712 neutralare och har större ljudbild. Sång och gitarr låter bättre på K712. Trummor låter bättre på HE-400. Sibilanter framhävs lite mer med HE-400 men samtidigt låter de varmare och intimare. Med metal som är min mest lyssnade genre så är K712's presentation överlag bättre, men HE-400 vinner i vissa fall eftersom deras presentation av dubbeltramp är helt fenomenal.
K712 har ett vinnande recept i sitt ljud just eftersom de presterar så "säkert" med allting. Ja de är aningen trista jämfört med HE-400 i vissa fall, men de gör aldrig något dåligt.

De är utan tvekan dyra när man jämför med de gamla modellerna. Om de är så mycket bättre kan jag inte svara på. Däremot kan jag säga att jag inte har några problem med att betala 444€ för dem, ljudmässigt hör de nog till den ligan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1sp:

Det är K712 jag har, inte K702. K712 är den nyaste modellen i K7** serien, släpptes väl nångång i April-Maj 2013.

Hur stor skillnad det är mellan de gamla K701/K702/Q701 och dessa har jag svårt att uttala mig om eftersom det är längesedan jag hört någon av dem. Går man efter vad folk på Head-fi säger som jämfört så har K712 ett överlag varmare och "fylligare" ljud med naturligare presentation i mellanregistret, utöver den mera framträdande basen, speciellt riktigt låg bas lär presenteras mycket bättre på K712. Samtidigt har de lite mindre ljudbild.
Vissa säger att elementen är nya i K712, andra säger att det är samma och att förändringarna uppnåtts med kuddarna och konstruktionen kring elementen. Åtminstone har elementen för K712 en annan part number än de gamla modellerna.
Sen skall man givetvis sålla en stor del av dyngan som skrivs på Head-fi, men åsikterna kring dessa skillnader har varit ganska enhälliga från vad jag har sett.

K712 låter iallafall riktigt bra. Efter några dagars användning har jag inte kunnat peka ut något dåligt med ljudet. De förlorar mot HE-400 i några saker men som helhet presterar de bättre. K712's styrka enligt mig är att ljudet trots sin neutralitet inte blir för analytiskt. Dåliga inspelningar kommer man inte undan med, men det mesta låter riktigt trevligt. Jag tycker mängden bas är precis där det skall vara, det är inga problem med att skruva upp elektronisk musik, man får en trevlig "baskänsla", och de hanterar riktigt låga frekvenser galant.
Rock är nog ändå kanske musiken som tar fram det bästa ur dem. Balansen mellan alla instrument och vokalisten är väldigt bra, och tillsammans med ljudbilden kommer man faktiskt ganska nära högtalarupplevelse. Sibilanters framhävning beror helt på inspelningen, men K712 framhäver dem inte som t.ex. DT-990 och många Ultrasone's gör. Gillar man musik med fokus på sång som t.ex. Celine Dion så tror jag inte man blir besviken.

Jämfört med HE-400 är K712 neutralare och har större ljudbild. Sång och gitarr låter bättre på K712. Trummor låter bättre på HE-400. Sibilanter framhävs lite mer med HE-400 men samtidigt låter de varmare och intimare. Med metal som är min mest lyssnade genre så är K712's presentation överlag bättre, men HE-400 vinner i vissa fall eftersom deras presentation av dubbeltramp är helt fenomenal.
K712 har ett vinnande recept i sitt ljud just eftersom de presterar så bra med allting. Ja de är aningen trista jämfört med HE-400 i vissa fall, men de gör aldrig något dåligt.

De är utan tvekan dyra när man jämför med de gamla modellerna. Om de är så mycket bättre kan jag inte svara på. Däremot kan jag säga att jag inte har några problem med att betala 444€ för dem, ljudmässigt hör de nog till den ligan.

