Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Medlem

Usch då, Hifiklubben är ingen höjdare. Vid mitt senaste försök att handla något där var jag ute efter ett par in-ears. Komfort var prioriterat med tanke på det tilltänkta användningsområdet. Fick efter att jag sagt det höra kommentaren "Välkommen till Hifi-klubben" när jag kommenterade hur hörlurarna satt. Cirka fem gånger innan jag tröttnade och gick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

Det är ju för jävla synd i så fall eftersom jag aldrig någonsin haft en bra upplevelse på hifiklubben. I flertalet städer har man blivit bemött som smuts i deras butiker.

Upplever exakt samma.
Jag är en amatör och kan ingenting och tänkte att här får jag säkert bra hjälp. Snorkiga idioter som typ dumförklarade mig.
Kommer inte gå dit igen.

Permalänk
Medlem

@Wiinis: Testa Audio Concept vid Rådhuset, de är super trevliga och hjälpsamma !

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doorfen:

@Wiinis: Testa Audio Concept vid Rådhuset, de är super trevliga och hjälpsamma !

Det ska jag göra.
Tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doorfen:

@Wiinis: Testa Audio Concept vid Rådhuset, de är super trevliga och hjälpsamma !

Ja, men det kommer ju tyvärr inte hjälpa om man vill köpa Sennheisers toppmodeller. Jag sponsrar nog hellre utländska butiker än Hifiklubben tbh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Ja, men det kommer ju tyvärr inte hjälpa om man vill köpa Sennheisers toppmodeller. Jag sponsrar nog hellre utländska butiker än Hifiklubben tbh.

Vad menar du, att de inte kan Sennheisers produkter? Jodå de är väldigt kunniga på dem med. Vad svammlar du om...

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doorfen:

Vad menar du, att de inte kan Sennheisers produkter? Jodå de är väldigt kunniga på dem med. Vad svammlar du om...

Läs föregående sida så förstår du.

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem

@MexxII: Ok. Att hifiklubben skulle få exklusiva rättigheter till Sennheisers toppmodeller. Det låter ju inte helt friskt. Tror det först när jag ser det i praktiken.

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doorfen:

@MexxII: Ok. Att hifiklubben skulle få exklusiva rättigheter till Sennheisers toppmodeller. Det låter ju inte helt friskt. Tror det först när jag ser det i praktiken.

De hade väl inte skrivit så här annars: https://www.akkelisaudio.com/fyndhornan/horlurar/sennheiser-h...

Sen så verkar det som att det är väldigt få butiker som har t.ex. HD800S inne i lager. Så något är uppenbarligen i görningen. Tråkigt att Sennheiser väljer den sämsta butiken som exklusiv återförsäljare.

Permalänk
Medlem

Skynda fynda innan hifiklubben

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Inaktiv

Usch på det med Sennheiser, vad kan ha fått dem välja den vägen?

Permalänk
Medlem

Stor tumme ned till Sennheiser. Helt värdelöst beslut.

Permalänk

Fick hem Fiio M3k samt FA1 i dag.. Riktigt imponerad av båda faktiskt. FA1 låter precis som jag föredrar, snortight bas, väldigt "snabbt" och exakt. Komforten på dessa iems är strålande.

Permalänk
Medlem

Finns det någon Svensk butik som säljer rengöringsverktyg för IEMs till ett vettigt pris?

En sån här:

http://earimpressions.co.uk/products-cleaning-brush-with-wax-...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Fyndjägare

Nya Sennheiser IE 40 Pro fick en lyrisk test på Innerfidelity. 929kr men verkar endast säljas av musikaffärer för närvarande. Kan vara värd en provlyssning.
https://www.innerfidelity.com/content/sennheiser-ie-40-pro-re...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk

Är det någon som har hittat en återförsäljare inom EU som säljer Bottleheads Crack 1.1 otl DIY-kit? Verkar vara en riktigt spännande pryl! Någon som har några erfarenheter kring den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adrikkropotkin:

Är det någon som har hittat en återförsäljare inom EU som säljer Bottleheads Crack 1.1 otl DIY-kit? Verkar vara en riktigt spännande pryl! Någon som har några erfarenheter kring den?

