Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Finns inga rabattkoder, och det blir troligen inte billigare att beställa från USA. Nu är det visserligen 5 (?) år sedan jag köpte från dem, men då gick det på 99 USD + 50 USD frakt + 25% avgifter. Och dessutom rätt lång leveranstid.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag räknade på en Magni 3 + Modi 2, då blev det i princip samma pris om man beställde från USA (2585 kr med 25% tull och frakt) jämfört med från schiit europe (2592 kr med frakt).

Kliar i köptarmen nu, står ju inte att Magni 3 eller Modi 2 är slut i USA iaf så man kanske slår till i helgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Har troligtvis likadana, jämfört med kompisens äkta 535 och det är ingen skillnad i ljud. Köpte denna betydligt smidigare audiofilskabel från Aliexpress och är nöjd:
Replacement MMCX

Tack för tipset!

Permalänk
Inaktiv

@Icte: Japp, fick mail imorse att lurarna skickas som då.

Permalänk
Medlem

Jag fortsätter min jakt efter ett par bekväma hörlurar och har testat två par till som båda skickats tillbaka. Först ett par Beyerdynamic Amiron. Superbekväma men blev kvickt väldigt varma, något som jag aldrig upplevt tidigare med ett par hörlurar. Hade även bekymmer med något i ljudet. Jag har ingen aning hur jag ska beskriva det, men tänk er en våg och att det antingen i botten eller toppen "slår" till. Och min definitiation av att det slår till är att det på något sätt låter skarpt(?) och det blir som att ögonen kniper ihop lite smått. Något tar emot. Och sen är priset ganska högt och jag inser återigen att jag definitivt borde gå på någonting billigare.

Testade också ett par AKG K712. Men som jag tyvärr misstänkte så var dessa för stora och halkade genast ner på huvudet. Det enda läget hörlurarna passade var om jag höll fast huvudbandet i förstaläget, dvs utan att använda de elastiska banden. Jag prövade K612 i en butik innan köpet och dessa satt betydligt bättre så jag blev förvånad att det skiljde sig mellan dessa två. Är det någon som vet om det går att "låsa" K712 så att man inte nyttjar den elastiska biten alls? För i sådana fall skulle dessa kunna vara ett alternativ. Eller hur huvudbandsmekaniken står sig mot Audio Technicas AD700x/900x-serie. Vågar inte beställa dessa just av denna anledning.

Tror Philips SPH9500s kan vara det jag är ute efter men dessa tillverkas inte längre och verkar inte gå att få tag på (nya) här i Sverige vad jag kan se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Jag räknade på en Magni 3 + Modi 2, då blev det i princip samma pris om man beställde från USA (2585 kr med 25% tull och frakt) jämfört med från schiit europe (2592 kr med frakt).

Kliar i köptarmen nu, står ju inte att Magni 3 eller Modi 2 är slut i USA iaf så man kanske slår till i helgen.

Redan slut alltså, tur jag bestämde mig för att lägga min beställning redan igårkväll då!
Ska vara skickad enligt schiit så jag hoppas kunna testa redan innan nästa helg

Permalänk
Medlem

Är det värt att köpa Hifiman HE-400i om man har hd650? Nån som testa båda lurarna? Vilket föredrar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagardaniel:

Jag fortsätter min jakt efter ett par bekväma hörlurar och har testat två par till som båda skickats tillbaka. Först ett par Beyerdynamic Amiron. Superbekväma men blev kvickt väldigt varma, något som jag aldrig upplevt tidigare med ett par hörlurar. Hade även bekymmer med något i ljudet. Jag har ingen aning hur jag ska beskriva det, men tänk er en våg och att det antingen i botten eller toppen "slår" till. Och min definitiation av att det slår till är att det på något sätt låter skarpt(?) och det blir som att ögonen kniper ihop lite smått. Något tar emot. Och sen är priset ganska högt och jag inser återigen att jag definitivt borde gå på någonting billigare.

