Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddaz112:

Skall se om Denon finns i butik. Tänker på de nya AH-MM400. Bara inte riktigt förstått om de är trådlösa eller inte och om de fungerar med IPhone. Väldigt dålig beskrivet. Kanske även fungerar bra som lurar att ha på bussen. Ser bra byggd ut.

Skickades från m.sweclockers.com

AH-MM400 är inte nya? Eller har det kommit en ny revision? Annars finns de för 2000kr mindre, närmare bestämt ca 2500kr inkl frakt från Amazon.co.uk. https://www.amazon.co.uk/Denon-AH-MM400-Reference-Quality-Hea...

Permalänk
Medlem

Funderar på att sälja mina prylar då de knappt används nuförtiden. Lyssnar mest på musik då jag promenerar eller vid 2.1 system i soffan.

Vad tror ni man kan begära för ett par Hifiman He-400i och en Burson HA-160D AMP/DAC?

Permalänk
Skrivet av Ugga:

AH-MM400 är inte nya? Eller har det kommit en ny revision? Annars finns de för 2000kr mindre, närmare bestämt ca 2500kr inkl frakt från Amazon.co.uk. https://www.amazon.co.uk/Denon-AH-MM400-Reference-Quality-Hea...

Vet ej. Kommer åka på tull och annat. Bor ej i Sverige. Köper hellre från butik så får man hjälp ifall det krånglar. Har ej bestämt mig utan tittar runt på vad som är tänkbart.
Kan vara som sådan att det har blivit lanserat i England före medan andra ej har fått förrän nu.
Är less på de gamla vanliga märken. Bas i överflöd är inte min smak utan föredrar att det låter någorlunda rent och man hör om det är en bra röst eller att man hör det instrumentala. Har rätt så bra hörsel däremot är nog öronen lite konstiga eftersom det är bara over ear som fungerar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddaz112:

Vet ej. Kommer åka på tull och annat. Bor ej i Sverige. Köper hellre från butik så får man hjälp ifall det krånglar. Har ej bestämt mig utan tittar runt på vad som är tänkbart.
Kan vara som sådan att det har blivit lanserat i England före medan andra ej har fått förrän nu.
Är less på de gamla vanliga märken. Bas i överflöd är inte min smak utan föredrar att det låter någorlunda rent och man hör om det är en bra röst eller att man hör det instrumentala. Har rätt så bra hörsel däremot är nog öronen lite konstiga eftersom det är bara over ear som fungerar.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är Denon D5200 jag tänker på och inte MM400. Helt olika lurar.

Permalänk
Skrivet av oatp1b1:

Det är Denon D5200 jag tänker på och inte MM400. Helt olika lurar.

Ser på hifiklubben och de var inte direkt billiga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Audeze Mobius på något vänster så känns de som om de optimerat soundstage efter tredjepersonskameraäventyr ala shadow of tombraider, shadow of mordor för att ge ex. Konsekvent för de här kamerorna så övertygar presentationen kungligt. HD 800S på THX AAA 789 kan absolut konkurrera gällande ljudbild men det är ju en helt annan prisklass och öppen hörlur. Har andra öppna hörlurar som inte lyckas med gudarösterna och få ut ambience på samma naturliga sätt.

fps, racing har jag inte riktigt samma lycka alls av någon anledning specifikt tredjepersonskameralir som övertygar.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Hellu!
Är lite n00b gällande vilka prylar som gäller, men bra ljud är viktigt för mig.
Har idag ljudkortet xonar essence stx och lurarna byerdynamic DT1990Pro.
Är supernöjd med hörlurarna! Men ljudkortet känns lite billigt...
Vad är en bra uppgradering för 4000?

*EDIT*
Vad säger ni om en: Pro-Ject Pre Box S2 Digital

https://www.hembiobutiken.se/produkter/forstarkare/dac/264460...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SundanceKid:

Hellu!
Är lite n00b gällande vilka prylar som gäller, men bra ljud är viktigt för mig.
Har idag ljudkortet xonar essence stx och lurarna byerdynamic DT1990Pro.
Är supernöjd med hörlurarna! Men ljudkortet känns lite billigt...
Vad är en bra uppgradering för 4000?

*EDIT*
Vad säger ni om en: Pro-Ject Pre Box S2 Digital
https://www.hembiobutiken.se/images/prod/264460_2.jpg

https://www.hembiobutiken.se/produkter/forstarkare/dac/264460...

https://www.magnahifi.com/en/webshop/product/agd-r2r11
Onekling för den pengen.

Tror THX 789 + DAC går för mer.