Så klart menade jag K712, jag som skrev fel.
Vad är sibilanter?
Lyssnar mycket på Queen, Tomas Ledin, Eagles och Sheryl Crow med mera när jag vill lyssna på något riktigt bra. Tycker bara diskanten i Q701 hade kunnat varit lite mindre och lite mer mellanregister. Tycker om att det skall vara bra röst och gitarr skall låta bra. Bas är inget behov för min del däremot skall basen vara korrekt och inte överösta allt annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Så klart menade jag K712, jag som skrev fel.
Vad är sibilanter?
Lyssnar mycket på Queen, Tomas Ledin, Eagles och Sheryl Crow med mera när jag vill lyssna på något riktigt bra. Tycker bara diskanten i Q701 hade kunnat varit lite mindre och lite mer mellanregister. Tycker om att det skall vara bra röst och gitarr skall låta bra. Bas är inget behov för min del däremot skall basen vara korrekt och inte överösta allt annat.

Sibilant på wikipedia.

Som sagt så tycker jag att allt är i väldigt bra balans. Basen överröstar inget men är framträdande när den skall vara det. Queen lyssnar jag själv på sådär spontant ibland. Under Pressure rullar på nu och det är en njutning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1sp:

Sibilant på wikipedia.

Som sagt så tycker jag att allt är i väldigt bra balans. Basen överröstar inget men är framträdande när den skall vara det. Queen lyssnar jag själv på sådär spontant ibland. Under Pressure rullar på nu och det är en njutning.

Testa Queen, the works - Tear it up, vore intressant och se hur den klarar den låten. När jag såg din bild blev jag sugen på hörlurarna. Är det bara den färgen eller finns det någon annan. Jag kommer säkert den här gången beställa från utlandet. Hittar inget direkt bra som man kan lyssna på i butik.

Ska läsa länken och se om jag förstår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Testa Queen, the works - Tear it up, vore intressant och se hur den klarar den låten. När jag såg din bild blev jag sugen på hörlurarna. Är det bara den färgen eller finns det någon annan. Jag kommer säkert den här gången beställa från utlandet. Hittar inget direkt bra som man kan lyssna på i butik.

Ska läsa länken och se om jag förstår.

Fanns en okej live version på Spotify av den, studio versionerna var tyvärr remastrade. Det låter bra, man får intrycket av att det är en stor arena de spelar på, och fokus är helt på gitarrerna och Freddie. Apploderna i bakgrunden låter äkta.

Sibilanter är alltså detdär skarpa ljudet som uppstår vid bl.a. "ss" "ff" och "tsch" ljud.

Kan alltid beställa från Thomann, då har du 30 dagars returrätt utan förklaringar. Jag vill dock understryka ännu en gång att jag inte vet om K712 är en så stor uppgradering från Q701 som priset skulle antyda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1sp:

Fanns en okej live version på Spotify av den, studio versionerna var tyvärr remastrade. Det låter bra, man får intrycket av att det är en stor arena de spelar på, och fokus är helt på gitarrerna och Freddie. Apploderna i bakgrunden låter äkta.

Sibilanter är alltså detdär skarpa ljudet som uppstår vid bl.a. "ss" "ff" och "tsch" ljud.

Kan alltid beställa från Thomann, då har du 30 dagars returrätt utan förklaringar. Jag vill dock understryka ännu en gång att jag inte vet om K712 är en så stor uppgradering från Q701 som priset skulle antyda.

Wimp har båda i sitt arkiv. Det är en gammal låt från 1984 som verkligen är ett bra test för låten kan låta väldigt ljust och fattigt(freddie:s röst kommer inte fram lika mycket som med par bättre lurar). Får se vad som händer. Är även sugen på HD modellerna från Sennheiser och då kanske spara till en HD700.

Permalänk
Medlem

Har precis fått upp ögonen för hur bra ljud man kan få med hörlurar.
Precis kopplat in min första externa dac och stärkare. Schiit Modi och Magni, finns mycket ljud i dem små lådorna.
Sugen på att köpa några andra lurar än mina Sennheiser Momentum och ha till datorn. Vart lite förälskad i Philips fidelio x1, dem är ju så jäkla snygga.
En sunkig mobilbild på mitt system.