Testade också ett par AKG K712. Men som jag tyvärr misstänkte så var dessa för stora och halkade genast ner på huvudet. Det enda läget hörlurarna passade var om jag höll fast huvudbandet i förstaläget, dvs utan att använda de elastiska banden. Jag prövade K612 i en butik innan köpet och dessa satt betydligt bättre så jag blev förvånad att det skiljde sig mellan dessa två. Är det någon som vet om det går att "låsa" K712 så att man inte nyttjar den elastiska biten alls? För i sådana fall skulle dessa kunna vara ett alternativ. Eller hur huvudbandsmekaniken står sig mot Audio Technicas AD700x/900x-serie. Vågar inte beställa dessa just av denna anledning.

Tror Philips SPH9500s kan vara det jag är ute efter men dessa tillverkas inte längre och verkar inte gå att få tag på (nya) här i Sverige vad jag kan se.

K712 borde gå att gettomodda enkelt. Bundband, distans, lim, tejp. Känns dock inte som en bra lösning, bättre att hitta hörlurar som passar dig bra från början imo.
Ta en tur in till Reference audio och prova dig fram? (eller annan butik med bra utbud/personal)
För mitt huvud fungerar k712 bra, endast problem med ingen stoppning pga rakat huvud.
SPH9500s sitter skönt med på mig. Fidelio X1/X2 med.
Sennheiser HD6NN är skönaste hörlurarna för just mitt huvud iaf. Andra klarar inte av att de klämmer.
Oväsentligt vad som sitter bra på min skalle dock.

Testa dig fram tills du hittar rätt. Eller fulmodda K712 om det är ett alternativ och de har ljudet du är ute efter.

Permalänk
Medlem

Nuså är det äntligen helg och man kommit hem med lite Neutrik XLR kontakter och annat skoj. (läs öl).
Lödde ihop HD650 original kabel till XLR. Vilken eländig kabel att arbeta med! Men nu har man äntligen fått tillfälle att köra Jotunheimen balanserat.
[sarcasm] Och oj hej å hå, jag kunde räkna molekylerna i rummet sångarna satt i vid inspelning! Separationen är fantastisk och jag hör detaljer om vad grannarna på gatan mitt emot studion musiken spelades in i pratade om. [/sarcasm]
Men allvarligt, det var kul att testa Jotun balanserat med mycket mer effekt. Det är bra drag i den här lilla rackaren via XLR. Får göra lite jämförelser sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av weew:

Är det värt att köpa Hifiman HE-400i om man har hd650? Nån som testa båda lurarna? Vilket föredrar du?

Kan ge dig ett vettigt svar när mina HD6XX anländer (troligtvis april)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Fyndjägare
Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Skrivet av weew:

Är det värt att köpa Hifiman HE-400i om man har hd650? Nån som testa båda lurarna? Vilket föredrar du?

Hifiman he-400i är rysligt trevliga, detaljerade och med bra 'textur' i basen, inte lika mycket bas som t ex fidelio x2 men högre kvalitet. Kan upplevas som lite vassa i diskanten, återigen inte lika mycket som x2. Detaljerade och med mycket bra bas och mellanregister. Något att ta i beaktning är dock de kvalitetsproblem hifiman har, varje dag är det nya poster på /r/headphones i stil med "my hifiman he-400i broke"... Tydligen är byglarna som håller själva högtalarna alldeles för klena/dåliga och går av i stort sett av sig själv. He-4xx (massdrop) ska vara bättre konstruerade men har inte hört dem. Sennheiser hd650 är jag en av väldigt få (verkar det som) som verkligen inte gillade så jag har inget konstruktivt att säga om dem

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

K712 borde gå att gettomodda enkelt. Bundband, distans, lim, tejp. Känns dock inte som en bra lösning, bättre att hitta hörlurar som passar dig bra från början imo.
Ta en tur in till Reference audio och prova dig fram? (eller annan butik med bra utbud/personal)
För mitt huvud fungerar k712 bra, endast problem med ingen stoppning pga rakat huvud.
SPH9500s sitter skönt med på mig. Fidelio X1/X2 med.
Sennheiser HD6NN är skönaste hörlurarna för just mitt huvud iaf. Andra klarar inte av att de klämmer.
Oväsentligt vad som sitter bra på min skalle dock.

