Kan inte installera AHCI drivrutiner under Win7 setup, Force GT

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2008

Kan inte installera AHCI drivrutiner under Win7 setup, Force GT

Hejsan sweC,

fick min Corsair Force GT 120GB förra veckan, efter väldigt mycket om och men lyckades jag få in windows på den. Dock fick jag problem när jag skulle installera SP1, vilket gjorde att jag besluta att installera om windows. Men jag lyckas inte med det alls, jag har försökt många olika tips och läst massor om det men får det aldrig att fungera.

• Endast SSD inkopplad

• På P67 kretsen, både i IDE och AHCI läget

• På Marvell kretsen, både i IDE och AHCI läge

• Testa stänga av alla C lägen, så som C3 och C6

• Stängt av "Launch PXE OpROM" och "Launch Storage OpROM"

• Updaterat BIOS till nyaste på moderkortet

• Ladda AHCI drivrutiner från DVD och USB minne

Det jag fastnar på är alltså där jag måste välja en drivrutin att ladda in till windows för att SATA kontrollen ska fungera korrekt. Men jag fastnar här, har provat många olika kombinationer och inställningar men jag fastnar där och kommer aldrig fram till där jag ska välja vilken hårddisk jag ska installera Windows på.

Finns det någon som har varit med om något liknande eller kanske har ett hum om vad som kan orsaka detta?

EDIT: Glömde nämna, moderkortet är ett ASUS Maximus IV Extreme och SSD är som sagt Corsair Force GT.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2008

Hittade en lösning på problemet, jag missförstod dialogrutan som kom under installationen, dom drivrutinerna den frågade efter var USB3.0 drivrutiner. Så lösningen vart att använda en av de interna USB2.0 portarna, inga problem att installera då. Lite smådumt av ASUS att enbart ha USB3.0 portar på I/O portarna bak.