De säljs väl såvitt jag vet bara av dem själva?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av oatp1b1:

De säljs väl såvitt jag vet bara av dem själva?

Skickades från m.sweclockers.com

Då är det med andra ord tull som gäller. Finns det några andra likvärdiga alternativ som slipper skeppas över Atlanten?

Permalänk
Medlem

Mitt endgame, ska dock testa att kombinera chord hugo 2 Dacen med hdv820 vid tillfälle.

Har använt HD800S samt hdv820 med en custom equalizer plus 3d headphones i BFV är äckligt nöjd, att pinpointa eldgivning samt fotsteg i omgivningen är extremt kraftfullt. Känns nästan som fusk det här, kan pinpointa multipla hot som är på väg mot mig ifrån samtliga vinklar i horisontal samt i höjdled plus horisontal.

Jag använder dessa primärt för gaming i dylika FPS titlar och givetvis BFV samt BF4. Kan dock tilägga att jag använder setupen för musik också. Trodde mina Bose® QuietComfort® 35 II var bra, vilka jag använder dagligen på jobbet under långa programmerings sessioner. Men HDV820 plus HD800S är något helt annat, det är magi. Har varken verbalet eller formuleringsförmåga att beskriva mitt intryck.

Så jag faller tillbaks på vanligt tugg -> - Helt jävla otroligt bra !

mvh Doorfen

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

Permalänk
Medlem

Bose qc låter enbart bra för att va noise cancelling så förstår du är nöjd

Inte dåligt förstaval in i hifi.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adrikkropotkin:

Då är det med andra ord tull som gäller. Finns det några andra likvärdiga alternativ som slipper skeppas över Atlanten?

Inte till samma pris och kvalitet som Bottlehead (inklusive till då). Feliks Audio och Icon Audio gör väldigt fina rörförstärkare, men de kostar rätt mycket. Line Magnetic kanske vore något? Jag är lätt tveksam till kvaliteten hos kinesiska rörförstärkare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av oatp1b1:

Inte till samma pris och kvalitet som Bottlehead (inklusive till då). Feliks Audio och Icon Audio gör väldigt fina rörförstärkare, men de kostar rätt mycket. Line Magnetic kanske vore något? Jag är lätt tveksam till kvaliteten hos kinesiska rörförstärkare.

Skickades från m.sweclockers.com

Exakt. Jag hade mina ögon på darkvoice som är på massdrop just nu, men folk hade klagomål på kvaliteten. Då verkade bottleheads crack som ett mycket säkrare kort.

Permalänk
Medlem

Jaha då är det snart dags att bli en hörlursgalning då man har köpt sig en begagnad dac/förstärkare till mina AKG K701. Har höga förhoppningar på förstärkaren

https://www.hembiobutiken.se/produkter/horlurar/dachorlursfor...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Ryzen 7 2700x | MSI X470 Gaming Pro Carbon | 16GB HyperX Fury 2933MHz | Noctua NH-D15 SE-AM4 | ASUS Rog Strix 1080Ti | 256GB 850EVO, 525GB MX300 | Corsair RM850x | Fractal Design R6 | ASUS ROG Swift PG279Q (IPS 1440p) | Acer Predator XB271H (TN 1080p) | Glorious Model O & Asus Rog Strix Flare | Bowers&Wilkins P7 | Marantz HD-DAC1 | Svive Hydra Mikrofon Pro

Permalänk
Medlem

Känner relativt kraftig avund !

Har du final mouse moddat din logitech mus med borrmaskin?

Skrivet av Doorfen:

Mitt endgame, ska dock testa att kombinera chord hugo 2 Dacen med hdv820 vid tillfälle.