Testa dig fram tills du hittar rätt. Eller fulmodda K712 om det är ett alternativ och de har ljudet du är ute efter.

Tack för svaret. Justja, borde gå att sätta buntband på båda sidor så borde bandet låsa sig. Men precis som du säger så känns det lite halvsexigt att behöva fulmodda sina hörlurar för att de ens ska sitta vettigt på huvudet. Bekymret är att jag börjar få dåligt med alternativ. DT990 har jag prövat men beyers hörlurar verkar inte sitta särskilt bra på mig, bortsett från amiron. Senns HD650s dödstryck fick mig att lämna tillbaka dessa (hjälpte inte med diverse metoder folk föreslog). Jag har faktiskt inte prövat Fidelio men jag är inget större fan av bas så vet inte om vi skulle passa så bra ihop. Och så har vi ju samma sak där, ett huvudband som ställer in sig själv är lite läskigt med smalt/litet huvud. Också haft ett HD598 som jag nyligen sålde p.g.a komfort. Möjligtvis att HD599 känns bättre med det nya huvudbandet. Snart gått igenom det mesta när det kommer till öppna hörlurar som fungerar bra både för pangande och lite musiklyssnande. Kanske får fortsätta bli ett "gaming-headset" i framtiden. Jobbigt att vara kräsen

Permalänk
Medlem

Jag har hd650, jag gillar ljudet men hade velat ha lite kraftigare bas och givetvis ännu bättre ljud if possible, vilka lurar är det jag söker? Har ingen möjlighet att åka in nånstans och prova. :<
Priset spelar ingen roll för man kan alltid söka efter beg lurar, men om man har 10k (nypris) som riktpris, vad rekommenderar ni? ( Vill inte att dom ska vara för bright och vass i diskanten bara.)

Permalänk
Medlem

@weew: Audeze LCD-2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagardaniel:

Tack för svaret. Justja, borde gå att sätta buntband på båda sidor så borde bandet låsa sig. Men precis som du säger så känns det lite halvsexigt att behöva fulmodda sina hörlurar för att de ens ska sitta vettigt på huvudet. Bekymret är att jag börjar få dåligt med alternativ. DT990 har jag prövat men beyers hörlurar verkar inte sitta särskilt bra på mig, bortsett från amiron. Senns HD650s dödstryck fick mig att lämna tillbaka dessa (hjälpte inte med diverse metoder folk föreslog). Jag har faktiskt inte prövat Fidelio men jag är inget större fan av bas så vet inte om vi skulle passa så bra ihop. Och så har vi ju samma sak där, ett huvudband som ställer in sig själv är lite läskigt med smalt/litet huvud. Också haft ett HD598 som jag nyligen sålde p.g.a komfort. Möjligtvis att HD599 känns bättre med det nya huvudbandet. Snart gått igenom det mesta när det kommer till öppna hörlurar som fungerar bra både för pangande och lite musiklyssnande. Kanske får fortsätta bli ett "gaming-headset" i framtiden. Jobbigt att vara kräsen

Ah det var du som köpte hem 650 och 700, varav inga av dem passade? Komfortmässigt är 700 svårt att misslyckas med.
Fidelio X* är överhaussade i överlag, tog med dem då jag äger dem och de sitter skönt.
Synd att ATH-AD1000X är extremt överprisade i Sverige, annars hade de kanske varit värt att prova.
Köper du dem från Amazon USA (Prime krav?) så kan du testa dem och bör kunna sälja dem med vinst eller breakeven med tanke på vad de kostar i sverige.
https://www.amazon.com/Technica-Audiophile-ATH-AD1000X-Open-Air-Headphones/dp/B009S330O8/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1520668457&sr=8-1&keywords=audio+technica+1000x&dpID=41pY2ppOy1L&preST=_SY300_QL70_&dpSrc=srch
Vet inte riktigt vad du skall hitta för gaming-headset som sitter skönare än alla hörlurar du ratat pga komfort? Känns som att du borde ha omöjligt att hitta något i den kategorin.

