iBook G4 Skärm - Göra nåt kul av det

Permalänk

iBook G4 Skärm - Göra nåt kul av det

Hejsan!

Har en iBook G4 Skärm som jag inte vet vad jag ska göra med. Vill ju helst kunna använda det som skärm kopplat till datorn med vet i inte vilket typ kort jag ska ha för att driva skärmen med tanke på att den har tre olika kablar.

Någon som vet?

Såhär ser kontakterna ut:

Permalänk

Nån som vet hur många volt äpplet på baksidan ska för att lysa?

Permalänk

OFT: Den svarklädda kabeln är för bild, vita kontakten är för bakgrundsbelysningen (CCFL rör) och den svarta kontakten är webcamen om datorn har en annars har jag ingen aning.

ONT: Äpplet blir upplyst av CCFL röret som kräver en transformator för att driva då den kör på högt voltantal (dock låg amp), har ingen aning om vad du ska göra med den. Det går inte att koppla om till DVI etc. det kräver ett kontrollerkort till monitorn

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk

Tack för svaret, lyste en stark ficklampa på den svarta ytan och såg att hela panelen är krossad så att jag kan nog glömma att använda den som skärm, kom däremot på en annan liten kul grej jag ska prova imorgon, förhoppningsviss kommer galleri upp imorgon!