Har använt HD800S samt hdv820 med en custom equalizer plus 3d headphones i BFV är äckligt nöjd, att pinpointa eldgivning samt fotsteg i omgivningen är extremt kraftfullt. Känns nästan som fusk det här, kan pinpointa multipla hot som är på väg mot mig ifrån samtliga vinklar i horisontal samt i höjdled plus horisontal.

Jag använder dessa primärt för gaming i dylika FPS titlar och givetvis BFV samt BF4. Kan dock tilägga att jag använder setupen för musik också. Trodde mina Bose® QuietComfort® 35 II var bra, vilka jag använder dagligen på jobbet under långa programmerings sessioner. Men HDV820 plus HD800S är något helt annat, det är magi. Har varken verbalet eller formuleringsförmåga att beskriva mitt intryck.

Så jag faller tillbaks på vanligt tugg -> - Helt jävla otroligt bra !

mvh Doorfen

https://cdn.sweclockers.com/galleri/bild/194540?l=eyJyZXNvdXJjZSI6IjE5NDU0MCIsImZpbHRlcnMiOlsidD1sYXJnZSJdLCJwYXJhbXMiOltdLCJrZXkiOiI0Y2YzZWE1OGFiOGZkZGIyY2RkYTliMzBlOGRhMTYyYyJ9

Permalänk
Medlem

Jag köpte/beställde just en Cyrus Soundkey för 1500 kr. Det är en liten portabel DAC/hörlursförstärkare.

Permalänk
Skrivet av Lafa:

Jag köpte/beställde just en Cyrus Soundkey för 1500 kr. Det är en liten portabel DAC/hörlursförstärkare.

Funderade på att köpa en sådan till mobilen men det fick bli en dedikerad DAP istället. Återkom gärna med intryck när du väl fått den.

Permalänk

Marshall MID Hörlurar gångjärn

Hallå!
Köpte ett par Marshall MID förra månaden för att göra det lättare att lyssna på musik exempelvis på gymmet.
På senare tid har jag börjat "störa" mig på att gångjärnet på vänstra högtalaren inte har något motstånd och fälls ihop dirket man vänder dom upp och ner, eller när man bara ska fälla ihop dom.. Dock inget jag tänkt på innan..

Är det så att gångjärnen blir slappre ju mer tiden går? För annars är det helt okej.

Hade bara en fundering!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Stickan37:

Hallå!
Köpte ett par Marshall MID förra månaden för att göra det lättare att lyssna på musik exempelvis på gymmet.
På senare tid har jag börjat "störa" mig på att gångjärnet på vänstra högtalaren inte har något motstånd och fälls ihop dirket man vänder dom upp och ner, eller när man bara ska fälla ihop dom.. Dock inget jag tänkt på innan..

Är det så att gångjärnen blir slappre ju mer tiden går? För annars är det helt okej.

Hade bara en fundering!

Skickades från m.sweclockers.com

Råkar faktiskt ha ett par mid här hemma och just ditt problem är inget jag lagt märke till. Kan lugna dig med att lurarna i princip är oförstörbara och det bör inte vara ett problem..Om du inte har en skvätt OCD

Permalänk
Skrivet av Agustavsson:

Råkar faktiskt ha ett par mid här hemma och just ditt problem är inget jag lagt märke till. Kan lugna dig med att lurarna i princip är oförstörbara och det bör inte vara ett problem..Om du inte har en skvätt OCD

Aha okej! Har ingen OCD 👍🏼😂 Men när man köper något för ett större summa pengar så vill man inte uppleva några problem eller så! Dock är der sjukt störande när man fäller ihop dom för att packa ned dom och dom fälls ut hela tiden 👍🏼

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej jag vill uppgradera min dac och amp till mina hd650 lurar, jag har en ebo1s och en magni 3 då budgeten låg då vid 2000kr för dem och jag har hört att hd650 blir bättre när man lägger en större budget så ville jag höra förslag för vad jag kan köpa
Mest troligt är det ljudkortet som behövs en uppgradering till, vill helst att priset ska ligga runt på max 5000kr Kan gå högre ifall det blir mycket bättre resultat