Skrivet av weew:

Jag har hd650, jag gillar ljudet men hade velat ha lite kraftigare bas och givetvis ännu bättre ljud if possible, vilka lurar är det jag söker? Har ingen möjlighet att åka in nånstans och prova. :<
Priset spelar ingen roll för man kan alltid söka efter beg lurar, men om man har 10k (nypris) som riktpris, vad rekommenderar ni? ( Vill inte att dom ska vara för bright och vass i diskanten bara.)

Kolla Focal, Audeze efter budget/reviews. Känns som Mumu eller någon av de mer hörlursbevandrade här lär sitta på bra råd.
https://www.massdrop.com/buy/massdrop-x-focal-elex-headphones Ett alternativ att kolla upp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Ah det var du som köpte hem 650 och 700, varav inga av dem passade? Komfortmässigt är 700 svårt att misslyckas med.
Fidelio X* är överhaussade i överlag, tog med dem då jag äger dem och de sitter skönt.
Synd att ATH-AD1000X är extremt överprisade i Sverige, annars hade de kanske varit värt att prova.
Köper du dem från Amazon USA (Prime krav?) så kan du testa dem och bör kunna sälja dem med vinst eller breakeven med tanke på vad de kostar i sverige.
https://www.amazon.com/Technica-Audiophile-ATH-AD1000X-Open-Air-Headphones/dp/B009S330O8/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1520668457&sr=8-1&keywords=audio+technica+1000x&dpID=41pY2ppOy1L&preST=_SY300_QL70_&dpSrc=srch
Vet inte riktigt vad du skall hitta för gaming-headset som sitter skönare än alla hörlurar du ratat pga komfort? Känns som att du borde ha omöjligt att hitta något i den kategorin.

Återigen, tack för svaret, mycket uppskattat. Japp, det är jag det! HD700 satt relativt bra (inte bättre än Amiron Home) men jag har kommit fram till att ~5000 kronor är lite för mycket pengar för vad jag faktiskt kommer kunna uppskatta. Eller tja, hittar man det perfekta paret som kommer att följa med dig några år så visst, men där är jag inte än. Amazon-länken såg helt klart intressant ut. Som du skrev så är det ju bisarrt hur stor prisskillnad det är. Ett alternativ där kunde ju vara att försöka hitta någon annan variant i AD-serien (typ 500x/700x/900x) och beställa på öppet köp och se hur dessa sitter då det ser ut att vara samma vingsystem. Fördelen mot dessa jämfört med AKG är att dessa verkar vara mycket enklare att "modda" för att det ska passa mindre huvuden, se denna bild.

Gällande gaminghörlurar så går min filosofi så här. Komfort är faktiskt ett av de områden man är bra på eftersom man ofta sitter och spelar längre sessioner. En stor fördel här är att många butiker (exempelvis Elgiganten och Mediamarket) ett rikligt utbud i sina butiker som går att pröva. Då är det lättare att hitta rätt när det gäller komfortbiten i alla fall. Det är betydligt sämre på denna fronten när det kommer till lite "finare" hörlurar. Det finns ju en hel del ljudbutiker i Stockholm (jag har varit på de flesta jag hittat) men det är ganska begränsat utbud. Det känns som dessa butiker har något enstaka par i varje prisklass för att täcka upp så stort område som möjligt. Jag hittar exempelvis inga butiker som har någon hörlur i AD-serien eller AKGs K7**-serie.

Har för tillfället ett par QPAD QH-85 (Takstar HI 2050 i grunden tror jag) som jag köpte direkt efter några sekunders prövande. Blev förvånad över hur pass skönt dessa satt direkt. Då hade jag ett par HD598 tidigare. Men det är ju också orättvist att försöka hitta något som sitter lika bra som ens nuvarande hörlurar som man haft under 4 år. Tror man måste inse att vad man än väljer kommer att vara annorlunda, och det är den svåra biten

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagardaniel:

Gällande gaminghörlurar så går min filosofi så här. Komfort är faktiskt ett av de områden man är bra på eftersom man ofta sitter och spelar längre sessioner. En stor fördel här är att många butiker (exempelvis Elgiganten och Mediamarket) ett rikligt utbud i sina butiker som går att pröva. Då är det lättare att hitta rätt när det gäller komfortbiten i alla fall. Det är betydligt sämre på denna fronten när det kommer till lite "finare" hörlurar. Det finns ju en hel del ljudbutiker i Stockholm (jag har varit på de flesta jag hittat) men det är ganska begränsat utbud. Det känns som dessa butiker har något enstaka par i varje prisklass för att täcka upp så stort område som möjligt. Jag hittar exempelvis inga butiker som har någon hörlur i AD-serien eller AKGs K7**-serie.