Permalänk
Medlem

Är ingen kickstarter egentligen men dessa kunde jag inte låta bli att backa. Kan jag ju även använda mina trådade lurar om headphone jack helt försvinner i framtiden: Accessport Air : Bring Back the Headphone Jack. Wirelessly. Runt 450- 500 kr med frakt. Maj skriver de men kickstarter och deras projekt bruka ta längre tid än utlovat. Ibland åratal.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av SundanceKid:

Hellu!
Är lite n00b gällande vilka prylar som gäller, men bra ljud är viktigt för mig.
Har idag ljudkortet xonar essence stx och lurarna byerdynamic DT1990Pro.
Är supernöjd med hörlurarna! Men ljudkortet känns lite billigt...
Vad är en bra uppgradering för 4000?

*EDIT*
Vad säger ni om en: Pro-Ject Pre Box S2 Digital
https://www.hembiobutiken.se/images/prod/264460_2.jpg

https://www.hembiobutiken.se/produkter/forstarkare/dac/264460...

S2 är säkert en bra DAC men hörlursförstärkaren verkar klen. Jag hade nog kikat på något annat. Försök läsa tester där specifika "pairings" rekommenderas om du inte har möjlighet att lyssna själv. Jag har bara hört DT1990 med Beyers egna förstärkare, det var bra (om man gillar Beyer ljudet) men föreställer mig att DT1990 spelar trevligare med andra förstärkare.
Headfonia och Headfonics har en del tips.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Är ingen kickstarter egentligen men dessa kunde jag inte låta bli att backa. Kan jag ju även använda mina trådade lurar om headphone jack helt försvinner i framtiden: Accessport Air : Bring Back the Headphone Jack. Wirelessly. Runt 450- 500 kr med frakt. Maj skriver de men kickstarter och deras projekt bruka ta längre tid än utlovat. Ibland åratal.

Nåja, det kräver en viss dumhet att backa en produkt som redan finns i oändliga upplagor.

Permalänk
Medlem

Nån som har jämfört hd700 mot hd800 och kan ge lite vägledning om hoppet är värt att ta ?

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doorfen:

Nån som har jämfört hd700 mot hd800 och kan ge lite vägledning om hoppet är värt att ta ?

Har inte jämfört men glöm för all del inte HD800S

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Har inte jämfört men glöm för all del inte HD800S

ah tack :). Ska gå in och testlyssna lite på en hifi affär på Kungsholmen. Är dock extremt nöjd med mina HD 700. Men skulle va roligt med nått nytt.

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sinery:

Nåja, det kräver en viss dumhet att backa en produkt som redan finns i oändliga upplagor.

Tack för den vänliga upplysningen (BT5)

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk

Var och provade lite lurar utifrån komfort. Han inte med att lyssna. Gillade ett par Denon med vita kåpor för 1800kr. Frågan är hur de låter. Är som sagt en tänkbar önskning. I övrigt tycker jag det är sjukt dåligt utbud på bekväma lurar i human prisklass annars är det som man är tvungen att odla pengar på träd bara för att få något bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doorfen:

ah tack :). Ska gå in och testlyssna lite på en hifi affär på Kungsholmen. Är dock extremt nöjd med mina HD 700. Men skulle va roligt med nått nytt.

Antar att du menar audio concept. Förutsatt att man inte vill testa Stax så tycker jag att ljudmakarn är en betydligt bättre butik att testa hörlurar imho, i och med att de har i princip alla modeller för demo från större tillverkare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Audio-Technica Art Monitor ATH-A550Z

Dessa fick jag hem idag och driver med ett soundblaster ae5.

Och herre jösses vilket ljud, dock lite plastiga men känns ändå kraftigt byggda.
Samma uppgraderade element på 53mm som sina storebröder.

Känns som man sitter i mellan 2 stora högtalare med bra balans och låter grymt även i höga volymer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Audio-Technica Art Monitor ATH-A550Z

Dessa fick jag hem idag och driver med ett soundblaster ae5.

Och herre jösses vilket ljud, dock lite plastiga men känns ändå kraftigt byggda.
Samma uppgraderade element på 53mm som sina storebröder.

Känns som man sitter i mellan 2 stora högtalare med bra balans och låter grymt även i höga volymer.

Låter som Audio-Technicas closed back det, dvs inge soundstage.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sinery:

Låter som Audio-Technicas closed back det, dvs inge soundstage.

Har du provat?

Permalänk
Medlem

@anon298854: Har du bestämt dig vad din kommentar ska innehålla?
Kan banne mig inte svara när du dramatiskt ändrar innehållet 3 gånger.

