Någon som kan komma med ett Simulation spel förslag?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älmhult
Registrerad
Okt 2011

Någon som kan komma med ett Simulation spel förslag?

Hejsan, det är så att jag är lite sugen på att testa riktiga "krigs" flygplans simulations spel, alltså riktiga simulations spel och inte sådant man bara rör musen upp och ner och använder WASD för att styra flygplanet..... Jag har kollat in lite på Falcon 4.0 men skulle vilja ha lite rekommendationer från personer här om både det spelet och andra spel. Tackar för hjälpen i förhand och om det är oklart be mig gärna beskriva det bättre då jag drog ihop detta på ett par sekunder

Citera för svar!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004

Falcon 4 BMS 4.32 eller något DCS-spel är nog vad du söker. Falcon 4 är oerhört realistiskt så fruktansvärt många system att lära sig, det stora negativa är väl att det inte finns (möjligen fanns) något lätt sätt att läsa sig till hur systemen funkar. DCS A-10 är en simulator framtagen för amerikanska piloter minus de detaljer som är hemligstämplade. Finns också ett helikopter spel och de betydligt mer breda Lock-On som simulerar en lång rad olika plattformar.

http://www.digitalcombatsimulator.com/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
42
Registrerad
Maj 2004

Har inte provat A-10 men kan slå ett slag för serien. Spelade Black Shark och tycker det var grymt häftigt, men svårt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älmhult
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Ibymafayhas:

Falcon 4 BMS 4.32 eller något DCS-spel är nog vad du söker. Falcon 4 är oerhört realistiskt så fruktansvärt många system att lära sig, det stora negativa är väl att det inte finns (möjligen fanns) något lätt sätt att läsa sig till hur systemen funkar. DCS A-10 är en simulator framtagen för amerikanska piloter minus de detaljer som är hemligstämplade. Finns också ett helikopter spel och de betydligt mer breda Lock-On som simulerar en lång rad olika plattformar.

http://www.digitalcombatsimulator.com/

Aa det blir nog Falcon 4, då jag är ute efter något realistiskt, annars tycker jag inte det är simulation ^^ Men tack så mycket för hjälpen!

Citera för svar!!