Om du går på Reference Audio respektive Ljudmakaren så bör du kunna testa större delen av de "hifi"-märken som finns tillgängliga. Just Audio Technica är lite svårare, men jag var på en DJ-butik på Sveavägen (tappat helt vad den heter, men nästan uppe vid Sveaplan) och där fick man testa dem. Tror att de har mycket AKG också.

Permalänk
Medlem

Ni som pratar om Schiit Modi och Magni. Blev inte jätteskillnad i pris att beställa från USA som jag gjorde och frakten tog typ 1v så det gick fort Jag orkade inte vänta på EU skulle få in dom.

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk

Min nuvaranda o2/odac har tyvärr gått sönder.. Någon som vill tillverka/sälja en sådan till mig? Har lite dåligt med pengar och 2500kr från headnhifi känns lite mastigt.

Visa signatur

Super Mario? Ja det gör han

I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers.

Permalänk

Någon som gör egna hörlurskablar och som har tips på kabel/sleeve/kontakter som funkar bra tillsammans och var man kan köpa dem? Jag såg att frågan var uppe för några sidor sedan men sen rann det väl ut i sanden Har läst runt om detta lite överallt men det känns lite som en djungel och jag skulle uppskatta lite tips.

Permalänk

@maLakai:

Hur kommer det sig att du valde att köpa en Schiit stack istället för o2/odac med tanke på den minimala prisskillnaden?

Visa signatur

Super Mario? Ja det gör han

I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers.

Permalänk
Medlem

@Whitesound: Schiit är ju det som exponeras allra mest i de lägre prisklasserna, känns som det är rätt få som köper O2 nu för tiden. Vilket i sin tur gör att fler köper Schiit eftersom det är det man ser att andra har.

Permalänk
Medlem

@Whitesound Varför skulle man inte välja Schiit stacken är min fråga då? Den är desto snyggare, tror även att stacken ska ha bättre anslutningsmöjligheter. Tack vare att det är 2 separata AMP och DAC så kan jag också tänka mig att det är smidigare om man vill byta AMP i framtiden och då behålla Dacen. Sedan har Schiit mer utrustning som matchar om man vill ha ännu mer

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem

Tjena en fråga till er hörlursgalningar Jag funderar på att köpa Beyerdynamic DT770 och funderar på antingen 80 eller 250ohms versionen, Jag har en simpel sound blaster X-FI HD amp ( https://www.komplett.se/product/805251/datorutrustning/pc-kom... )

Mottager gärna någons åsikt som är mer insatt i impedans än jag, Tack !

Permalänk
Medlem

Ligger en Arcam rDAC ute på magasinet (inte min) för 1200 pistoler om någon är ute efter något matchande till sin rHead. Har för mig att ni var ett gäng som köpte den till bra pris förra året.

Permalänk
Skrivet av like_a_baws:

Någon som gör egna hörlurskablar och som har tips på kabel/sleeve/kontakter som funkar bra tillsammans och var man kan köpa dem? Jag såg att frågan var uppe för några sidor sedan men sen rann det väl ut i sanden Har läst runt om detta lite överallt men det känns lite som en djungel och jag skulle uppskatta lite tips.

Jag gör en lista med de grejer jag brukar använda mig utav. Har testat rätt mycket olika tillverkare och kommit fram till att det jag kör med nu ger bäst prestanda för pengarna. Inte för billigt men inte heller några fantasipriser som vissa tillverkare gärna vill få dig att betala.