Men annars så var skämtet att Audio-Technicas 53mm driver (AD series) är välkänt narrow, så självklart måste jag peka ut trenden när du beskriver lurarna som sitter mellan 2 högtalare.

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte hur A550Z låter, men jag har ett par A1000Z och tycker att de har hyffsat soundstage för att vara slutna iaf.

Och AD serien, är inte det deras AIR serie (öppna), hade fått för mig att den var känd för att ha ganska stort soundstage? A550Z är iaf en del av ART serien. Kanske kör samma driver, vad vet jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matuta:

Nu vet jag inte hur A550Z låter, men jag har ett par A1000Z och tycker att de har hyffsat soundstage för att vara slutna iaf.

Och AD serien, är inte det deras AIR serie (öppna), hade fått för mig att den var känd för att ha ganska stort soundstage? A550Z är iaf en del av ART serien. Kanske kör samma driver, vad vet jag.

AD700X etc är kända för att ha superb imaging (inom dess lilla soundstage).

Perfekt för dig som pangar huven hela dagen på din CRT monitor i CS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sinery:

AD700X etc är kända för att ha superb imaging (inom dess lilla soundstage).

Perfekt för dig som pangar huven hela dagen på din CRT monitor i CS.

Ok, säger du det så. Jag har aldrig hört air serien så kan inte säga emot dig, däremot hittar min google-fu inte mycket om att AD700x skulle vara kända för litet soundstage, snarare tvärtom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matuta:

Ok, säger du det så. Jag har aldrig hört air serien så kan inte säga emot dig, däremot hittar min google-fu inte mycket om att AD700x skulle vara kända för litet soundstage, snarare tvärtom.

För att folk inte kan separera soundstage från imaging.
Finns inget som allmänheten är så inkompetent inom som audio, hur annars skulle alla dessa gaming brands kunna sälja sina headsets.

Permalänk

Tänkte bara säga att min Woo Audio WA22 ligger ute till försäljning här på Sweclockers.
Om någon är intresserad av en riktigt trevlig hörlursförstärkare så ta en titt i marknaden

Permalänk

Hej alla Hörlursorakel!
Jag har funderat lite senaste dagarna på att gå steget till amp/dac och köpa ett par finare hörlurar.
Nu kanske ni anser det vara ett helgerån att sätta en modmic wireless på ett par fina lurar, men det är något jag överväger.

Tanken slog mig att magneten som mikrofonen använder sig kanske stör elementet(?) på något vis?
Ni har nog mer koll än mig. Skulle vara snopet att lägga flera laxar och sen inte få ut det ljud man borde.

https://www.inet.se/produkt/6600825/antlion-modmic-wireless?g...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

Hej alla Hörlursorakel!
Jag har funderat lite senaste dagarna på att gå steget till amp/dac och köpa ett par finare hörlurar.
Nu kanske ni anser det vara ett helgerån att sätta en modmic wireless på ett par fina lurar, men det är något jag överväger.

Tanken slog mig att magneten som mikrofonen använder sig kanske stör elementet(?) på något vis?
Ni har nog mer koll än mig. Skulle vara snopet att lägga flera laxar och sen inte få ut det ljud man borde.

https://www.inet.se/produkt/6600825/antlion-modmic-wireless?g...

Jag har ett par ATH-AD1000X och kör med en AntLion ModMic V4 Uni-directional fäst på dessa. Upplever inga problem överhuvudtaget. Det är samma magnet på AntLion ModMic Wireless så tror inte det är några problem.

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Skrivet av Mansion:

Jag har ett par ATH-AD1000X och kör med en AntLion ModMic V4 Uni-directional fäst på dessa. Upplever inga problem överhuvudtaget. Det är samma magnet på AntLion ModMic Wireless så tror inte det är några problem.

Mvh. Mansion

Trevligt att höra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

Hej alla Hörlursorakel!
Jag har funderat lite senaste dagarna på att gå steget till amp/dac och köpa ett par finare hörlurar.
Nu kanske ni anser det vara ett helgerån att sätta en modmic wireless på ett par fina lurar, men det är något jag överväger.

Tanken slog mig att magneten som mikrofonen använder sig kanske stör elementet(?) på något vis?
Ni har nog mer koll än mig. Skulle vara snopet att lägga flera laxar och sen inte få ut det ljud man borde.

https://www.inet.se/produkt/6600825/antlion-modmic-wireless?g...

Jag har funderat på samma så jag slipper han en extra kabel till min gamla modmic. Magneten är inga problem.