bootmgr is missing

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne, Limhamn
Registrerad
Okt 2008

bootmgr is missing

Tjena clockers! Bestämmde mig för att ta bort min Samsung SpinPoint 1TB pga av en massa buller ifrån den. Kopierade över allt jag ville spara till min WD 500GB som är main hdd. Fick då upp detta medelandet som rubriken lyder och lyckades fixa problemet, då undrar ni kanske - Varför skapar han en tråd? Som sagt, jag vill bli av med min bullrande Samsung hdd men kan jag på något sätt ta ut den ur datorn utan att få upp detta felmeddelande?
Ska även tillägga att jag helst undviker att installera om datorn.

Intel 4770K @ 4,2Ghz | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair XMS3 16GB | Gigabyte Gigabyte G1.Sniper M5 | Gigabyte GTX 780 3GB | Fractal Design Arc Mini R2 | Be Quiet Straight Power E9 680 W | Western Digital Green 1TB | Bowers & Wilkins MM-1 | BenQ XL2411T | Nvidia 3D Vision 2 | Corsair SSD Neutron 256GB | Seagate Barracuda 1TB | ASUS Xonar Essence STX | Sennheiser Momentum - Black | Be-Quiet SilentWings 2 120mm x3 | Blue Snowball |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Apr 2006

Ifall bootmgr saknas låter det ju som att samsungen var din main hdd?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2002

Kan vara så att den installerade bootsektorn på den disken medans windows ligger på din andra. Du bör kunna boota upp datorn med windowsskivan i och din samsung urplockad sedan kör en mbrfix från skivan eller repair. Prova mbrfixen först.

[size="1"]*signatur raderad*, referrallänkar behöver vi inte gömma i signaturer (§8 marknadsföring)[/size] Till MOD: Ditt smartskafft, man gömmer inte något som är helt synligt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Sep 2007

För flera gick det dock inte att reparera (felet var kvar) så de var tvungna att installerar om Windows på rätt sätt.

Nästa gång ska du bara ha 1 hårddisk och 1 DVD (eller USB minne) kopplad till du installerat klart.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne, Limhamn
Registrerad
Okt 2008

Tack för era svar! Tyvärr så får det bli panpo98 alternativ Lägga över allt jag vill spara på en hdd och installera windows 7 på min WD 500GB utan någon annan hdd inkopplad i datorn. Sen får jag sätta in hdd med mina sparade saker och föra över till min main hdd. Hoppas det inte blev allt för jobbigt allt läsa

Intel 4770K @ 4,2Ghz | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair XMS3 16GB | Gigabyte Gigabyte G1.Sniper M5 | Gigabyte GTX 780 3GB | Fractal Design Arc Mini R2 | Be Quiet Straight Power E9 680 W | Western Digital Green 1TB | Bowers & Wilkins MM-1 | BenQ XL2411T | Nvidia 3D Vision 2 | Corsair SSD Neutron 256GB | Seagate Barracuda 1TB | ASUS Xonar Essence STX | Sennheiser Momentum - Black | Be-Quiet SilentWings 2 120mm x3 | Blue Snowball |