Kabel

Lagom tjock så den går igenom de flesta kontaktdon utan att behöva borra större hål. Väldigt lätt att löda och håller mycket hög kvalitet. Den är inte heller för styv som många andra är.

3.5mm hane

Lagom storlek, bra kvalitet på gängor och lödytor, ser snygg ut.

3.5mm hona

Samma serie som ovan nämnda 3.5 mm fast hona.

6.3 mm hane

Neutrik är alltid Neutrik, Denna kommer aldrig svika dig oavsett behandling. Passar perfekt med ovan nämnd kabel.

Vinklad 6.3 mm hane

Vinklad 3.5mm hane

Kör dessa grejer på alla mina lurar, funkar perfekt bara man kan löda någorlunda. Kan rekommendera att använda dig av 4mm paracord som sleeve, Det är precis att den går över kabeln men när den väl sitter så blir kabeln supermjuk och riktigt stilig! Finns ju en miljon olika färger att välja på.

Svara såklart på frågor eller om du vill ha någon specifik bild eller så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av weew:

Är det värt att köpa Hifiman HE-400i om man har hd650? Nån som testa båda lurarna? Vilket föredrar du?

Jag har HE-400s med brainwavz hm5 pads och HD650. Jag har långt ifrån gyllene öron och ska absolut inte hävda att jag är audiofil, jag gillar musik och bra ljud helt enkelt. Min personliga åsikt är att jag gillar HE-400s mer, det är något med planar magnetiska som tillfredställer mig. Sub-basen är mer framträdande på HE-400s (hm5 pads) än på HD650, men det är inte någon "oumph" så att säga utan bara bättre bas helt enkelt (i mina öron). Sen vet jag inte om jag bara inbillar mig men HD650 känns lite höljd, jag kan inte förklara det, medans HE-400s känns mer luftig. I enkla ord så väljer jag mina HE-400s som standard lurar idag men jag skulle nog aldrig kunna sälja mina HD650. Drömmen är att få fatt på ett par LCD-2C inom en snar framtid.

För övrigt ska det sägas att jag lyssnar mestadels på house, techno, trance (generell EDM) och svensk hiphop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whitesound:

@maLakai:

Hur kommer det sig att du valde att köpa en Schiit stack istället för o2/odac med tanke på den minimala prisskillnaden?

Flera andledningar till att jag köpte Magni 3 och Modi 2 uber, men mest för jag kan koppla in mina högtalare i stacken och enkelt bara dra ut hörlurarna för få ljud i högtalarna istället. Sen är dom snyggare, bättre? (personlig smak men gillar ljudet).

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Skrivet av Agustavsson:

Jag gör en lista med de grejer jag brukar använda mig utav. Har testat rätt mycket olika tillverkare och kommit fram till att det jag kör med nu ger bäst prestanda för pengarna. Inte för billigt men inte heller några fantasipriser som vissa tillverkare gärna vill få dig att betala.

Kabel

Lagom tjock så den går igenom de flesta kontaktdon utan att behöva borra större hål. Väldigt lätt att löda och håller mycket hög kvalitet. Den är inte heller för styv som många andra är.

3.5mm hane

Lagom storlek, bra kvalitet på gängor och lödytor, ser snygg ut.

3.5mm hona

Samma serie som ovan nämnda 3.5 mm fast hona.

6.3 mm hane

Neutrik är alltid Neutrik, Denna kommer aldrig svika dig oavsett behandling. Passar perfekt med ovan nämnd kabel.

Vinklad 6.3 mm hane

Vinklad 3.5mm hane

Kör dessa grejer på alla mina lurar, funkar perfekt bara man kan löda någorlunda. Kan rekommendera att använda dig av 4mm paracord som sleeve, Det är precis att den går över kabeln men när den väl sitter så blir kabeln supermjuk och riktigt stilig! Finns ju en miljon olika färger att välja på.

Svara såklart på frågor eller om du vill ha någon specifik bild eller så.

Vilket fantastiskt svar, tack!
Du svarade på i stort sett alla mina frågor. Att matcha dimensioner på kabel och sleeve är knepigt utan att ha testat själv så det här är toppenbra information. Skulle gärna se någon bild på färdig kabel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem