Amatörproblem med Diskpart

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

Amatörproblem med Diskpart

Jag köpte nyligen en SSD disk och installerade om datorn.
Den tvingades jag konvertera till GPT disk med hjälp av diskpart, det gick bra.

Sen tänkte jag göra mig kvitt min gamla återställningspartition på min gamla hårddisk.
Men det slutade med att jag tog bort enheten helt och hållet. (delete volume override)
Så hela min 500GB disk syns nu inte i windows.

Några tips på hur jag får den att synas igen?

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
QuakeNet
Registrerad
Jul 2001

Har du kikat i diskhanteringen?

Får du fram disken om du skriver "list disk" i diskpart?

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today :: Serverrum
WS: Asus P9X79 :: Core i7 3820 :: 32 GB RAM :: Samsung 830 256 GB :: 2x Intel 910 400 GB PCIE :: PNY Geforce GTX 970 XLR8 :: Gigabyte Odin GT 800W :: 2x Samsung Syncmaster S27A950D
NAS: SuperMicro X10-SLM-F :: Core i3 4130T :: 24 GB Kingston ECC :: Ri-Vier RVS2-06A 12Bay 2U :: IBM M1015 (IT) :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+ ::

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003

Prova återställa MBR med testdisk - brukar funka i sånnahäringa fall

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

Svar ja.
Jag har tre diskar i maskinen.
Det är tydligt att det är Disk nr 2 som är den som inte syns i windows. Där är 453 GB ledigt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

Testdisk

Skrivet av jookeer:

Prova återställa MBR med testdisk - brukar funka i sånnahäringa fall

Hmm. Vet inte varför men efter att jag packat upp filen och kör igång testdisk_win.exe så slutar programmet att fungera.
Provat både win 32 och 64 versionen.

EDIT: Testar ett liknande program som heter EASEUS och kollar om jag kommer fram till något.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

EASEUS löste alla mina problem. (finns att tanka ner gratis, lagligt och fullt fungerande)
Jag kunde skapa partition på den oallokerade hårddisken och även bunta ihop de tio GB som var min gamla Vista återskapning till disken. När processen rullat igenom, det tog ett tag, så syntes disken i windows igen.

Tack för hjälp och tips!